تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1403 - 2:54
8 بازدید
کد خبر : 341330

لزوم بازبینی سیاست‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای

لزوم بازبینی سیاست‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۴۱۵ تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ – ۱۹:۵۶ به گزارش بهداشت نیوز دومین جلسه میز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای به ریاست دکتر روح الله فرهادی، سرپرست معاونت فرهنگی ستاد فرهنگی و اجتماعی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. رضا عموزادی رئیس امور رسانه و فضای مجازی دبیرخانه

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۴۱۵

تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ – ۱۹:۵۶

به گزارش بهداشت نیوز دومین جلسه میز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای به ریاست دکتر روح الله فرهادی، سرپرست معاونت فرهنگی ستاد فرهنگی و اجتماعی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

رضا عموزادی رئیس امور رسانه و فضای مجازی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکر از تلاش‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تدوین پیش‌نویس سند بازی‌های رایانه‌ای گفت: موضوع سرگرمی و فراغت از موضوعات مهمی است که با رشد فناوری‌ اطلاعات و گسترش فضای مجازی ابعاد گوناگونی به خود گرفته است و براساس پیمایش‌ها و مطالعات صورت گرفته، زمان زیادی از زندگی روزمره افراد جامعه به بازی‌های رایانه‌ای علی‌الخصوص بازی‌های موبایلی صرف می‌شود. از طرفی بازی‌های ترکیبی و بهره‌گیری از واقعیت افزوده جذابیت ویژه‌ای به بازی‌های رایانه‌ای داده است که نتیجه آن استفاده بیشتر کاربران از بازی‌های رایانه‌ای است.

رئیس امور رسانه و فضای مجازی افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۸۵ بنا بر اقتضائات و شرایط فناوری‌های آن روز، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسید و در این سال‌ها فراز و فرودهای بسیاری داشته است؛ لکن به نظر می‌رسد پس از گذشت این سالها نیازمند بازبینی در اساسنامه و شرح وظایف و حیطه مأموریت است. در مصوبه خرداد ماه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع اتاق فرار هم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد که ظاهراً این موضوع نیز به بنیاد بازی‌های رایانه‌ای محول شده است.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری‎‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جلسه ضمن گلایه از بودجه مصوب بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی‌های رایانه‌ای  نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است و باید سیاست‌های حمایتی در برنامه و بودجه سالانه داشته باشد. همین بودجه کمی هم که برای بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته شده تخصیص درستی نمی‌یابد و عملا سرمایه‌گذاری لازم صورت نمی‌پذیرد. بهره‌مندی از ظرفیت‌ نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های اقتصادی و نهادهایی مانند این‌ها نیز بسیار ضروری و مهم است و باید به سمت بازبینی سیاست‌ها برویم.

محمدصادق دهنادی دبیر میز بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه با بیان مقدمه‌ای درباره سند بازی‌های رایانه‌ای گفت: در میز بازی‌های رایانه‌ای به دنبال گفتگو و مشارکت همه ذینفعان و کنشگران حوزه بازی‌های رایانه‌ای هستیم و لذا در این جلسه از برخی بازی‌سازان مطرح کشور دعوت کردیم که به بررسی سند بازی‌های رایانه‌ای بپردازند. اکثریت جمع حاضر در جلسه از بازی سازان حرفه‌ای و پرسابقه از سلایق مختلف هستند و به نظر می‌رسد می‌توانند نمایندگی تمامی ذینفعان این بخش را داشته باشند.

در این جلسه حاضرین به نقد و بررسی سند بازی‌های رایانه‌ای پرداختند. توجه به بازار بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، لزوم بازبینی در شرح وظایف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تسهیل‌گری و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ کشور برای تقویت بازی‌سازان داخلی از جمله موضوعات مورد توجه در این جلسه بود.

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn