تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 0:41
6 بازدید
کد خبر : 331560

داده‌های اشتغال از بازار کار آمریکا چه می‌گوید؟/کاهش نرخ بهره بزرگ دیگری در راه است؟

داده‌های اشتغال از بازار کار آمریکا چه می‌گوید؟/کاهش نرخ بهره بزرگ دیگری در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، داده‌های مهم اشتغال از اقتصاد آمریکا این هفته از نزدیک مورد توجه سرمایه گذاران جهانی قرار دارد چراکه می‌تواند در تصمیم گیری فدرال رزرو برای میزان کاهش نرخ بهره در ماه آینده تاثیرگذار باشد. شاخص مدیران خرید چین و تورم آلمان انتظار فعالان بازار این است «شاخص مدیران خرید چین»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، داده‌های مهم اشتغال از اقتصاد آمریکا این هفته از نزدیک مورد توجه سرمایه گذاران جهانی قرار دارد چراکه می‌تواند در تصمیم گیری فدرال رزرو برای میزان کاهش نرخ بهره در ماه آینده تاثیرگذار باشد.

شاخص مدیران خرید چین و تورم آلمان

انتظار فعالان بازار این است «شاخص مدیران خرید چین» که روز دوشنبه منتشر می‌شود تغییر چندانی نداشته باشد. ولی این شاخص ماه قبل کاهش داشته است. باتوجه به اینکه اثر محرک‌های اقتصادی چین به سرعت در اقتصاد دیده نخواهد شد احتمالا همان داده‌های ضعیف قبل را به بازار سیگنال می‌دهد. بااینحال انتظار می‌رود شاخص‌ PMI در آینده نشان دهنده بهبود اقتصاد باشد.

«تورم آلمان» نیز روز دوشنبه منتشر می‌شود مورد توجه سرمایه گذاران است. انتظار می‌رود بطور ماهانه حدود ۰.۱ درصد یا صفر منتشر شود و تورم سالانه به ۲ درصد برسد. اما اگر پایین‌تر از انتظارات باشد می‌تواند روی شاخص یورو اثرگذار باشد. شاخص‌های بورسی نیز ممکن است تقویت شوند.

سایه اقتصاد آمریکا بر شاخص سهام بورس توکیو/ سقوط بی‌سابقه بورس ژاپن

شاخص مدیران خرید بخش تولید آمریکا

اما داده‌های مهم هفته پیش‌رو مربوط به اقتصاد آمریکاست که هفته اول هر ماه داده‌های مهمی را منتشر می‌کند. «شاخص مدیران خرید بخش تولید» که روز سه شنبه از اقتصاد آمریکا منتشر می‌شود ماه قبل ۴۷.۲ درصد بوده است و این ماه نیز انتظار می‌رود حدود همین عدد باشد.

مشروح این گزارش را با تیتر “داده‌های اشتغال و سخنرانی پاول زیر ذره بین سرمایه‌گذاران جهانی؛ کاهش نرخ بهره بزرگ دیگری در راه است؟” در اکوایران بخوانید.

 

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn