تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 8:19
12 بازدید
کد خبر : 337837

بازی با آینده کارگران/ مدیران ناکارآمد شستا، کارگران و کارفرمایان را در برابر هم قرار داده‌اند!

بازی با آینده کارگران/ مدیران ناکارآمد شستا، کارگران و کارفرمایان را در برابر هم قرار داده‌اند!

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار اجتماعی آفتاب نو،مهدی عبدیان نماینده بخش کارفرمایی اتاق بازرگانی صنعت و معدن استان قزوین گفت:اغلب مشکل کارفرمایان  با سازمان تامین اجتماعی بود.بسیاری از واحدهای تولیدی از اردیبهشت ماه تا کنون به دلایل کمبود نیرو و یا مواد اولیه و دلایل دیگرتعطیل بودند. رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار اجتماعی آفتاب نو،مهدی عبدیان نماینده بخش کارفرمایی اتاق بازرگانی صنعت و معدن استان قزوین گفت:اغلب مشکل کارفرمایان  با سازمان تامین اجتماعی بود.بسیاری از واحدهای تولیدی از اردیبهشت ماه تا کنون به دلایل کمبود نیرو و یا مواد اولیه و دلایل دیگرتعطیل بودند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره به موضوع اصلاح عناوین شغلی که یکی از موارد گلایه کارفرماهاست ادامه داد:این موضوع ظلمی است که در حق کارفرماهاست. سازمان تامین اجتماعی مبلغی را تحت عنوان اصلاح عناوین شغلی از کارفرما کسر می کنند و به کارگر هم نمی رسد.

این نماینده کارفرمایی می گوید:یک کارگر بعد از سی سال کارکردن رفته تامین اجتماعی بازنشسته شود به او می گویند بیمه اش مطابق عناوین شغلی واریز نشده  کارگر را مجبور می کنند از کارفرما شکایت کند تا او مابه‌التفاوت را واریز کند وکارگر بتواند بازنشسته شود.

مهدی عبدیان کارفرماها با هزار تا مشکلی که دارند مانند مشکل سرمایه در گردش و خوابیدن چرخه تولید  باز با این موضوع عناوین شغلی و جرائم عدم پرداخت آن مشکلی دیگر به مشکلاتشان اضافه کردند و با این رویه کارگر را هم در برابر کارفرما قرار دهند.

او ادامه داد:توقع ما از آقای رئیسی یک چیزی دیگری بود و انتظار داشتیم  مدیران توانمندی در مدیریت شستا و دیگر بخشها بگذارند. اما این گونه نشد ، این  مدیران با آبروی شهید رئیسی بازی کردند اما قرار نیست تاوان مدیران ناکارآمد شستا را بیمه شده های تامین اجتماعی بدهند.

این نماینده کارفرمایی گفت:اینکه سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و این بدهکاری ازاوایل انقلاب اسلامی بر گردن تامین اجتماعی بوده و همین طور نتوانستند از حق بیمه کارگران محافظت کنند و این سرمایه را به باد دادند،قرار نیست امروز کارفرما و کارگر زیانش را بدهند.

عبدیان معتقد است:این درست نیست که مدیر ناکارآمد برا ی شرکت های شستا بگذارند ورشکسته بشوند  بعد از منابع حق بیمه های تامین اجتماعی بخواهند آن را سرپا کنند واقعا ظلم آشکاری است به کارفرماها و کارگران قبلا مشکل کارفرمایان ما حسابرسی ها و مالیات بود اما الان بیشترین مشکلات کارفرماهای در سازمان تامین اجتماعی است. این موضوعات در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است و مدیران باید پاسخگو باشند.

او با انتقاد از صدور بخشنامه های بدون کارشناسی افزود:بخشنامه هایی که بدون نظر کارشناسان بخش خصوصی تهیه می کنید و ابلاغ می کنید و شرایط بد صنعت  را در نظر نمی گیرد و خواهشا یک مشکل دیگر اضافه نکنید.

او با اشاره به اینکه مراجعه به ستاد تسهیل هیچ مشکلی از ما را نمی تواند حل کند ادامه داد: به ستاد تسهیل مراجعه می کنیم تا مشکلات را حل کنیم می گوید طبق این بخشنامه نمی توانم  یا طبق آن بخشنامه نمی توانیم. پس این ستاد تسهیل تامین اجتماعی برای چیست بر اساس قانون مشکلات را حل کنید  چرا بخشنامه های جدید را به نفع سازمان نوشته اید.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn