تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 1:45
12 بازدید
کد خبر : 343583

سعید صادقی، بمبی که زود خنثی شد!

سعید صادقی، بمبی که زود خنثی شد!

به گزارش آفتاب نو، با نام کامل سعید صادقی هولائی متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۷۳ ‏در ساری، مرکز استان مازندران، با قد ۱۷۵ سانتیمتر در پست وینگر راست و چپ با شماره ۲۱  برای پرسپولیس بازی می کند. همان شماره ای که در گل گهر به تن داشت و با آن ستاره شد تا نشان دهد

به گزارش آفتاب نو، با نام کامل سعید صادقی هولائی متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۷۳ ‏در ساری، مرکز استان مازندران، با قد ۱۷۵ سانتیمتر در پست وینگر راست و چپ با شماره ۲۱  برای پرسپولیس بازی می کند. همان شماره ای که در گل گهر به تن داشت و با آن ستاره شد تا نشان دهد اهل شانس و طلسم هم هست!

او به عنوان بمب نقل و انتقالات در تابستان ۱۴۰۱ به باشگاه پرسپولیس آمد و برای یک فصل با این باشگاه قرارداد امضا کرد. در لیگ ۲۱ صادقی در گل گهر ۷ گل زده و ۱۴ گل ساخته بود و استقلال و سپاهان هم او را می خواستند. خود گل گهر نیز پیشنهاد تمدید خوبی به او داده بود اما صادقی ترجیح داد سرخپوش شود.

همه چیز این امضای قرارداد پرحاشیه بود. از جمله لحظه ورود سعید صادقی که با خودروی بنز و بادیگارد به محل باشگاه پرسپولیس آمد و در شبکه‌های اجتماعی واکنش برانگیز شد. صادقی در همان مقطع برای اولین و آخرین بار توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت و در اردو مصدوم شد. با آمدن امیر قلعه نویی او دیگر دعوت نشد!

به این ترتیب تنها افتخارات او به دو قهرمانی در لیگ ۲۲ و ۲۳ و قهرمانی جام حذفی در سال ۱۴۰۲ و سوپر جام -همه با پرسپولیس- محدود شد. او در ۵ دربی حاضر و ۲ برد و ۳ مساوی و یک اخطار دارد و گاریدو در دربی آخر او را در لیست نگذاشت! در هیچکدام از این بازیها صادقی کامل بازی نکرد.

صادقی فوتبال خود را از دوران کودکی در تیم شهید متولی ساری و زیر نظر حمید نشاطی شروع کرد. سپس مدتی در نونهالان پرسپولیس ساری بود اما با پیوستن به آکادمی فوتبال صنعت ساری، رشد و در همین تیم برای نوجوانان و جوانان بازی و سال ۱۳۹۰ اولین قرارداد حرفه ای خود را در ۱۷ سالگی با تیم بزرگسالان امضا و در لیگ ۲ آزادگان ۲۵ بازی برای این تیم انجام داد.

سپس سال ۱۳۹۱ در ۱۸ سالگی به تیم صبای قم ملحق شد که در لیگ برتر بود. در لیگ دوازدهم تنها ۴ بار بازی به او رسید که به عنوان یار جانشین آمد. پس از یک سال و در تابستان ۱۳۹۲ به دلیل نرسیدن فرصت بازی از این تیم جدا و راهی نیروی زمینی شد تا دوباره به لیگ آزادگان و سطوح پایین برگردد و منتظر فرصت مناسب بماند.

صادقی طی دو فصل برای نیروی زمینی در لیگ ۲ آزادگان ضمن گذران سربازی، در ۳۱ بازی ۶ گل زد و سال ۱۳۹۴ به تیم «مس کرمان» پیوست. این بار لیگ یک آزادگان و در ۳۰ بازی یک فصل دو گل زد. پس از یکسال از این تیم جدا و به تیم «خونه به خونه بابل» در استان زادگاهش ملحق شد و تا سال ۱۳۹۶ یک فصل هم در این تیم مشغول به بازی بود. اما این بار در ۲۹ بازی گلی نزد و تیم مازندرانی هم به لیگ برتر و رویای دیرینه اش نرسید.

سال ۱۳۹۶ در ۲۳ سالگی به تیم پیکان پیوست. او در نیم فصل اول تنها ۴ بازی به زمین رفت و در پنجره نقل و انتقالاتی از این تیم جدا و به تیم شهرخودرو مشهد منتقل شد تا بالاخره طلسم بازی در لیگ برتر را بشکند. صادقی از دور برگشت لیگ شانزدهم تا سال ۱۳۹۹ برای این تیم به میدان رفت.

سعید صادقی، بمبی که زود خنثی شد!

کارنامه صادقی در مشهد با مربیان مختلف قابل اعتنا بود. او لیگ هجدهم (۹۸ – ۹۷) با شهر خودرو به مقام چهارم رسید و به همراه این تیم در لیگ قهرمان آسیا بازی کرد. او مجموعا ۶۴ بار پیراهن شهرخودرو را بر تن کرد و ۷ گل نیز برای این تیم به ثمر رساند.

تابستان سال ۱۳۹۹ در ۲۶ سالگی با قراردادی یکساله به عضویت تیم گل گهر سیرجان درآمد و با بازی های درخشانش در دو فصل بیستم و ۲۱ لیگ برتر، اسم خود را بر سر زبان ها انداخت تا جاییکه تمام مدعیان قهرمانی و تیم های ثروتمند به سراغش آمده و به عنوان بمب نقل و انتقالات لیگ با گرانترین قرارداد راهی پرسپولیس شد.

او تابستان ۱۴۰۰ در حالی که مورد توجه استقلال تهران بود، قرارداد خود را با گل گهر تمدید کرد. سعید صادقی در گل گهر در ۵۸ بازی ۱۲ گل به ثمر رساند. او در لیگ ۲۱ با ۱۴ پاس گل ضمن شکستن رکورد گلسازی در لیگ برتر، عنوان سلطان پاس گل را بخود اختصاص داد.

صادقی در ۴ تیر ۱۴۰۱ با قراردادی یکساله به پرسپولیس پیوست. با تحمل فشارهای فراوان بخاطر حاشیه های نقل و انتقالات، خیلی دیر راه افتاد و پس از دبل برابر هوادار در هفته پنجم، دوباره افت کرد و حضور در اردوی تیم ملی که باعث دو مصدومیت پی در پی وی شد، او را خانه نشین کرد تا اینکه بهار ۱۴۰۲ در کورس تاریخی تیم یحیی با سپاهان، صادقی هم به اوج برگشت و در دبل قهرمانی نقش خود را ایفا کرد. حاصل عملکرد او در فصل اول حضور در پرسپولیس، ۶ گل و ۲ پاس گل و یک اخطار در ۲۴ بازی بود.

سپس تمدید قرارداد و دوباره همان مسیر! او در شروع لیگ ۲۳ چندین هفته از ترکیب تیمش دور و جایگاهش در پرسپولیس به خطر افتاد. با رفتن یحیی و آمدن اوسمار، صادقی کاملا نیمکت نشین اورونوف شد و کار بجایی رسید که در هفته های آخر حتی در تمرینات هم دیده نمی شد! یک مصدومیت بیرون زمین حسابی او را از چشم هواداران هم انداخت و کار بجایی رسید که در این تابستان، پیشنهادی نداشت و پرسپولیس با شرایطی که می خواست قرارداد او را تمدید کرد! حاصل فصل دوم در پرسپولیس، یک گل و ۳ اخطار در ۲۶ بازی بود که فقط ۴ تای آن کامل بود! این فصل نیز او در ۳ بازی و تنها ۸۹ دقیقه زمان، یک گل زده و یک گل ساخته…

سعید صادقی مجرد است و در تهران تنها زندگی می کند. او که همیشه از امیر قلعه نویی در مصاحبه ها تعریف می کرد (مثلا یک بار گفت: خیلی خوشحالم که با امیرخان در گل گهر این چالش را تجربه کردم ، کاش در فوتبالم زودتر می توانستم کنار امیرخان باشم اما این سعادت را نداشتم. پول برایم مهم است و تا قبل گل گهر در فوتبال پولی نگرفتم اما همه چیز پول نیست و آرامش این باشگاه خیلی برایم مهم بود ، در گل گهر خیلی آرامش دارم و همه بازیکنان با هم رفیق هستند) حاضر به قبول تقاضای او و ماندن نشد و وقتی ژنرال سرمربی تیم ملی شد، همه می گفتند او هرگز به تیم ملی دعوت نمی شود. البته ضعف و ناامیدی او و درخشش اورونوف باعث شد دیگر حتی در پرسپولیس هم جای ثابتی نداشته باشد و کسی سراغ او را در تیم ملی نگیرد.

صادقی در یک خانواده ۵ نفره رشد کرده و خانواده، مخصوصا پدر و مادرش همیشه مشوق او بودند و هستند. همچنین ۲ برادرش نیز خیلی کمک حالش بودند تا به این جایگاه برسد. او همیشه تمرکزش روی کار تیمی است و ترجیح می دهد تیم موفق باشد تا اینکه خودش عناوین فردی کسب کند: «این لقب مهندس را هم که به آقای پاس گل می دهند، اگر به من دادند نظر لطفشان است»

صادقی در ۳ تیم شاگرد یحیی گل محمدی بوده، صبا، شهرخودرو و پرسپولیس و همین حالا خیلی ها مقصد بعدی او را فولاد می دانند. گاریدو به وضوح از عملکرد او راضی نیست و بعد از چند بازی که به او فرصت داد، با غیبت در یک تمرین قبل دربی او را از لیست کنار گذاشت.

البته با وساطت افشین پیروانی و سیدجلال گاریدو او را بخشید اما مشخص است که هیچ اعتقادی به این وینگر نداشته و از باشگاه خواسته برایش در دور برگشت یک وینگر خارجی بیاورند. در این صورت صادقی اولین گزینه برای خروج از لیست میشود، درست مثل اسدبیگی.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn