تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1403 - 23:14
22 بازدید
کد خبر : 335250

افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی

افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی

کمتر از یک روز بعد از آنکه مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد انبارها پر از برنج است و نیازی به واردات نیست وزارت صنعت با اشاره به رسوب برنج در گمرک نسبت به بروز بحران در بازار برنج هشدار داد و از افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی در بازار

کمتر از یک روز بعد از آنکه مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد انبارها پر از برنج است و نیازی به واردات نیست وزارت صنعت با اشاره به رسوب برنج در گمرک نسبت به بروز بحران در بازار برنج هشدار داد و از افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی در بازار خبر داد.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی


هر سال در این دوره بحث برسر ایجاد تعادل در بازار برنج و واردات اوج می گیرد. برخی بر این باورند که واردات باید شدت پیدا کند و برخی دیگر مخالف اند. امسال نیز بحث ها درباره واردات برنج و ایجاد تعادل در بازار ادامه دارد به طوری که روز یکشنبه سهراب سهرابی مجری طرح گندم و برنج وزارت کشاورزی گفت: انبار کارخانه‌های شالی‌کوبی و کشاورزان در سال جاری مملو از برنج است و دغدغه اصلی کشاورزان فروش این محصول است.

اما درست یک روز بعد از این اظهارات علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزیر صمت در نامه‌ای به دبیر ستاد تنظیم بازار و قائم مقام وزیر در امور بازرگانی با اشاره به موضوع رسوب برنج در گمرکات بر ضرورت اتخاذ تدابیر برای بازار ملتهب برنج تاکید کرد.

در این نامه آمده است: با توجه به اینکه برنج خارجی مورد مصرف مستقیم ۶ دهک کم برخوردار درآمدی است و این کالا همواره به عنوان محور امنیت غذایی و دومین کالای استراتژیک کشور مطرح بوده لذا اتخاذ تدابیر فوری در این راستا عاجل و ضروری به نظر می‌رسد.

معاون وزیر صنعت همچنین تاکید کرده است: با توجه به انباشت برنج‌های پشت گمرک و ناترازی برنامه واردات وزارت جهاد کشاورزی با نیاز واقعی کشور پیش بینی خالی شدن بازار از برنج وارداتی پس از ماه‌های محرم و صفر که بالاترین پیک مقطعی تقاضای این کالا در کشور است متأسفانه محقق شده و اکنون علاوه بر برنج وارداتی بازار اقلام برنج ایرانی نیز دچار التهاب شده و با افزایش قیمت و بعضاً کمیابی مواجه شده است.

او تاکید کرده است: در صورت تداوم این وضعیت احتمال بروز بحران در بازار برنج و سرایت به سایر بازارها قابل پیش بینی است. ضمن اینکه با وجود تمام تمهیدات نظارتی شاهد افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی در سطح بازار هستیم.

 





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn