تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 18:09
19 بازدید
کد خبر : 338418

سگ رباتیک مسلح ملقب به گرگ تنها

سگ رباتیک مسلح ملقب به گرگ تنها

ارتش ایالات متحده پس از فرستادن ربات‌هایی به نام «گرگ تنها» (Lone Wolf) به خاورمیانه، یک قدم دیگر به استفاده از ربات‌ها در میدان جنگ نزدیک‌تر شده است. این سگ رباتیک مجهز به یک تفنگ با الگوی AR-15/M16 در پشت خود است که به یک پایه چرخشی مجهز به هوش مصنوعی وصل شده که قادر

ارتش ایالات متحده پس از فرستادن ربات‌هایی به نام «گرگ تنها» (Lone Wolf) به خاورمیانه، یک قدم دیگر به استفاده از ربات‌ها در میدان جنگ نزدیک‌تر شده است.

این سگ رباتیک مجهز به یک تفنگ با الگوی AR-15/M16 در پشت خود است که به یک پایه چرخشی مجهز به هوش مصنوعی وصل شده که قادر به شناسایی اهداف هوایی است.

این ربات مسلح برای تمرینات آموزشی در مرکز آزمایشی مجتمع Red Sands در عربستان سعودی به خارج از کشور فرستاده شده است.

ارتش ایالات متحده هفته گذشته عکسی از گرگ تنها را به اشتراک گذاشت که این ربات موسوم به Ghost Robotics Vision 60 Quadrupedal-Unmanned Ground Vehicle (Q-UGV) ساخت کره جنوبی را در مکانی نامعلوم نشان می دهد.

یک سخنگوی ارتش ایالات متحده به Military.com گفته است که این سگ رباتیک مسلح یکی از چندین سیستم رباتیک و بدون سرنشین بود که در ماه سپتامبر آزمایش شد.

پلتفرم های دیگر شامل هلیکوپترهای آپاچی و ایستگاه های تسلیحاتی کنترل از راه دور بودند.

مرکز آزمایش یکپارچه Red Sands بخشی از روابط استراتژیک بین ایالات متحده و کشورهای عربی خلیج فارس است که در سال ۲۰۲۲ افتتاح شد.

سگ رباتیک مسلح ملقب به گرگ تنها

سخنگوی ارتش تنها خاطرنشان کرد که تفنگ روی پشت این ربات تنها با چندین هدف زمینی ثابت درگیر شده، اما از توضیح بیشتری در مورد کاربردهای بالقوه آن خودداری کرد.

تفنگ Lone Wolf دارای یک سیستم هدف گیری الکترواپتیکال بزرگ برای تعیین موقعیت اهداف هوایی با قابلیت دید مادون قرمز یا حرارتی است.

در حالی که ارتش نام این ربات را گرگ تنها نگذاشته است، این نام روی لنز بزرگ آن حک شده است.

این ماشین چهارپای مسلح برای مانور دادن در داخل و خارج از فضاهایی که برای سربازان قابل دسترس نیست ایده آل است و به آنها اجازه می دهد تا پهپادها را بدون آسیب رساندن به نیروهای خودی سرنگون کنند.

همچنین یک دستگاه هدف گیری لیزری در بغل ربات به همراه یک دوربین ویدئویی شبیه به GoPro که روی دکل پشت ربات نصب شده است، وجود دارد.

سگ رباتیک مسلح ملقب به گرگ تنها

این ربات مسلح قبلاً در اول آگوست امسال در پایگاه Fort Drum ایالات متحده در فورت درام نیویورک در مانوری حضور داشته و نمایشی از توانایی نیروی زمینی ارتش ایالات متحده در استفاده از تجهیزات زمینی بدون سرنشین ضد هوایی ارائه داد.

پنتاگون در سال‌های اخیر سگ‌های رباتیک را به زرادخانه‌های خود اضافه کرده است، در حالی که تفنگداران دریایی در حال آزمایش ربات‌های چهارپا با سیستم‌های تسلیحاتی کنترل از راه دور و پرتابگرهای موشک ضد تانک هستند.

ارتش همچنین این بخش از نیروهای خود را با ماشین های چهارپا که دارای تفنگ های قدرتمندی هستند مجهز کرده است.

با این حال، ایالات متحده تنها کشوری نیست که سگ های رباتیک دارد. روسیه، چین و بریتانیا نیز در حال آزمایش این فناوری هستند.

سگ رباتیک مسلح ملقب به گرگ تنها

در ماه مه سال ۲۰۲۴، در طی یک تمرین آموزشی نظامی که توسط ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) و نیروهای کامبوج انجام شد، از سگ های رباتی مسلح به مسلسل پرده برداری شد.

وزارت دفاع نیز فناوری مشابهی را آزمایش کرده و «موارد استفاده بالقوه» از سگ رباتیک Ghost را در سال ۲۰۲۲ تست نمود.

این ربات که توسط Ghost Robotics توسعه یافته است، می تواند در زمین های پیچیده شهری و طبیعت حرکت کند، تا وزن ۱۰ کیلوگرم بار حمل کند و حتی با چتر نجات به میدان نبرد فرستاده شود.

روسیه نیز سگ ربات خود را معرفی کرده و یکی از آنها در سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که مجهز به راکت انداز بود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn