تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 8:42
8 بازدید
کد خبر : 342659

لزوم حفظ جایگاه پست با وجود سیر تحولات فناوری

لزوم حفظ جایگاه پست با وجود سیر تحولات فناوری

هاشمی عنوان کرد؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به جای نفی و مقاومت در مقابل فناوری، ظرفیت‌های آن را بشناسیم و استفاده کنیم. به گزارش خبرگزاری آنا، سید ستار هاشمی در مراسم روز جهانی پست با تاکید بر اینکه با وجود سیر تحولات فناوری، پست جایگاه ویژه‌ای به دست آورده است، این موقعیت بالا

هاشمی عنوان کرد؛

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به جای نفی و مقاومت در مقابل فناوری، ظرفیت‌های آن را بشناسیم و استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری آنا، سید ستار هاشمی در مراسم روز جهانی پست با تاکید بر اینکه با وجود سیر تحولات فناوری، پست جایگاه ویژه‌ای به دست آورده است، این موقعیت بالا را نمونه‌ای از استفاده درست از فناوری و عدم تقابل با آن دانست.

وزیر ارتباطات در نشست مدیران و صاحبنظران صنعت پست کشور که به مناسبت روزجهانی پست در موزه ارتباطات گردهم آماده بودند، به تعبیر و نگاه خاص شهید آوینی، خالق ماندگار روایت فتح در خصوص فناوری (خرق حجاب تکنیک) اشاره کرد و خواستار شناخت فناوری‌ها و استفاده درست از آنها در جهت خدمت به مردم و جامعه شد و گفت: در نگاه شهید آوینی، خرق حجاب تکنیک به معنای مواجه شدن با فناوری و تسخیر آن توسط ارزش‌های انسانی و اخلاقی است، نه اینکه انسان به نفی فناوری بپردازد یا تحت تأثیر آن از اهداف والای خود دور شود.

هاشمی با اشاره به تحولات پست از گذشته تاکنون، این صنعت را کهن‌ترین و اصیل‌ترین نهاد ارتباطی دانست.

وی، ارتقای جایگاه پست با سیر تحولات تکنولوژی را نکته‌ای مهم عنوان کرد و افزود: پست در این دوران نزول نکرد، بلکه تقویت شد و نقش ویژه‌ای به خصوص در تجارت الکترونیک به دست آورد و این موضوع نشان می‌دهد اگر به جای نفی و مقاومت در مقابل فناوری بتوانیم آن را بشناسیم و از ظرفیت آن استفاده کنیم، بسیار اثرگذار است.

لزوم ورود فعال مدیران پست در حوزه تقنینی و تنظیم گری 

هاشمی که در جمع فعالان و مدیران صنعت پست سخنرانی می‌کرد به اولویت‌های این شرکت در دوره جدید اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت حوزه تقنینی و تنظیم گری، از مدیران شرکت پست خواست در این حوزه ورود فعالی داشته باشند.

او خواستار پرهیز از انحصار در حوزه پست شد و خاطرنشان کرد: همانطور که به اپراتور‌های پستی، پروانه داده شده باید از آنان حمایت کنیم و درعین حال خدمات پایه نیز نباید مورد بی مهری قرار گیرد و باید به موضوع عدالت توجه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات به نمونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مرکز تجریه مبادلات پست اشاره کرد و گفت: در حوزه هوشمندسازی فرایند‌هایی شکل گرفته که باید به صورت مستمر، بهبود فرایند‌ها بررسی و پیگیری شود و با آسیب شناسی و بازطراحی، به بهره وری و کاهش هزینه‌ها توجه شود.

تاکید وزیر ارتباطات بر توجه ویژه به کارکنان زحمت کش و امانت دار پست

هاشمی، اولویت دیگر دوره جدید فعالیت پست را توجه ویژه به کارکنان زحمت کش و امانت دار این شرکت عنوان کرد و با اشاره به خدمات آنان در طول فصول و در همه شرایط، تصریح کرد که در حد توان، حمایت می‌کنیم و تلاش داریم گشایش‌هایی در این بخش حاصل شود.

وی به نقش پست در شکل گیری و توسعه کسب و کار‌های محلی نیز اشاره کرد و از مدیران این شرکت خواست با تعامل با نهاد‌های متولی در این بخش به استمرار فعالیت این کسب و کار‌ها کمک کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: شرکت پست در دولت الکترونیک، حدنگاری، جی نف و کدپستی ماموریت مهمی دارد که هم تکلیف قانونی و هم ماموریت رییس جمهوری است که باعث تسهیل امور مردم و شفافیت در کار‌ها می‌شود و باید به طور جدی پیگیری شود.

هاشمی به یکپارچگی سامانه‌ها و متناسب سازی نیرو‌ها با اولویت نیرو‌های صف تاکید کرد و درباره شیوه انتخاب مدیرعامل جدید این شرکت نیز با اشاره به در نظر گرفتن ویژگی‌هایی مانند مقبولیت، تخصص، نگاه تحولی، استفاده از فناوری‌های روز و از بدنه پست بودن، اشاره و تصریح کرد که این انتخاب، نشان از عدم توانمندی دیگران نیست.

وزیر ارتباطات در این مراسم از زحمات محمود لیایی مدیرعامل پیشین شرکت ملی پست قدردانی کرد.

هاشمی  ابراز امیدواری کرد: سال آینده در همین روز با حضور ریاست جمهوری پروژه‌هایی که در این یک سال انجام شده، رونمایی شود.

 وزیر ارتباطات همچنین در پایان این مراسم از تعدادی از کارکنان شرکت ملی پست به نمایندگی از کل کارکنان این شرکت با اهدای لوح سپاس و هدایا تقدیر کرد و تمبر یادبود ۱۵۰ سالگی اتحادیه جهانی پست را امضا و رونمایی کرد.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn