تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1403 - 18:01
13 بازدید
کد خبر : 342047

کارزار خبرسازی‌های جعلی برای ایران / واقعیتی که رژیم دنبال قلب آن است

کارزار خبرسازی‌های جعلی برای ایران / واقعیتی که رژیم دنبال قلب آن است

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۴۵۲ تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ – ۱۳:۱۹ به گزارش بهداشت نیوز به نقل از رواج۲۴، بعد از عملیات «وعده صادق۲»، سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران، پایگاه‌های نظامی اسرائیل را از جمله سه پایگاه هوایی نظامی اصلی آن، موساد به عنوان

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۴۵۲

تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ – ۱۳:۱۹

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از رواج۲۴، بعد از عملیات «وعده صادق۲»، سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران، پایگاه‌های نظامی اسرائیل را از جمله سه پایگاه هوایی نظامی اصلی آن، موساد به عنوان مرکز ترور، پایگاه هوایی نواتیم به عنوان پایگاه هوایی اف ۳۵، پایگاه هوایی هاتسرین را در راستای دفاع از حق مشروع و ذاتی خود هدف قرار داده است.

* میدان رسانه، تنها ساعاتی بعد از عملیات وعده صادق۲

بررسی اخبار و محتواهای منتشر شده در فضای‌مجازی نشان می‌دهد که بلافاصله پس از این عملیات، شایعات و اخبار جعلی گسترده‌ای در ارتباط با واکنش متقابل رژیم‌صهیونیستی منتشر شد.

به عنوان مثال کانال تلگرامی کیان ملی، چهاردهم مهرماه در ساعات ابتدایی شب با انتشار ویدئویی از وضعیت کرمانشاه اعلام کرد که صدای جت و جنگنده در این شهر شنیده می‌شود و بنابراین احتمالاً اسرائیل طی چند ساعت آینده به ایران حمله می‌کند؛ خبری که تنها ساعتی بعد تکذیب شد.

 

 

از سوی دیگر کانال تلگرامی مملکته هم، از لغو شدن پروازها در کشور با استناد به یک نقشه هوایی از پایگاه رادارفلایت۲۴ خبر داده بود؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که اولاً در همان ساعت‌های مورد ادعای این رسانه‌ها، پروازها به شکل عادی در آسمان کشور به ویژه محدوده غرب انجام شده در ثانی تصاویر استفاده شده در اخبار این رسانه‌ها نیز متعلق به اخبار فروردین و مردادماه سال جاری بوده است.

 

 

خبر خروج کشتی‌های باری از بندر عباس نیز یکی دیگر از اخبار جعلی بود که در چند روز گذشته روی خروجی رسانه‌های فارسی زبان و کانال‌های تلگرامی رفت که این خبر نیز از سوی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تکذیب شد.

 

 

* هم پیمانان کجا هستند؟

این حجم از عملیات رسانه‌ای در شرایطی است که در حال حاضر کشورهای هم پیمان رژیم صهیونیستی یک به یک در حال عقب کشیدن از حمایت از این رژیم هستند؛ اخیراً مکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه اسرائیل شد که این مساله واکنش نتانیاهو را به دنبال داشت.

 

از آمریکا نیز به عنوان اصلی‌ترین حامی رژیم، صداهای متفاوت و متناقضی در حمایت از رژیم بلند شده است. همین چند روز پیش بود که بایدن اعلام کرد که به اسرائیل در حمله متقابل به ایران کمک رسانی نخواهد کرد و از سوی دیگر نیز هریس معاون بایدن در این باره موضعی مخالف با منافع رژیم اتخاذ کرد.

واشنگتن‌پست نیز به نقل از مقامات دولت بایدن اعلام کرد، معتقدیم که اسرائیل به دنبال واکنشی معتدل خواهد بود که منجر به انتقام‌جویی ایران نشود. به تل‎ آویو توصیه کردیم که قبل از هرگونه حمله تلافی جویانه‌ای تامل کند.

به نظر می‌رسد در چنین شرایطی که رژیم مثل سابق حمایت کشورهای هم پیمان را با خود ندارد، تلاش می‌کند تا نوع دیگری از عملیات را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کند. عملیات‌هایی که با ابزار رسانه و با استفاده از محتوای اخبار جعلی با گستردگی انتشار بالا صورت می‌پذیرد و هدف آن نیز شکل دهی ترس و ایجاد اضطراب در افکار عمومی مردم ایران است و کارکرد دیگری ندارد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn