تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 11:48
13 بازدید
کد خبر : 343974

الهام از کربلا؛ حضور سیره شهیدان در جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع)

الهام از کربلا؛ حضور سیره شهیدان در جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع)

مدیر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از راه‌های همکاری نقش حضرت علی اکبر (ص) در ایجاد روحیه سلحشوری و شهادت‌طلبی در رزمندگان دفاع مقدس است. به گزارش خبرنگار آنا، محمدحامد حرزاده مدیر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در دیدار با غلامعلی مدیح دبیر تخصصی جشنواره بین المللی شعر و

مدیر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از راه‌های همکاری نقش حضرت علی اکبر (ص) در ایجاد روحیه سلحشوری و شهادت‌طلبی در رزمندگان دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار آنا، محمدحامد حرزاده مدیر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در دیدار با غلامعلی مدیح دبیر تخصصی جشنواره بین المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع) از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، حادثه کربلا را الگو و سرمشق شهدا دانست و اظهار کرد: شهیدان با تمسک به سیره امام حسین و خاندانش سختی‌های جنگ را به جان خریدند و در راه اسلام جان خود را فدا کردند.

حرزاده وصیت نامه شهدا را بیانگر افکار و نیات آنان در هشت سال جبهه حق علیه باطل بر شمرد و گفت: در اکثر آثار به جامانده از شهدا تاسی به حادثه کربلا و حضرت علی اکبر (ع) و یاران باوفایش ابا عبدالله (ع) مشهود است.

وی افزود: آثار شاعران با موضوع تأثیر حضرت علی اکبر (ع) و نقش آن در ایجاد روحیه سلحشوری و شهادت‌طلبی در رزمندگان دفاع مقدس یکی از راه‌های همکاری با جشنواره است.

حرزاده با اشاره به یادواره شهدای شاعر استان گفت: زندگی و آثار شاعران شهید که شعر خود را در راه وطن و اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی نوشته اند نه تنها یادآوری فداکاری‌ها و جانفشانی‌های این شاعران است، بلکه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز کمک خواهد کرد.

حرزاده ادامه داد: ظرفیت‌های پژوهشی فراوانی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود داد که می‌تواند در ارتقای سطح کیفی جشنواره تأثیرگذار باشد.

غلامعلی مدیح نیز در این دیدار بر اهمیت هم‌افزایی و همکاری نهاد‌های مختلف فرهنگی از جمله موسسه حفظ و نشر ارزش‌های والای دفاع مقدس در کیفیت برگزاری جشنواره تأکید کرد و گفت: با تعامل بیشتر می‌توان جشنواره‌ای با ارزش‌تر و با محتوای غنی‌تر و در خور شأن و منزلت حضرت علی اکبر (ع) برگزار کرد.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn