تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 12:16
9 بازدید
کد خبر : 343998

آگهی/ بهترین سرم تقویتی برای بی حالی از نظر پزشکان کدام است؟

آگهی/ بهترین سرم تقویتی برای بی حالی از نظر پزشکان کدام است؟

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۵۸۹ تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ – ۰۸:۲۵ یکی از راهکارهای موثر برای رفع خستگی و بی حالی، استفاده از سرم‌ تقویتی برای بی حالی است. سرم‌هایی مانند سالین، آمینواسید، دکستروز و رینگر لاکتات، هر کدام با ترکیبات خاص خود، برای جبران کمبود مواد مغذی، الکترولیت‌ها و انرژی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۵۸۹

تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ – ۰۸:۲۵

یکی از راهکارهای موثر برای رفع خستگی و بی حالی، استفاده از سرم‌ تقویتی برای بی حالی است. سرم‌هایی مانند سالین، آمینواسید، دکستروز و رینگر لاکتات، هر کدام با ترکیبات خاص خود، برای جبران کمبود مواد مغذی، الکترولیت‌ها و انرژی در بدن استفاده می‌شوند. با انتخاب سرم مناسب و استفاده منظم از آن، می‌توانید انرژی از دست رفته خود را بازیابید و به فعالیت‌های روزمره خود با نشاط بیشتری ادامه دهید.

بهترین سرم تقویتی برای بی حالی

بهترین سرم تقویتی برای بی حالی

سرم کلمه‌ای فرانسوی است که می‌توان معادل آن را در فارسی «محلول دارای الکترولیت» دانست. سرم‌ها جزو پرمصرف‌ترین مواد دارویی به شمار می‌آیند و در درمان و پیشگیری بیماری‌های مختلف کاربرد دارند.

به گفته مرکز یارا درمان که یکی از مراکز تزریق سرم در منزل می باشد:

سرم تقویتی محصولی است که برای بهبود و تقویت سلامت بدن ساخته شده است. این سرم‌ها معمولاً شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینواسیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد مغذی هستند که به بدن تزریق می شوند تا عملکرد سیستم ایمنی، سلامت بافت‌ها، قدرت عضلات، سلامت استخوان‌ها، سلامت قلب و عروق، عملکرد ذهنی و … را تقویت کنند. این سرم‌ها می‌توانند به عنوان یک مکمل غذایی موثر به رژیم غذایی شما اضافه شوند تا کمک کنند بدنتان در مقابل بیماری‌ها و عوامل محیطی آسیب‌رسان مقاومت بیشتری داشته باشد.

پرفروش‌ترین نوع سر‌م‌ها، مدل تقویتی آنان است. اگر به یک داروخانۀ معتبر مراجعه کنید، تعداد بسیار زیادی از این نوع سرم‌ها را مشاهده خواهید کرد که هر یک دارای خواص منحصربه‌فرد خود هستند. مواردی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم جزو سرم‌های تقویتی کاربردی محسوب می‌شوند که حس بی‌حالی را به شکل قابل‌توجهی رفع می‌کنند.

سرم سالین

از این سرم با نام‌های دیگری همچون سرم نمکی نیز یاد می‌شود که در واقع اشاره‌ای به ترکیبات موجود در آن دارد. در درون این سرم از آب‌نمک استفاده می‌شود. در واقع برای ساخت آن باید آب را با حدود ۰.۹ درصد کلرید سدیم ترکیب کرد. سرم سالین در مواقعی که میزان الکترولیت‌های بدن به‌شدت کاهش یافته است به شکل مؤثری عمل می‌‌کند و می‌تواند منجر به برقراری تعادل شود. چنانچه تشخیص داده شود که بی‌حالی شما چنین دلیلی دارد، سرم سالیم برایتان تجویز خواهد شد. این مناسب‌ترین سرم تقویتی برای بی حالی است.

به نقل از سایت my.clevelandclinic درباره دیگر کاربردهای این سرم:

Saline solution is a mixture of salt and water that you can use to rinse your sinuses, clean wounds, flush your eyes and more. You can make homemade saline solution at home for nasal irrigation — but it’s not safe for use in your eyes

سرم آمینو اسید

کاهش میزان آمینواسید در بدن می‌تواند موجب ایجاد خستگی مداوم شود. این موضوع حتی بر روی پوست شما نیز اثر می‌گذارد و به همین دلیل باید جدی گرفته شود. با استفاده از سرم آمینواسید می‌توانیم به‌سادگی کمبودهای مربوط به این مادۀ اثرگذار را به‌طور کامل رفع کنیم و دوباره سلامت خود را بازیابیم. در این سرم انبوهی از آمینواسیدهای ضروری بدن قرار گرفته است.

سرم آمینواسید در افرادی که قدرت جویدن و نوشیدن را به‌طور کامل از دست داده‌اند نیز کاربرد دارد و باعث می‌شود تا آن‌ها دچار کمبود انرژی نشوند. بیمارانی که از بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند در ردۀ نخست مصرف‌کنندگان این سرم قرار می‌گیرند. وجود آمینواسیدها در این محصول موجب بهبود عملکرد گلبول‌های سفید بدن خواهد شد و در نتیجه میزان استقامت شما در برابر بیماری‌های گوناگون بیشتر می‌شود. سرم آمینواسید نباید برای افرادی که دچار مشکلات کبدی و کلیوی تجویز شود، هرچند که یک سرم تقویتی برای بی حالی به شمار می‌رود.

سرم آمینو اسید

سرم دکستروز

شاید شما هم بارها از زبان پزشکان نام سرم قندی را شنیده باشید. دکستروز نام دیگر همین سرم است، بنابراین با گزینۀ عجیبی روبرو نیستیم. دکستروز خود یک نوع قند ضروری برای بدن به شمار می‌آید که کمبود آن از انرژی ما می‌کاهد. افرادی که دچار کمبود قند دکتسروز هستند در شرایط گوناگون دچار خستگی و بی‌حالی می‌شوند و حتی ممکن است غش کنند. با انتخاب سرم دکتسروز می‌توان به این مشکلات پایان داد.

سرم رینگر لاکتات

سرم رینگر لاکتات (ringer lactate) گزینۀ دیگری به شمار می‌آید که در دسته‌بندی سرم تقویتی برای بی حالی جای می‌گیرد. این سرم کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد به نحوی که از آن در مواردی همچون خون‌ریزی و یا آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی نیز کمک گرفته می‌شود. این سرم چندین مادۀ مختلف از جمله آب، سدیم کلرید و لاکتات را در خود جای داده است که هر سه آن‌ها برای سلامت بدن ما ضروری هستند. با کمک این سرم می‌توان کاهش ناگهانی میزان الکترولیت‌های بدن را درمان کرد.

به گفته سایت دکتر تو درباره این سرم:

سرم رینگر یا رینگر سرم (Ringer’s solution) محلول الکترولیتی است که به عنوان جایگزین متعادل کننده مایعات بدن استفاده می‌شود. این محلول به نام دکتر سیدنی رینگر نامگذاری شده است که یک فیزیولوژیست بریتانیایی بود. سرم رینگر شامل آب مقطر و مجموعه‌ای از نمک‌هایی مانند نیترات سدیم، کلرید کلسیم، کلرید پتاسیم و بیکربنات سدیم است که به منظور جبران مایعات بدن در مواردی مانند جراحی، ترشح مایعات بیش از حد یا نیاز به بازسازی الکترولیت‌ها استفاده می‌شود.

در پاره‌ای از موارد، چنانچه بی‌حالی ناشی از مسمومیت و اسهال و استفراغ باشد، سرم رینگر لاکتات تجویز می‌شود. در طی سه حالت فوق، بخش بزرگی از مواد ضروری بدن از آن خارج می‌شوند. سرم رینگر لاکتات با ترکیبات ویژۀ خود به چنین مشکلی پاسخ می‌دهد و می‌تواند وضعیت بدن را در حالت عادی نگه دارد. این سرم در زمینۀ ایجاد تعادل بین آب و الکترولیت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

سرم کربوهیدارت

آخرین گزینه‌ای که در فهرست ما قرار دارد، سرم کربوهیدارت است. ترکیبات موجود در این سرم می‌توانند به ما در جذب سریع انرژی ناشی از کالری‌ها کمک کنند. سرم کربوهیدارت از اختلال در عملکرد مغز و ماهیچه‌ها جلوگیری می‌‌کند تا بدن بدون مشکل خاصی فرایند بهبود خود را در پیش بگیرد.

تزریق سرم‌های تقویتی در منزل

جهت سرم تقویتی برای بی حالی باید از متخصصانی کمک بگیرید که در این زمینه دارای مهارت و تجربه هستند. تزریق نادرست سرم می‌تواند مشکلاتی را به بار بیاورد و حتی جان شما را به خطر بیندازد.

تزریق سرم حتما باید توسط پزشک یا پرستار انجام شود. مرکز خدمات پزشکی در منزل یارا درمان با کادر مجرب امکان تزریق سرم در منزل را برای شما فراهم کرده است. شما برای تزریق بهترین سرم تقویتی بدن در منزل می توانید با مرکز درمان در منزل یارا درمان تماس بگیرید. پزشکان و پرستاران این مرکز با تخصص و تجربه ی بالا، طبق شرایط شما، بهترین سرم تقویتی را تجویز کرده و در کوتاه ترین زمان در منزل برای شما تزریق می کنند.

تزریق سرم‌های تقویتی در منزل

سخن پایانی

موارد گوناگونی همچون کاهش میزان ویتامین‌ها، عارضه‌های عفونی و یا استرس می‌تواند منجر به ایجاد حس بی‌حالی و خستگی ممتد در بدن شود. به‌منظور رفع این احساس به‌خصوص باید از سرم‌های تقویتی کمک بگیریم که خود به چندین نوع مختلف قابل تقسیم‌بندی هستند.

اگر قصد دارید بهترین سرم تقویتی برای بی حالی را بیابید، باید به سراغ گزینه‌های مختلفی همچون سرم سالین، سرم آمینواسید، سرم دکستروز، سرم رینگر لاکتات و… بروید که هر کدام دارای ترکیبات خاص خود هستند.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn