تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 10:10
12 بازدید
کد خبر : 340461

بنزین قرار است گران شود؟

بنزین قرار است گران شود؟

روزنامه اعتماد به نقل از یک کارشناس حوزه انرژی نوشت: به نظر می‌رسد که به زودی اعلام شود که اگر افراد می‌خواهند بیشتر از ۵۰ لیتر بنزین استفاده کنند قیمت آن متفاوت خواهد بود و گران‌تر محاسبه می‌شود. نگرانی از افزایش قیمت بنزین یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم است. هر بار که تحولی در سیاست

روزنامه اعتماد به نقل از یک کارشناس حوزه انرژی نوشت: به نظر می‌رسد که به زودی اعلام شود که اگر افراد می‌خواهند بیشتر از ۵۰ لیتر بنزین استفاده کنند قیمت آن متفاوت خواهد بود و گران‌تر محاسبه می‌شود.

نگرانی از افزایش قیمت بنزین یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم است. هر بار که تحولی در سیاست و سیاست خارجه به خصوص منطقه ایجاد می‌شود، اینجا تن مردم می‌لرزد که نکند بنزین هم گران شود و تورم ناشی از آن زندگی را سخت‌تر کند.

یا هر بار که یک مقام مسئول درباره میزان مصرف و لزوم کنترل آن و … می‌گوید بر این نگرانی‌ها افزوده می‌شود.

در این بین برخی هم با سیاسی‌کاری و رویکرد جناحی بدون توجه به فشار روانی که این مساله به جامعه تحمیل کرده، هر روز از احتمال افزایش نرخ بنزین گفته و دولت را می‌زنند.

تصمیمات اخیر دولت را، اما نشان می‌دهد که برای کنترل مصرف راهکاری غیر از افزایش قیمت در نظر دارد؛ محدودیت مصرف.

روزنامه اعتماد در شماره امروز به این موضوع پرداخته و نوشته: «شرایط حال حاضر که مصرف بنزین را به دلیل نرخ پایین آن در مقایسه با دیگر کالا‌ها بالا برده است و جامعه نیز آماده یک شوک قیمتی جدید در شرایط تورمی نیست؛ راهکار «کنترل مصرف» از طریق «محدودیت در سوخت‌گیری» به شیوه‌ای جدید در پیش گرفته شده است.»

این روزنامه اصلاح‌طلب که گویی خیلی هم به ثمربخشی این سیاست امید ندارد، افزوده است: «با توجه به اینکه این راهکار پیش از این نیز اجرایی شده، خوب است در این باره یک گزارش عملکرد نیز منتشر شود تا میزان موفقیت «راهکار غیرقیمتی» برای کاهش مصرف بنزین نیز مشخص شود.

هم‌اکنون از میانه اظهارنظر‌ها می‌توان دریافت که مصرف بنزین نه تنها کاهشی نشده، بلکه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، رو به افزایش نیز گذاشته است. پس چرا راهکار اینچنینی دوباره به شکلی دیگر اجرایی شده و حتی این‌بار محدودیت‌ها هم بیشتر شده؟ این محدودیت‌ها قرار است تا کجا ادامه پیدا کند و چرا یک تصمیم واحد برای بنزین گرفته نمی‌شود؟»

دیگر نکته قابل توجه در این گزارش، اما طرح احتمال افزایش قیمت بنزین است! محمود خاقانی، کارشناس انرژی در این خصوص گفته: «این تصمیم نشان داد که دولت چاره‌ای جز تغییر در فرآیند سوخت‌رسانی ندارد. البته در این خبر اعلام نشده که برای افرادی که بیش از ۵۰ لیتر بنزین نیاز دارند چه تصمیمی گرفته می‌شود، اما به نظر می‌رسد که به زودی اعلام شود که اگر افراد می‌خواهند بیشتر از ۵۰ لیتر بنزین استفاده کنند قیمت آن متفاوت خواهد بود و گران‌تر محاسبه می‌شود.»

خاقانی با بیان اینکه دولت چاره‌ای جز گران کردن نرخ بنزین ندارد، افزود: «در خصوص فرآورده‌های دیگر هم همین اتفاق خواهد افتاد؛ اما در صورتی که دولت بتواند به ازای گران کردن بنزین، مالیات‌ها و تعرفه‌ها را تغییر دهد، قیمت کالا‌ها هم همسو با افزایش نرخ بنزین رشد نمی‌کند.»

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn