تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1403 - 15:59
13 بازدید
کد خبر : 337072

حجم تجارت ایران و ترکیه افزایش یافت

حجم تجارت ایران و ترکیه افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی چلیک طهر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس توافق مسئولان دو کشور باید حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه باید به ۳۰ میلیارد دلار برسید، افزود: هم اکنون حجم مبادلات دو کشور ۷.۵ تا ۱۰ میلیارد دلار است. وی ادامه داد: برای رسیدن به حجم مبادلات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی چلیک طهر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس توافق مسئولان دو کشور باید حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه باید به ۳۰ میلیارد دلار برسید، افزود: هم اکنون حجم مبادلات دو کشور ۷.۵ تا ۱۰ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به حجم مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور وظیفه استانداران مرزی بین دو کشور خطیر است و این نشست‌های سالانه در این راستا برگزار می‌شود.

والی حکاری استان ترکیه تجهیز، به روزرسانی تجهیزات گمرکات و بازارچه‌های مرزی در کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما به عنوان استانداران مرزی دو کشور تمام تلاش را برای افزایش سه برابری حجم مبادلات مرزی موجود از طریق تجهیزات روز و نوین در گمرکات و بازارچه‌های مرزی باید به کار ببندیم.

چلیک همچنین خواستار بهبود وضعیت دروازه‌ها و گمرکات مرزی دو کشور برای تردد مسافر و مراودات مرزی شد و گفت: می‌توان با تجهیزات و روش‌های نوین و بهینه سازی گمرکات و بازارچه‌های مرزی زمینه ارتقای سطح مناسبات دو کشور را فراهم کرد.

والی حکاری استان ترکیه با اشاره به برگزاری هفتمین نشست همکاری‌های مشترک استان‌های مرزی دو کشور در ارومیه گفت: در این نشست نمایندگان وزارت حمل و نقل، کشاورزی، گمرکات و تجارت خارجی ترکیه در این نشست حضور داشتند تا زمینه تسهیل و رفع موانع موجود برای ارتقای سطح همکاری‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه عزم جدی برای شناسایی و رفع موانع همکاری داریم افزود: از اهداف برگزاری نشست‌های همکاری مشترک دستیابی به توسعه روابط همه جانبه است. خوشبختانه دو طرف بر گسترش روابط اهتمام ویژه دارند.

هفتمین نشست همکاری‌های مشترک استان‌های مرزی ایران و ترکیه به مدت دو روز در ارومیه برگزار شد.

ظهر امروز جمعه در آئین پایانی این نشست توافق نامه ۲۵ بندی آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه امضا شد.

آذربایجان غربی تنها استان هم مرز ایران با ترکیه است، این استان با سه کشور ترکیه. جمهوری آذربایجان و عراق هزار کیلومتر مرز مشترک دارد.

 

منبع خبر

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn