تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 21:39
7 بازدید
کد خبر : 331398

ناک اوت خشن مت فروولا توسط فارس زیام که تماشاگران را میخکوب کرد + ویدیو

ناک اوت خشن مت فروولا توسط فارس زیام که تماشاگران را میخکوب کرد + ویدیو

در دنیای پرهیجان مبارزات آزاد، گاهی لحظاتی رخ می‌دهد که تماشاگران را میخکوب می‌کند. یکی از این لحظات خارق‌العاده در مسابقه اخیر UFC در پاریس به وقوع پیوست، جایی که فارِس زیام، ستاره فرانسوی، یکی از خشن ترین ناک اوت های تاریخ این رشته را رقم زد. لحظه‌ای که نفس‌ها در سینه حبس شد در

در دنیای پرهیجان مبارزات آزاد، گاهی لحظاتی رخ می‌دهد که تماشاگران را میخکوب می‌کند. یکی از این لحظات خارق‌العاده در مسابقه اخیر UFC در پاریس به وقوع پیوست، جایی که فارِس زیام، ستاره فرانسوی، یکی از خشن ترین ناک اوت های تاریخ این رشته را رقم زد.

لحظه‌ای که نفس‌ها در سینه حبس شد

در دقیقه سیزدهم مبارزه سبک‌وزن، زیام با تکنیکی حیرت‌انگیز، حریف آمریکایی خود، مت فروولا را غافلگیر کرد. او با مهارتی مثال‌زدنی، سر حریف را با ساعد خود ثابت نگه داشت و ضربه‌ای مهلک با زانو به صورت او وارد کرد. این حرکت چنان دقیق و قدرتمند بود که فروولا بی‌درنگ نقش بر زمین شد و بی‌حرکت ماند.

واکنش‌های حیرت‌زده جامعه MMA

این ناک‌اوت چنان تأثیرگذار بود که بلافاصله موجی از واکنش‌ها را در میان طرفداران و کارشناسان MMA برانگیخت. بسیاری آن را «یکی از خشن‌ترین ناک‌اوت‌هایی که تا به حال دیده‌اند» توصیف کردند. برخی دیگر با تعجب آن را نامزد «ناک‌اوت سال» خواندند.

فارس زیام؛ ستاره‌ای در حال صعود

فارس زیام، معروف به «قاتل خندان»، با این پیروزی چشمگیر، جایگاه خود را در دنیای MMA مستحکم‌تر کرد. این مبارز ۲۷ ساله که پنج سال پیش به UFC پیوست، تاکنون در ۸ مبارزه خود ۶ پیروزی کسب کرده است. جالب اینجاست که این اولین «پایان» (فینیش) در کارنامه حرفه‌ای او محسوب می‌شود، یعنی اولین باری که توانست مبارزه را قبل از پایان زمان قانونی به نفع خود خاتمه دهد.

حاشیه‌های ناک اوت خشن این مبارزه

اگرچه این پیروزی برای زیام بسیار ارزشمند بود، اما حواشی آن نیز قابل توجه است. برخی از تماشاگران از تلاش زیام برای وارد کردن ضربات اضافی پس از ناک‌اوت شدن فروولا انتقاد کردند. حتی یکی از طرفداران پیشنهاد کرد که او باید به خاطر این دو مشت اضافی از دور مسابقات حذف شود.

ناک‌اوت خیره‌کننده فارس زیام نه تنها یک لحظه به یادماندنی در تاریخ UFC خلق کرد، بلکه نشان داد که این ورزشکار جوان فرانسوی پتانسیل تبدیل شدن به یکی از ستاره‌های بزرگ این رشته را دارد. در حالی که بحث‌های مربوط به اخلاق حرفه‌ای همچنان ادامه دارد، عملکرد فنی و قدرت ذهنی زیام در این مبارزه، بی‌شک او را به یکی از چهره‌های شاخص UFC در آینده نزدیک تبدیل خواهد کرد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn