تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1403 - 6:06
16 بازدید
کد خبر : 334331

عراقجی هشدار داد: طرف‌های ثالث دخالتی نکنند

عراقجی هشدار داد: طرف‌های ثالث دخالتی نکنند

در ‌پاسخ به نروئیکا؛ وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتایان خود از تروئیکای اروپایی، کشورهای ثالث را از هرگونه مداخله در درگیری اخیر منع کرد. به گزارش خبرگزاری انا، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه و دیگر کشور‌ها در پی عملیات تنبیهی موشکی

در ‌پاسخ به نروئیکا؛

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتایان خود از تروئیکای اروپایی، کشورهای ثالث را از هرگونه مداخله در درگیری اخیر منع کرد.

به گزارش خبرگزاری انا، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه و دیگر کشور‌ها در پی عملیات تنبیهی موشکی علیه رژیم اسرائیل اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب دهم مهرماه در تماس تلفنی دیوید لامی، آنالنا بائربوک و استفان سژونی وزرای خارجه انگلیس، فرانسه آلمان و تعدادی از کشور‌های دیگر درباره عملیات موشکی تنبیهی سه‌شنبه شب نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی فلسطین و همچنین تنش‌ها در غزه و لبنان به رایزنی پرداخت.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی با اشاره به بیش از ۲ ماه خویشتن‌داری ایران در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و تداوم جنگ افروزی این رژیم در غزه و گسترش آن به خاک لبنان که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان شده است، تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است. 

وزیر امور خارجه در این تماس‌های تلفنی با اعلام اینکه عملیات خاتمه یافته، یادآور شد:، اما اگر رژیم صهیونیستی درصدد اقدام تلافی جویانه برآید، پاسخ ما شدیدتر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشدید تنش و جنگ نیست، اگرچه از جنگ هراسی ندارد. 

عراقچی افزود: ما به هر طرف ثالثی هشدار می‌دهیم که در این درگیری دخالت نکند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین بار دیگر خواستار تلاش همه کشور‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه و جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی و تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه و به ویژه در لبنان و غزه شد.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn