تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 17:01
20 بازدید
کد خبر : 339659

ماجرای شلوغ‌ترین دربی ایران؛ گل فراموش‌نشدنی پرویز مظلومی پرونده پرسپولیس را بست!

ماجرای شلوغ‌ترین دربی ایران؛ گل فراموش‌نشدنی پرویز مظلومی پرونده پرسپولیس را بست!

جامعه ورزشی آفتاب نو: استقلال و پرسپولیس پانزدهم مهر سال ۱۳۶۲ یکی از خاص‌ترین دربی‌های پایتخت را برگزار کردند که از یک بابت منحصربه‌فرد تلقی می‌شود. این بازی بر اساس آمار موجود، پرتماشاگرترین دربی تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آید. بازی ۱۲۰ هزار نفره ازدحام جمعیت برای برگزاری جدال ۱۵ مهر سال ۶۲ به حدی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

استقلال و پرسپولیس پانزدهم مهر سال ۱۳۶۲ یکی از خاص‌ترین دربی‌های پایتخت را برگزار کردند که از یک بابت منحصربه‌فرد تلقی می‌شود. این بازی بر اساس آمار موجود، پرتماشاگرترین دربی تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آید.

بازی ۱۲۰ هزار نفره

ازدحام جمعیت برای برگزاری جدال ۱۵ مهر سال ۶۲ به حدی بود که حتی گروهی از مردم روی نورافکن‌ها نشسته بودند و عده‌ای از عوامل برگزاری تاکید داشتند تا وقتی جمعیت از آن‌جا تخلیه نشود، نباید دیدار آغاز شود چون احتمال برق‌گرفتگی و مرگ وجود دارد.

سرانجام مردم را پایین آوردند و مابقی افراد پشت در مانده نیز به درون استادیوم هدایت شدند تا روی پیست تارتان اسکان پیدا کنند. بازی در شرایطی آغاز شد که ۱۲۰ هزار نفر درون استادیوم آزادی حضور داشتند.

پیروزی با گل مظلومی

مسابقه شروع شد و تماشاچیان جدال پرافت‌وخیزی را شاهد بودند. دیداری که رضا نعلچگر در یک صحنه با عبور از سد حمید درخشان مهم‌ترین سانتر زندگی خود در استقلال را کشید تا پرویز مظلومی تاریخی‌ترین گل دوران فوتبالش را با ضربه سر به ثمر برساند و در نهایت آبی‌ها به لطف همان تک‌گل توانستند با نتیجه یک بر صفر پرسپولیس را شکست بدهند.

دقیقا بعد از همان برد بود که شرایط استقلال در جام باشگاه‌های تهران به مراتب بهتر شد و در نهایت توانست با سبقت گرفتن از پرسپولیس، پرونده قهرمانی این تیم در سال ۶۲ را ببندد و خودش قهرمان شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn