تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 15:36
10 بازدید
کد خبر : 340769

روایت خبرنگار فلسطینی از بمباران شدن خانه و شهادت اعضای خانواده‌اش

روایت خبرنگار فلسطینی از بمباران شدن خانه و شهادت اعضای خانواده‌اش

آن‌طور که «العالم» روایت کرده، محمد الخطیب، روزنامه‌نگار به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با شبکه العالم گفت: صبح روز هفتم اکتبر سال گذشته در حالی‌که مردم در حال برگزاری جشن موفقیت عملیات طوفان الاقصی بودند او با دخترش «سلما» و خانواده‌اش خداحافظی کرد، چمدان‌هایش را بست و برای کار به

آن‌طور که «العالم» روایت کرده، محمد الخطیب، روزنامه‌نگار به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با شبکه العالم گفت: صبح روز هفتم اکتبر سال گذشته در حالی‌که مردم در حال برگزاری جشن موفقیت عملیات طوفان الاقصی بودند او با دخترش «سلما» و خانواده‌اش خداحافظی کرد، چمدان‌هایش را بست و برای کار به سمت دفترش رفت.

این روزنامه‌نگار افزود که از آن پس چند روز در دفترش ماند تا دفتر مورد هدف قرار گرفت و سپس به بیمارستان “الشفاء” نقل مکان کرد و در مقابل درب ورودی و محوطه بیمارستان شروع به کار کرد تا اینکه ارتش اشغالگر با پرتاب اعلامیه‌هایی، خواستار خروج آنها از بیمارستان شد.

او به انجام وظیفه حرفه‌ای خود در جنوب باریکه غزه از بیمارستان «شهدای الاقصی» ادامه داد و نزدیک به یک سال کامل را در چادر بیمارستان شهدای الاقصی گذراند و از صبح تا عصر به طور مستمر و روزانه به انجام کار خود پرداخت. در حالی که او از طریق تلفن با خانواده‌اش در ارتباط بود، اما اعضای خانواده‌اش نتوانستند در جنوب، با توجه به هدف قرار دادن آوارگان توسط نیروهای اشغالگر، به او بپیوندند.

او تاکید کرد که هدفش از ادامه این حرفه، رساندن پیام رسانه‌ای و ایستادن در کنار مردم فلسطینی است که توسط ارتش اشغالگر نسل‌کشی می‌شوند.

محمد الخطیب در خصوص سخت‌ترین لحظه‌ای که طی یک‌سال تجاوز به غزه تجربه کرد، گفت: در حالی‌که مشغول کار خبرنگاری بودم، همکارانم به من گفتند که خانه‌مان در شمال باریکه غزه هدف قرار گرفته است. بلافاصله پس از شنیدن این خبر بسیار غمگین شدم، و من که اخبار را در اینترنت دنبال می‌کردم تصویری از ویران شدن خانه‌مان و انتقال شهدا و مجروحان این بمباران را دیدم که خواهر، مادربزرگ و پسرعموهایم نیز در میان شهدا بودند و مادر و دیگر اعضای خانواده مجروح شده بودند.


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn