تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 2:28
10 بازدید
کد خبر : 331644

کمک به لبنان با کدام راهکار ممکن است؟

کمک به لبنان با کدام راهکار ممکن است؟

سیدهادی سید افقهی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب نو، با اشاره به پیام رهبر انقلاب درخصوص فجایع لبنان مبنی بر اینکه «بر همه مسلمین فرض است که با امکانات خود در کنار مردم ‎لبنان و ‎حزب الله سرافراز بایستند»، اظهار کرد: این موضوع کمک به لبنان و حزب الله چند حالت دارد

سیدهادی سید افقهی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب نو، با اشاره به پیام رهبر انقلاب درخصوص فجایع لبنان مبنی بر اینکه «بر همه مسلمین فرض است که با امکانات خود در کنار مردم ‎لبنان و ‎حزب الله سرافراز بایستند»، اظهار کرد: این موضوع کمک به لبنان و حزب الله چند حالت دارد که برحسب وضعیت حزب الله است، یعنی علاوه بر منطقه پیرامونی لبنان یعنی غرب آسیا، کمک‌ها شامل کمک‎های تسلیحاتی، لجستیکی، معنوی، نظامی و سیاسی است.

افقهی با اشاره به اینکه کمک به حزب‌الله ابعاد مختلف دارد، گفت: اگر بخواهیم از منظر شراکتی بین اعضای محور مقاومت، کمک به حزب الله درنظر بگیریم، همواره این اتفاق روی داده و درحال حاضر هم این همکاری وجود دارد، درواقع اتاق فکر و عملیات مشترک در میان محور مقاومت شامل همکاری مستشاری و نظامی بوده که ایران نیز همواره نقش چشمگیری داشته است. در این خصوص هم شهید سیدحسن نصرالله تاکید داشتند و هم رهبر انقلاب بارها اعلام کردند که ایران کمک اصلی را انجام می‌دهد.

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: بعد دیگر کمک به لبنان و حزب‌الله از منظر کمک‌های معنوی و روحی و روانی است، چراکه برای حزب الله اتفاق هولناکی رخ داده و رهبر و شخصیت محبوب خود را که انسانی شجاع، مبارز و انقلابی بوده را از دست داده است، حادثه ترور سیدحسن نصرالله منجر به لرزیدن دل حزب الله می‌شود، برهمین اساس حمایت معنوی، دیپلماسی، رسانه‌ای و … باید انجام داد.

وی افزود: در راستای همین حمایت‌های معنوی که باید از لبنان انجام شود همین درخواست وزیر امور خارجه ایران و تقاضای ایران برای اجلاس فوق العاده سازمان همکاری‌های اسلامی است، این موارد همه کمک‌هایی است که می توان به عنوان مصداق کمک به لبنان در نظر گرفت.

افقهی با بیان اینکه از حیث دیگر بخواهیم موضوع کمک به لبنان را نگاه کنیم همان کمک نظامی از سوی جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: ایران خود خونخواه شهید سیدحسن نصرالله بوده اما اینکه ایران چگونه و چه زمانی می‌خواهد کمک کند، مهم است. رهبر انقلاب دستور انتقام از رژیم صهیونیستی را اعلام کردند، علاوه بر این رئیس جمهور و فرماندهان عالی رتبه نظامی ما نیز اعلام کردند که انتقام خواهیم گرفت و این ضربه بدون پاسخ نخواهد ماند و ایران بی‌تفاوت نخواهند ماند.

کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: مجموعه این موارد در کنار باید قرار گیرد و کمک به لبنان و حزب‌الله درواقع یک روند است که ابعاد مختلفی دارد، اما هسته سخت آن همان کمک نظامی و لجستیکی است و اگر ایران حمله خود را آغاز کند، هم در غزه و هم جنوب لبنان یک فرصت تنفسی ایجاد خواهد شد چراکه وقتی ایران حمله کند قطعا رژیم صهیونیستی بیشتر بار جنایت‌هایش را متوجه پاسخ به حمله ایران می‌کند.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn