تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 11:18
30 بازدید
کد خبر : 333367

رحیم پور: پرسپولیس از بازی با پاختاکور باید درس بگیرد

رحیم پور: پرسپولیس از بازی با پاختاکور باید درس بگیرد

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال  در گفتگویی درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس برابر تیم پاختاکور ازبکستان در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: من فکر می‌کنم  پرسپولیس یک مقداری تحت تاثیر بازی دربی بود. به طور معمول تیم برنده دربی تحت تاثیر پیروزی این بازی هست و تیم

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال  در گفتگویی درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس برابر تیم پاختاکور ازبکستان در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: من فکر می‌کنم  پرسپولیس یک مقداری تحت تاثیر بازی دربی بود. به طور معمول تیم برنده دربی تحت تاثیر پیروزی این بازی هست و تیم بازنده هم تحت تاثیر باخت است. متاسفانه استقلال  بازی اش را باخت و از آن طرف، پرسپولیس با توجه به اینکه بازی خانگی بود باید آن بازی را پیروز می‌شد. شاید  عواملی که برای پرسپولیس  مشکل ساز شدند، بارندگی و خرابی زمین بودند که خود به خود نیروی زیادی را از پرسپولیسی‌ها گرفتند تا آنها بتوانند هم توپ را حمل کنند و هم ضربه به توپ بزنند.

او افزود: همچنین مقدار انرژی که  سرخپوشان از شهرآورد داشتند شاید آن طور که باید و شاید ریکاوری کامل و کافی اتفاق نیفتاده بود. ضمن اینکه ما ایرانی‌ها زمانی که گل اول را در ثانیه‌های اول می‌زنیم متاسفانه سیر می‌شویم و دیگر دنبال ادامه بازی نمی‌رویم. تیم پرسپولیس با سیستم ۴-۲-۳-۱ بازی را شروع کرده بود. البته برای من سوال است که چرا سروش رفیعی در هافبک دفاعی بازی می‌کند. به نظرم خصوصیات فردی رفیعی به صورتی است که می‌توانند از او در خط جلو استفاده کنند. نیمه اول دوندگی خوب خدابنده لو و پاس‌های خوبی که می‌داد و فضا‌ها را در برگشت می‌توانست پر کند و کار دفاعی را جلوی مدافعان انجام می‌داد و اجازه به تیم مقابل نمی‌داد.

رحیم پور گفت: متاسفانه تیم پرسپولیس  با شروع نیمه دوم  عقب نشست و تیم پاختاکور خیلی جلو آمد. به نظرم بعد از تعویض خدابنده لو، فضای خالی او پر نشده بود که در پاس‌های عقب که مدافعان باید پوشش می‌دادند و فضای لازم به تیم مقابل نمی‌دادند و هافبک‌ها باید فشار لازم را بر روی بازیکن زننده  توپ ایجاد می‌کردند و فضا را می‌بستند و اجازه شوت زنی به حریف نمی‌دادند که آن اتفاق نیفتاد و باعث گل خوردن تیم پرسپولیس شد. به نظرم سرخپوشان  باید ۳ امتیاز بازی خانگی را می‌گرفتند، اما ادامه بازی‌ها هست و ان شا الله جبران می‌کنند. ما آنچه که مشخص است. پرسپولیس شروع بازی را خوب شروع کرد و ۲۰ دقیقه اول خوب بود، اما ادامه بازی در اختیار تیم پاختاکور قرار گرفت و سرخپوشان فشار آوردند. البته در ضدحملات و برگشت‌ها چند موقعیت خوب برای فوروارد‌های پرسپولیس ایجاد شد که اگر آن موقعیت‌ها به خصوص موقعیت تک به تک  امیری به گل می‌نشست، به طور حتم تیر خلاص پاختاکور زده می‌شد. در آن صورت تیم پرسپولیس با توجه به شرایط بدنی می‌توانست عقب‌تر بنشیند و نه به اندازه‌ای که به محوطه جریمه حریف برود و فضا را به حریف بدهد.

کارشناس فوتبال گفت: یکی از اشتباهات ما این بود که زیاد از قبل به عقب رفتیم و همان موضوع باعث شد که تیم ازبکی بتواند از فضای ایجاد شده به گل برسد. این مستلزم این است که دوندگی بیشتری صورت بگیرد. همچنین به نظر می‌رسد ریکاوری مناسب بعد از بازی پرفشار دربی به خوبی انجام نشده بود و نیازمند این است که مرکز پرسپولیس بیشتر تمرکز شود به خصوص اگر قرار است تیم ما عقب نشینی داشته باشد، صورت بگیرد.   عناصری که دوندگی و توپ  گیری بیشتری دارند را در آن منطقه استفاده کنیم. اگر می‌خواهیم ببریم باید از عناصر حمله‌ای بیشتری استفاده کنیم. به نظرم باید سروش رفیعی و خدابنده لو را یک خط جلوتر بیایند تا این فشار از جلوی زمین حریف صورت بگیرد. به هر حال مربی بیشتر از ما روی آمادگی تیم شناخت دارد و قاعدتا با توجه به شرایط از نفرات استفاده می‌کند. با وجود اینکه  اورونوف در دقایق پایانی به بازی آمد، شرایط ایده آل خود را هنوز به دست نیاورده است  و با آن شرایط فاصله دارد.

او ادامه داد: عالیشاه به عنوان کاپیتان تیم خیلی تاثیر داشته است و نبودش در ترکیب تیم تاثیرش را گذاشت. به طور معمول وقتی بازیکنی تاثیرگذار هست و در یکی، ۲ بازی حضور نداشته باشد، تاثیرات خود را می‌گذارد تا تیم بتواند خودش را بازیابی کرده و  در غیاب آن  بازی‌ها  را دنبال کند.    آن چیزی که مسلم است باید این بازی را به تاریخ بسپاریم و از آن درس بگیریم و ان شا الله بازی‌های بعدی را به دنبال نتایج بهتر باشیم.

رحیم پور درباره اینکه پرسپولیس می‌تواند از گروهش در آسیا صعود کند، گفت: من مطمئنم که پرسپولیس می‌تواند صعود کند، چون این تیم در  چند سال گذشته برایش اتفاق افتاده که در ادامه بازی‌ها خودش را بازسازی کرده است. با توجه به شرایطی که اتفاق افتاده، پرسپولیس اشتباهاتش را متوجه شود و در جهت رفعش برآید و شرایط خوبی را در ادامه داشته باشد و مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد. اتفاقی که در پرسپولیس رخ داده یک ریل گذاری خوب از گذشته تا به حال صورت گرفته است و بازیکنان قدیمی‌تر این ریل گذاری را به بازیکنان جدیدتر انتقال دادند. شرایط یکه در تیم پرسپولیس اتفاق افتاده و باعث نتیجه مثبت شده است، بازیکنان قدیمی و جدیدتر این موضوع را به بازیکنان جوانتر انتقال می‌دهند. وقتی برانکو رفت خیال کردیم همه چیز از بین رفته باشد، اما باز شرایط همان بود. وقتی که کالدرون به پرسپولیس آمد، شرایط ادامه پیدا کرد. به طور حتم هر اتفاقی بیفتد تعیین کننده بازیکنان هستند که تاثیرگذاری زیادی دارند. یکی از مشکلاتی که در استقلال هست، اما در پرسپولیس نیست این است که شرایط جدید از سوی بازیکنان قدیمی به نفرات جددی انتقال یابد که آن را نداریم.

منبع

تازهای ورزش را از تلگرام آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn