تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 12:17
12 بازدید
کد خبر : 344000

اجرای قانون دادگاه صلح می تواند در کاهش اطاله دادرسی موثر باشد

اجرای قانون دادگاه صلح می تواند در کاهش اطاله دادرسی موثر باشد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در آیین افتتاح دادگاه های صلح مرکز استان یزد، اظهار داشت: با راه اندازی دادگاه های صلح مرکز استان یزد، حلقه رسیدگی دادگاه های صلح در استان تکمیل شد. وی افزود: اجرای قانون دادگاه های صلح در دادگاه های بخش از اواخر مرداد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در آیین افتتاح دادگاه های صلح مرکز استان یزد، اظهار داشت: با راه اندازی دادگاه های صلح مرکز استان یزد، حلقه رسیدگی دادگاه های صلح در استان تکمیل شد.

وی افزود: اجرای قانون دادگاه های صلح در دادگاه های بخش از اواخر مرداد ماه و در دادگستری های شهرستان ها از اوایل شهریور شروع شد و امروز پس تأمین زیر ساخت های فنی و فضای فیزیکی با صدور احکام جدید، مرکز استان نیز در حلقه اجرای کامل این قانون قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان یزد دادگاه صلح را برایند سالها تجربه قضایی و رصد چندین مرتبه تغییرات در ساختار دستگاه قضایی و شیوه های مختلف رسیدگی ذکر کرد و گفت: اجرای با دقت و قوت دادگاه های صلح در سایه حمایت مسئولان در تأمین زیر ساخت ها قطعا می تواند در تسریع فرایند رسیدگی و افزایش رضایتمندی مراجعین به دادگستری موثر باشد.

حسین طهماسبی تصریح کرد: قطعاً قانون دادگاه های صلح نیز مثل بسیاری دیگر از اقدامات بشری خالی از عیب و ایراد نیست، اما باید عیوب و نواقص را در اجرا مدیریت کرد و در صورت نیاز به اصلاحات در حوزه تقنین نیز که فرایند های آن قابل پیگیری است در هر حال، امر را با همدلی و تلاش مضاعف می توان پیش بُرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در تشریح عملکرد دادگاه صلح، اظهار داشت: دادگاه صلح نیز یک فرایند رسیدگی در عرض دادگاه های کیفری ۲ و حقوقی است که تحت شرایطی که قانون گذار تعیین کرده در پرونده های جرائم غیر عمدی و سبک، نظیر تصادفات مراحل رسیدگی کاهش یافته است و در پرونده های حقوقی نیز درخواست های زیر ۵۰۰میلیون ریال داری آراء قطعی است و مرحله تجدید نظر را ندارد.

وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی و برخی از زیر ساخت های لازم، در اجرای قانون دادگاه صلح، گفت: پیش بینی ها برای مرکز استان ۲۲ شعبه بوده که اکنون ده شعبه راه اندازی شده و ۵ شعبه دیگر نیز به محض وصول ابلاغ، شروع به کار خواهد کرد، اما برای مابقی شعب ضرورت دارد تا همه مسئولین استانی برای تأمین زیر ساخت ها همراهی و حمایت کنند.

شایان ذکر است با حضور آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، فاطمی، استاندار یزد، اعضا شورای قضایی استان و جمعی از مسئولان استان یزد در محل مجتمع قضایی شهید صدوقی، افتتاح شد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn