تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1403 - 11:23
9 بازدید
کد خبر : 334579

شهر رنگ مقاومت گرفت – آفتاب نو

شهر رنگ مقاومت گرفت – آفتاب نو

آفتاب نو: این هفته با ترور ناجوانمردانه سیدحسن نصرالله و یارانش در لبنان همزمان شد. حالا جمعی از هنرمندان به همت سازمان زیباسازی شهر تهران دور هم جمع شده‌اند و سطل رنگ و قلم‌مو در دست گرفته‌اند تا به قطار بدرقه یاران، رنگ پاسداشت مقاومت و رهبر شهید آن، سیدحسن نصرالله بزنند. به یاد کودکان

آفتاب نو: این هفته با ترور ناجوانمردانه سیدحسن نصرالله و یارانش در لبنان همزمان شد. حالا جمعی از هنرمندان به همت سازمان زیباسازی شهر تهران دور هم جمع شده‌اند و سطل رنگ و قلم‌مو در دست گرفته‌اند تا به قطار بدرقه یاران، رنگ پاسداشت مقاومت و رهبر شهید آن، سیدحسن نصرالله بزنند.

به یاد کودکان بی‌گناه غزه و لبنان

فاطمه زلفی، نقاش و طراح جوانی است که با همکاری هنرمندی دیگر، نام لبنان و غزه را به شکلی هنرمندانه بر دیوار قطار بدرقه یاران در میدان انقلاب نقش می‌زند. او می‌گوید: پرچم نماد مقاومت و خوشه‌های زیتون بخشی از اثر ما در این رویداد است. این طرح نمادی از جنگ و مقاومت در لبنان و غزه است. هدفمان حمایت از کودکان بی‌گناهی است که سرمایه‌های این کشورهای اسلامی محسوب می‌شوند، اما ناجوانمردانه به شهادت می‌رسند.

پاسداشت مقاومت با هر زبان

شعارهایی به چند زبان ازجمله انگلیسی، اسپانیایی، عربی، عبری و فارسی برای اعلام همدلی و همراهی با مردم مقاومت بر سازه میدان انقلاب نقش بسته است. اکران طرح‌های هنری مرتبط با محور مقاومت تا روزهای آینده و تا زمانی که از آسیب آفتاب و باران محفوظ بمانند ادامه خواهد داشت.

کارگاه هنری در قلب شهر

در اغلب رویدادهای هنری در شهر، بنرها پس از آماده شدن آثار در کارگاه‌ها در چاپخانه‌ها چاپ و در شهر نصب می‌شوند، اما این رویداد کارگاه هنری را به شهر آورده است و هنرمندان پیش چشم مردم آثار را طراحی و اجرا می‌کنند. این موضوع می‌تواند روح همراهی را به شهروندان تزریق کند تا حس و حال مقاومت و ایستادگی در جامعه جاری شود. عابران از کنار هنرمندان رد می‌شوند، پا سست می‌کنند و به تماشای اثری که در حال خلق است می‌ایستند.

چند ثانیه مکث برموضوع مقاومت

صابر شیخ‌رضایی، طراح گرافیک، تصویرگر و مدرس هنر در حال طراحی بر دیواره مرکزی میدان انقلاب می‌گوید: این یک رویداد معنوی و دلی است و به همین دلیل کار چندان از پیش تعریف‌شده نیست. آمده‌ایم تا در واکنش به حوادث این روزها و ترور رهبران مقاومت، آثاری را خلق کنیم تا هم به وطنمان مربوط باشد، هم به مقاومت. این یک هنر شهری است که بار احساسی و روانی دارد و آگاه‌ساز است. این اثر فرصت چند ثانیه مکث بر مضامین مقاومت را فراهم می‌کند و اگر بتواند پیامش را به مردم برساند، برای ما هنرمندان کافی است.

شهر رنگ مقاومت گرفت

اجرای یک رویداد مردمی

علی بازگشا، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران: در کنار همه اقدامات سازمان زیباسازی برای گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله و مقاومت در قالب آثار هنری در شهر، جمعی از هنرمندانی که در حوزه گرافیتی و خوشنویسی فعالیت داشتند به‌صورت خودجوش دور هم جمع شدند تا به‌صورت نمادین، دورتادور سازه قطار بدرقه یاران میدان انقلاب اسلامی را در حمایت و همراهی با شهدای مقاومت و مردم لبنان با آثار هنری تزیین کنند. یکی از مأموریت‌های سازمان زیباسازی شهر تهران در حوزه فرهنگی و بصری توجه به فرهنگ عمومی و فرهنگ خاص است. مقاومت و جنایات صهیونیست‌ها در کشورهای این حوزه موضوع مطرح امروز جامعه است. اکران‌های مختلف از سازه‌های حجمی، نقاشی‌های دیواری و دیوارنگاره، سردیس و مجسمه با همین موضوع در شهر قابل مشاهده است. جنس رویداد هنری در میدان انقلاب خارج از رویدادهای تخصصی و بیشتر از جنس رساندن پیام هنرمندان ایرانی به مردم درباره جبهه مقاومت است. از این نظر، این آثار ملموس‌تر و مستقیم‌ترند.

شهر رنگ مقاومت گرفت

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn