تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 11:43
39 بازدید
کد خبر : 332087

پرسپولیس با ترکیبی جدید مقابل پاختاکور

پرسپولیس با ترکیبی جدید مقابل پاختاکور

فرهیختگان: پرسپولیس با شروع رقابت‌های لیگ نخبگان مجبور بوده تقریبا هر پنج روز یک‌بار به میدان برود و این در شرایطی است که میانگین دوندگی بازیکنان این تیم علی‌الخصوص نفرات خط حمله و هافبک تقریبا سیزده کیلومتر در هر مسابقه بوده. در چنین شرایطی طبیعی است که فشار زیادی به این دسته از بازیکنان وارد

فرهیختگان: پرسپولیس با شروع رقابت‌های لیگ نخبگان مجبور بوده تقریبا هر پنج روز یک‌بار به میدان برود و این در شرایطی است که میانگین دوندگی بازیکنان این تیم علی‌الخصوص نفرات خط حمله و هافبک تقریبا سیزده کیلومتر در هر مسابقه بوده. در چنین شرایطی طبیعی است که فشار زیادی به این دسته از بازیکنان وارد شود و خطر مصدومیت آنها را بیش از پیش تهدید کند. خوان گاریدو در مصاحبه‌های اخیرش نیز بر این امر واقف بود که شاگردانش خسته به نظر می‌آیند و این روزها بازی‌های سنگینی را هم پشت‌سر گذاشته‌اند. با توجه به این مساله گاریدو در نظر دارد تغییراتی را در ترکیب اصلی تیمش در بازی امشب ایجاد کند. به همین خاطر ممکن است او تصمیم بگیرد به چند بازیکن هم استراحت دهد. 

بازگشت ایوب به ترکیب اصلی

ایوب العملود از لحاظ کیفی یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس است که البته هنوز آن‌طور که باید نتوانسته در ترکیب سرخپوشان تأثیر‌گذار باشد. او در دربی برای دقایقی کوتاه به میدان آمد اما با این حال در برتری تیمش نقش داشت. دلیل نیمکت‌نشینی ایوب در دربی طبیعتا مصدومیت از ناحیه کشاله بود که با وجود بهبودی وی نباید خیلی فشار می‌آورد. در غیاب ایوب، فرجی عملکرد خیلی خوبی در ترکیب ثابت سرخپوشان داشت اما طبیعتا ایوب بازیکنی موثرتر از او در جناح راست سرخپوشان به حساب می‌آید. ناگفته نماند فرجی آنقدر مورد اعتماد گاریدو است که بخواهد در صورت استراحت دادن به گولسیانی یا کنعانی از او در خط دفاع میانی هم بهره ببرد. 

مهری جای امیری را می‌گیرد؟

وحید امیری خیلی زود تبدیل به بازیکن محبوب گاریدو در پرسپولیس شد. البته این مساله خیلی عجیب نبود؛ چراکه قبلا برانکو، یحیی، کی‌روش، اسکوچیچ و منصوریان هم امیری را به‌خاطر شخصیتش و توانی که در بازی می‌گذارد به همین اندازه دوست داشتند. در فصل جاری امیری یکی از بازیکنانی بود که بیشترین دوندگی را در میدان داشته و گاریدو از این لحاظ از او خیلی راضی است. اما بازی‌های فشرده سرخپوشان باعث شده که امیری دچار مصدومیت جزئی شود و از این رو احتمال اینکه سرمربی اسپانیایی بخواهد به وی استراحت دهد زیاد است. 

ژوائو به‌جای علیپور؟

تمرین‌های اخیر پرسپولیس نشان می‌دهد خوان گاریدو در نظر دارد از لوکاس ژوائو در ترکیب اصلی بهره ببرد. بازیکنی که در سه بازی اخیر پرسپولیس چشم‌نواز و تأثیرگذار ظاهر شده و حالا با کسب آمادگی بیشتر شرایط حضور در ترکیب اصلی را برای اولین‌بار پیدا کرده است. به‌نظر می‌آید گاریدو او را جایگزین علیپور خواهد کرد. مهاجمی که او هم یکی از دونده‌ترین بازیکنان تیمش در بازی‌های اخیر بوده است. 

یاسین و صادقی هم شانس بازی دارند

پرسپولیس در فصل‌جاری آنقدر پر مهره بوده که یاسین سلمانی و سعید صادقی کم فرصت بازی پیدا کرده‌اند و بعضا در لیست بیست نفره هم نبوده‌اند. اما هر دو برای بازی امشب هم در لیست خواهند بود و هم اینکه شانس بازی کردن دارند. آنها احتمالا در طول بازی جایگزین اوستون اورونوف که به ترکیب اصلی باز خواهد گشت یا فرشاد احمدزاده خواهند شد. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn