تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 15:37
8 بازدید
کد خبر : 340770

رویکرد اصلی ما در سلامت کودکان کاهش مرگ و میر کودکان و زندگی سالم آنهاست

رویکرد اصلی ما در سلامت کودکان کاهش مرگ و میر کودکان و زندگی سالم آنهاست

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۳۷۰ تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ – ۱۰:۴۷ به گزارش بهداشت نیوز، دکتر صابر جباری در گفتگو با یک برنامه رادیویی با اشاره به کاهش مرگ و میر کمتر از ۵ ساله ها در کشور از ۱۳۵ به ۱۵ در هر هزار کودک از قبل از انقلاب تا

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۳۷۰

تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ – ۱۰:۴۷

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر صابر جباری در گفتگو با یک برنامه رادیویی با اشاره به کاهش مرگ و میر کمتر از ۵ ساله ها در کشور از ۱۳۵ به ۱۵ در هر هزار کودک از قبل از انقلاب تا کنون، گفت: شاخص مرگ و میر نوزادان در قبل از انقلاب، ۳۲ بوده که به ۸.۲ در هر هزار تولد زنده رسیده است. در تمام شاخص های مربوط به مرگ و میر کودکان در منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، وضعیت مطلوبی داریم.

وی ادامه داد: شایع ترین علت نوزادان در کشور سندروم تنفسی به علت نارسی نوزادان است. در بازه سنی یک تا ۵۹ ماهگی، بیماریهای عفونی، واگیر و انگلی در دهه های گذشته جان تعدادی از کودکان را می گرفت اما با توسعه خدمات و زیرساخت های سلامت، این بیماریها تا حد زیادی محدود شده و متاسفانه سوانح و حوادث هر ساله تعداد قابل توجهی از کودکان و آینده سازان کشور را قربانی می کند.

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه در کنترل و کاهش حوادث و سوانح عوامل مختلفی از جمله پلیس، وضعیت جاده ها و خودروها و عامل انسانی دخیل هستند، گفت: در سوانح، بحث ارتقای سواد سلامت و فرهنگسازی از سوی والدین به کودکان اهمیت زیادی دارد.

به گفته دکتر جباری کاهش تعداد کودکان قربانی در حوادث و سوانح می تواند در جوانی جمعیت نیز تاثیر گذار باشد چراکه نوزاد متولد شده و رشد یافته اما متاسفانه بر اثر حوادث و سوانح، کودکان را از دست می دهیم.

وی تاکید کرد: وقتی نوزادی متولد می شود تا پایان ۵ سالگی، سلامت او حداقل ۱۶ بار پایش و بررسی می شود و از امسال باتوجه به نقش بالای حوادث و سوانج در مرگ و میر کودکان، برنامه ای برای آموزش و بازآموزی احیای پایه کودک تهیه شده تا احیای کودکان در بیمارستانها به خوبی انجام شود.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn