تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 14:40
8 بازدید
کد خبر : 332262

رجبی: بی تجربگی کادر فنی تیم ملی عامل حذف از جام جهانی بود/ فوتسال ایران در آسیا هم حاشیه امنیت ندارد

رجبی: بی تجربگی کادر فنی تیم ملی عامل حذف از جام جهانی بود/ فوتسال ایران در آسیا هم حاشیه امنیت ندارد

در گفت و گو با آنا ملی‌پوش سابق فوتسال گفت: تیم ملی فوتسال ایران دیگر در آسیا هم حاشیه امنیت ندارد و گذشت دورانی که با اختلاف فاحش بتوان حریفی را شکست داد. سعید رجبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره حذف تیم ملی فوتسال ایران از جام جهانی ازبکستان با شکست برابر مراکش اظهار کرد:

در گفت و گو با آنا

رجبی: بی تجربگی کادر فنی تیم ملی عامل حذف از جام جهانی بود  فوتسال ایران در آسیا هم حاشیه امنیت ندارد

ملی‌پوش سابق فوتسال گفت: تیم ملی فوتسال ایران دیگر در آسیا هم حاشیه امنیت ندارد و گذشت دورانی که با اختلاف فاحش بتوان حریفی را شکست داد.

سعید رجبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره حذف تیم ملی فوتسال ایران از جام جهانی ازبکستان با شکست برابر مراکش اظهار کرد: تیم ملی ایران بازیکنان با تجربه‌ای دارد و این موضوع مهمی است، اما از آن مهم تر، باتجربه بودن کادرفنی است. بازیکن بزرگ بودن دلیل بر این نمی‌شود که کادرفنی تیم ملی را فوق‌العاده بدانیم. وحید شمسایی تا پیش از جام جهانی ازبکستان، تجربه سرمربیگری را در چند جام جهانی داشته است؟ برای جام جهانی بعدی هم شمسایی که تجربه پیدا کرده تغییر می‌کند و سرمربی جدیدی به جای او گذاشته می‌شود. همان طور که ناظم الشریعه که با او سوم جام جهانی ۲۰۱۶ شدیم به خاطر حذف از جام جهانی ۲۰۲۱ برکنار شد.

حریفان را آنالیز کنیم تا غافلگیر نشویم

وی ادامه داد: کادرفنی تیم ملی تجربه کافی را برای جام جهانی فوتسال نداشت. ما قبل از اینکه برابر مراکش بازی کنیم به فکر بازی با برزیل بودیم. برخی بازی با برزیل را پایان کار می‌دانستند و برخی مدعی بودند از سد برزیل هم می‌گذریم و به نیمه‌نهایی می‌رسیم. در حالی که توسط مراکش حذف شدیم، چون بازی به بازی جلو نرفتیم. اشتباه بود از بازی با برزیل گفتیم وقتی مراکش حریف بعدی‌مان بود. همان‌طور که پرتغال و اسپانیا را قزاقستان و ونزوئلا حذف کردند، ایران هم از جام خارج شد، چون تمرکز نداشت. برای موفقیت در جام جهانی باید با جزئیات دقیق حریفان را آنالیز کنیم تا این چنین غافلگیر نشویم و بازی یک بر صفر برده را در پایان نیمه اول ۴ بر یک بازنده شویم. در نیمه دوم هم تنها چند دقیقه خوب باشیم که اختلاف را به حداقل برسانیم و در نهایت حذف شویم.

دست کم گرفتن حذف منجر به شکست است

بهترین گلزن ایران در تاریخ جام‌های جهانی فوتسال خاطرنشان کرد: برای موفقیت در جام جهانی فوتسال باید تمام جوانب سنجیده شود و تمامی احتمالات را در نظر گرفت. اگر نگاه ریزبینانه به قضایا نداشته باشیم نتیجه آن حذف زودهنگام از این رقابت‌ها خواهد بود. ما به بی‌تجربگی کادرفنی تیم ملی فوتسال باختیم. مشکلات اقتصادی گریبان کشور ما را گرفته و اثرات آن به خصوص در ورزش دیده می‌شود. تیم‌های دیگر ننشسته‌اند، با سرعت و قدرت کار می‌کنند و جلو می‌روند. تیم ملی فوتسال ایران دیگر در آسیا هم حاشیه امنیت ندارد و گذشت دورانی که با اختلاف فاحش بتوان حریفی را شکست داد. فاصله‌ها کم شده و دست کم گرفتن حذف منجر به شکست است. یادمان نرود تایلند و افغانستان هم مانند ایران از یک هشتم نهایی جام جهانی حذف شدند و تفاوتی در این زمینه نداشتیم.

در خواب موفقیت‌های گذشته نمانیم

رجبی خاطرنشان کرد:باید از باد موفقیت‌های گذشته خارج شویم. دو بار به نیمه‌نهایی جام جهانی رفته‌ایم و در دیگر دوره‌های چنین اتفاقی تکرار نشده، پس نباید در رویا‌های خود بمانیم. حقیقت نتایجی است که در جام جهانی‌های مختلف رقم خورده و باید نتایجی را که گرفتیم فراموش نکنیم. اگر با واقعیت پیش نرویم، ایراد‌ها را پیدا نکنیم، به دنبال تقویت نقاط ضعف خود نباشیم، در ادوار بعدی نتایج بدتری می‌گیریم و شاید روزی برسد که نتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. در خواب گذشته نمانیم، به خود بیاییم، فوتسال ایران بسیار مستعد است ولی باید کار کند و از دنیا جا نماند. مطمئن باشید درست و با برنامه از استعداد‌های خود بهره ببریم بدون شک می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم ولی به شرطی که گام به به گام پیش برویم.  

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn