تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 11:49
10 بازدید
کد خبر : 340559

قاسمپور: جهانبخش و قدوس جایگزین نداشته‌اند که دعوت شده‌اند/ بیرانوند از آمادگی دور است

قاسمپور: جهانبخش و قدوس جایگزین نداشته‌اند که دعوت شده‌اند/ بیرانوند از آمادگی دور است

ملی‌پوش سابق فوتبال گفت: تجربه‌ای که علیرضا بیرانوند دارد ضامن دعوت شدن او به تیم ملی می‌شود وگرنه او در این هفته‌ها گل‌های بدی خورده و از آمادگی همیشگی به دور است. ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی برای دیدار با تیم‌های ازبکستان و

قاسمپور: جهانبخش و قدوس جایگزین نداشته‌اند که دعوت شده‌اند  بیرانوند از آمادگی دور است

ملی‌پوش سابق فوتبال گفت: تجربه‌ای که علیرضا بیرانوند دارد ضامن دعوت شدن او به تیم ملی می‌شود وگرنه او در این هفته‌ها گل‌های بدی خورده و از آمادگی همیشگی به دور است.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی برای دیدار با تیم‌های ازبکستان و قطر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: نمی‌توان نظر خاصی داد، چون سرمربی بر اساس تفکراتی که داشته و با هماهنگی کادرفنی خود به جمع‌بندی رسیده، نفرات مدنظرش را دعوت می‌کند. همواره نفراتی هستند که هر شخصی سرمربی باشد قطعاً آنها را دعوت می‌کند و بیشتر آنها در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند، انتقاد‌ها بیشتر به دعوت از بازیکنانی است که عمدتاً روی نیمکت قرار می‌گیرند و البته سرمربی با اهدافی که خودش دارد از آنها دعوت می‌کند. بالاخره سیستم تاکتیکی سرمربی بسیار مهم است و او بازیکنانی را دعوت می‌کند که بتوانند خواسته‌های تاکتیکی وی را در زمین اجرایی کنند.

خیلی جا‌ها بازیکن بدون تیم دعوت نمی‌شود

وی ادامه داد: اختلاف سلیقه در هر شرایطی وجود داشته و از گذشته تا آینده این اختلاف وجود دارد ولی نظر من این است که باید به نظرات سرمربی احترام گذاشت، چون در با هر نتیجه‌ای که به دست می‌آید، شخص سرمربی پاسخگو خواهد بود. شاید یکی از انتقاد‌ها دعوت از بازیکنانی است که تیم نداشته‌اند یا در چند هفته آخر بازی نکرده‌اند. در خیلی جا‌ها هم روال کار بر این است که بازیکن بدون تیم دعوت نمی‌شود. اینکه علیرضا جهانبخش و سامان قدوس دعوت شدند به بازدهی، توان و بدون جایگزین بودن آنها باز می‌گردد. شک نکنید فردی که سرمربی تیم ملی می‌شود بیش از همه به دنبال حفظ اعتبار و آبروی حرفه‌ای خود است و قطعاً هر تصمیمی می‌گیرد برای موفقیت تیمش است. برای جهانبخش و قدوس هم جانشینی از نظر وی نبوده که بتوانند خلاً آنها را پر کنند.

شاید دلیل دعوت نشدن رضاییان اخلاقی است

ملی‌پوش سابق فوتبال خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بازیکنانی که دعوت نشده رامین رضاییان است که به اعتقاد من بازیکن تأثیرگذاری است. مخصوصاً در برنامه‌های تهاجمی می‌تواند اثرگذاری داشته باشد و طارمی و آزمون هم قابلیت بالایی در ضربات سر دارند که سانتر‌های رضاییان آنها را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد. حتماً دلیل خاصی دارد که رضاییان به تیم ملی دعوت نمی‌شود، چون اگر از کارشناسان بپرسید، قریب به اتفاق معتقدند که این بازیکن نباید از فهرست تیم ملی جا بماند. شاید دلیل دعوت نشدن این بازیکن به مسائل اخلاقی برگردد که این موضوع به نوعی گمانه زنی است. آنچه هست به سرمربی و دستیاران وی برمی‌گردد و باید به سلیقه آنها احترام گذاشت. قطعاً دلایلی برای خود دارند که رضاییان دعوت نمی‌شود.

بیرانوند در این هفته‌ها گل‌های بدی خورده

وی در واکنش به اینکه بیرانوند از فرم خوب گذشته دور شده و نمایش جالب توجهی در بازی‌های این فصل تراکتور به نمایش نگذاشته، عنوان کرد: یک فوتبالیست همیشه در شرایط ایده‌آلی نیست. تجربه‌ای که علیرضا بیرانوند دارد ضامن دعوت شدن او به تیم ملی می‌شود ولی وقتی یک بازیکن در یک مدت مشخص نمی‌تواند بازی‌های قابل قبولی را ارائه کند و با روز‌های اوج خود فاصله دارد، اتکا به سوابق وی نمی‌تواند باعث شود تا از او در ترکیب اصلی تیم ملی بازی گرفت و حتی به اردو دعوت شود. باید فرصت به نفرات آماده‌تر داده شود تا به تیم ملی بیایند. در مجموع اختلاف سلیقه درباره نفرات دعوت شده به تیم ملی وجود دارد. من معتقدم بیرانوند در این هفته‌ها گل‌های بدی خورده و از آمادگی همیشگی به دور است. سید حسین حسینی هم در دربی و مقابل السد قطر دو گل خورد که اشتباهات فاحشی داشت البته که در هر دو بازی هم موقعیت‌های زیادی را دفع کرد. پیام نیازمند هم بدون اشتباه نبوده است. اشتباهات در فوتبال اجتناب ناپذیر است ولی دروازه‌بان آخرین نقطه اتکای تیم بوده و باید آماده‌ترین بازیکن این پست درون دروازه قرار بگیرد. در مجموع موجودی فوتبال ما همین است.

دیدار ایران و ازبکستان جنگ صدرنشینی است

قاسمپور درباره بازی‌های تیم ملی برابر ازبکستان و قطر یادآور شد: با توجه به جمیع جهات تیم ملی ایران بهتر از ازبکتان و قطر است. البته این موضوع دلیلی نمی‌شود که آنها را ضعیف بدانیم. قطر در دو دوره قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است ولی پشتوانه قدرتمندی ندارد و در دو بازی اخیر که در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برگزار شده فقط یک امتیاز گرفته و باید منتظر سومین بازی این تیم عربی باشیم. ازبکستان شرایط متفاوتی دارد. بازی‌های به مراتب بهتری ارائه کرده و در مرحله قبلی انتخابی هم برابر ما به دو تساوی رسید. قطعاً به دنبال اولین صعود به جام جهانی است و دیدار با این تیم در تاشکند، جنگ صدرنشینی است. با این حال تیم ملی ایران این توانایی را دارد تا ازبکستان را در خانه‌اش شکست بدهد و پیش از این هم توانسته چنین کاری را انجام دهد.  

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn