تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 15:09
11 بازدید
کد خبر : 338242

بورس در لبه مقاومتی/ خروج پول حقیقی از بازار سهام به روز هفتم رسید+‌ اینفوگرافیک

بورس در لبه مقاومتی/ خروج پول حقیقی از بازار سهام به روز هفتم رسید+‌ اینفوگرافیک

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام اولین روز هفته سوم پاییز را هم قرمز به پایان رساند. در حالی که شاخص کل بورس تهران با افتی ۰.۳۸ واحدی در یک قدمی از دست دادن ابرکانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت، شاخص کل هم‌وزن اما کانال ۷۰۰ هزار واحدی


عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام اولین روز هفته سوم پاییز را هم قرمز به پایان رساند. در حالی که شاخص کل بورس تهران با افتی ۰.۳۸ واحدی در یک قدمی از دست دادن ابرکانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت، شاخص کل هم‌وزن اما کانال ۷۰۰ هزار واحدی را از دست داد تا مجددا به سطح دومین روز مهر عقب‌نشینی کند.

در معاملات امروز بازار، ارزش کل معاملات خرد هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان بود که نسبت به چهارشنبه ۲۷ درصد کاهش داشت. این در حالی بود که ارزش کل معاملات تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه، به لطف رشد ۱۴۷ درصدی ارزش معاملات اوراق بدهی به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

photo_2024-10-05_14-03-01

در معاملات امروز، ۴۸ نماد با صف خرید و ۵۱۹ نماد با صف فروش کار خود را خاتمه دادند و ارزش صف‌های فروش با ثبت رقم ۵۶۶ میلیارد تومان بیش از ۳ برابر صف‌های خرید بود. ضمن اینکه امروز بیش از ۹۰ درصد نمادهای بازار در محدوده منفی معامله شدند و سرانه خرید حقیقی با ۱۷.۳ میلیون تومان بود. 

در میان صنایع، فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۰۹ میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و گروه شیمیایی و چند رشته‌ای به ترتیب با حدود ۶۵ و ۶۳ میلیارد تومان، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. نکته جالب معاملات امروز نبودن گروه بانک‌ها در میان صنایع برتر بود که در هفته گذشته با استقبال معامله‌گران مواجه شده بود.

امروز همچنین تمامی شاخص‌های صنایع منفی بودند که در این میان سرخی گروه لاستیک کمتر از بقیه بود. حالا با توجه به معاملات امروز، ارزش ریالی بازار به ۶ هزار و ۸۲۲ همت رسیده که کمترین مقدار از اول مهر به حساب می‌آید. معامله بلوکی فولاژ هم به ارزش ۹۸۵ میلیارد تومان انجام شد. همچنین سه صندوق افران، یاقوت و فیروزا بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و نماد فولاد، یاقوت و وپارس سه نمادی بودند که بیشترین حجم معاملات را داشتند.

منبع خبر

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn