تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 3:05
8 بازدید
کد خبر : 332957

این نورها شما را در معرض آلزایمر قرار می‌ دهند

این نورها شما را در معرض آلزایمر قرار می‌ دهند

به گزارش آفتاب نو پژوهشگران آمریکایی در این بررسی شدت نور فضای باز را در ۴۸ ایالت این کشور با میزان بروز بیماری آلزایمر و عوامل خطرساز برای بیمارها مقایسه کردند. یافته‌های آن‌ها نشان داد که در افراد بالای ۶۵ سال، آلودگی نوری بیشتر از عوامل خطرساز دیگری مانند سوءمصرف الکل، بیماری کلیوی، افسردگی و

به گزارش آفتاب نو پژوهشگران آمریکایی در این بررسی شدت نور فضای باز را در ۴۸ ایالت این کشور با میزان بروز بیماری آلزایمر و عوامل خطرساز برای بیمارها مقایسه کردند. یافته‌های آن‌ها نشان داد که در افراد بالای ۶۵ سال، آلودگی نوری بیشتر از عوامل خطرساز دیگری مانند سوءمصرف الکل، بیماری کلیوی، افسردگی و چاقی با اختلالات مغزی ارتباط دارد. فقط سه عمل خطرساز فشارخون بالا، دیابت و سکته مغزی بیشتر از آلودگی نوری با اختلالات مغزی مرتبط بودند.

از طرف دیگر، افراد زیر ۶۵ سال، نور مصنوعی بیش‌ازحد در شب‌ها مهم‌ترین عامل خطرساز ابتلا به بیماری آلزایمر زودرس بود. پژوهشگران می‌گویند که مشخص نیست چرا افراد جوان‌تر ممکن است به‌ویژه نسبت به اثرات آلودگی نوری حساس باشند.

این پژوهشگران می‌گویند با توجه به این یافته‌ها، افراد ممکن است بخواهند میزان قرار گرفتن خودشان در معرض نورهای روشن در شب را محدود کنند. برای این کار می‌توان از اقدامات ساده‌ای مانند استفاده از پرده‌های کلفت و یا خوابیدن با چشم‌بند استفاده کرد.

به گفته این پژوهشگران، کاهش نوردهی در داخل خانه ممکن است به همان اندازه مهم باشد و پیشنهاد می‌کنند نور آبی را در خانه محدود کنید و کلید دیمر (که می‌تواند میزان روشنایی چراغ را کم‌ و زیاد کند) در خانه خود نصب کنید.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn