تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 13:03
17 بازدید
کد خبر : 344037

با پول فقط یک فوتبالیست در پینگ پونگ مدال المپیک میگیریم

با پول فقط یک فوتبالیست در پینگ پونگ مدال المپیک میگیریم

گروه ورزشی تیترکوتاه – نسیم شیرازی: «مهران احدی» سرمربی تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان ایران که از ۹ سالگی مربی گری بنیامین فرجی را نیز برعهده دارد حالا با سری بالا از نخبگان نوجوان پینگ پنگ ایران و ستاره های مسیر قهرمانی و روزهای روشن این رشته ورزشی البته در صورت حمایت خاص مسئولان

گروه ورزشی تیترکوتاه – نسیم شیرازی: «مهران احدی» سرمربی تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان ایران که از ۹ سالگی مربی گری بنیامین فرجی را نیز برعهده دارد حالا با سری بالا از نخبگان نوجوان پینگ پنگ ایران و ستاره های مسیر قهرمانی و روزهای روشن این رشته ورزشی البته در صورت حمایت خاص مسئولان می گوید. او وقتی از بنیامین صحبت می کند انگار یکی از فرزندانش را حالا در مرحله ای می بیند که می تواند با خیال راحت افتخار آفرینی هایش را تماشا کند و البته دلسوزانه می خواهد که مراقبت ها از این اعجوبه پینگ پنگ بیشتر باشد. احدی معتقد است در اردوی تیم ملی نوجوانان که باشید استعدادهایی را می بینید که شگفت زده خواهیم شد استعدادهایی که بنیامین نمونه ی آشکار آن است. گفت‌وگو تیترکوتاه با «مهران احدی» را در ادامه خواهید خواند.

مهران احدی

از کودکی بنیامین مربی اش بودید و همیشه از آینده این بازیکن گفتید، بنیامین به آینده ای که برایش متصور بودید رسیده است؟

چندین سال است که کنار  بنیامین هستم، البته در اصل از ابتدا بیشترین زحمات این پسر را آقای «رضا فرجی» پدر و مربی بنیامین و خانواده اش کشیدند که وقت و هزینه گذاشتند، زحمت کشیدند و من هم در کنار خانواده بنیامین در سطح ملی و باشگاهی از ۹ سالگی بنیامین کنارش بودم و از همان سن توانمندی و استعداد خوب او را دیدم و با هماهنگی مدیران باشگاه دانشگاه آزاد، به ویژه آقای دکتر لشگری بنیامین را وارد تیم کرده و با او قرارداد بستم تا در کنار بزرگان تیم تمرین کند. در اولین سال حضورش در تیم اعتماد کردم و در یک بازی مهم او را وارد ارنج کردم که گرچه آن بازی را واگذار کرد ولی جانانه رقابت کرد و اعتماد به نفس خیلی خوبی گرفت. انصافا همان طور که سال ها قبل هم به شما گفتم بنیامین استعداد فوق العاده و نخبه این رشته ورزشی است و پیشبینی موفقیت او را داشتم که خداراشکر در این سال ها با روند خوب و سریعی پیشرفت کرد. همین حالا هم در خدمت بنیامین در تیم ملی نوجوانان هستم که در آخرین مسابقه تیم هم اولین مدال نقره تاریخ پینگ پنگ ایران را به همراه «بنیامین فرجی» و بازیکنان تیم ملی نوجوانان از جمله «فراز شکیبا«، «مبین امیری» و «یونس رحیمی» حدود دو ماه پیش به دست آوردیم و الان هم برای حضور در مسابقه جهانی سوئد در آذر ماه آماده می شویم.

دیروز با وجود شکست مقابل چین علاقه مندان به ورزش احساس پیروزی داشتند چون انگار این‌تک برد نوید روزهای خوش پینگ پنگ بود.

بله واقعا این پیروزی بزرگی بود و هیچ فردی باورش نمی شد بنیامین بتواند چنین بردی را به دست بیاورد‌. او در عین حال که در تیم ملی نوجوانان است موفق شد به عنوان نفر اول انتخابی تیم ملی بزرگسالان این نتیجه را بگیرد و در اولین تجربه رسمی بازی اش در تیم پینگ پنگ بزرگسالان مقابل نفر اول تیم قدرتمند چین، قهرمان دنیا و دارنده دو مدال طلا در المپیک پاریس نتیجه را با برد پشت سر بگذارد و در حقیقت کار بسیار بزرگی کرد. بنیامین ۱۴ ساله جسور بازی کرد و در عین ناباوری همگان پیروز شد. درست است که در تیمی به چین باختیم ولی پیروزی بنیامین خیلی شیرین بود، چینی ها در چند سال اخیر تمام مسابقات قهرمانی آسیا و جهان را سه بر هیچ برده و در تیمی به هیچ فردی نباخته بود که فکر می کنم بعد از سال ها بنیامین نگذاشت به رکوردشان ادامه بدهند و به همین خاطر این برد شیرین تمام دنیا را باخبر و شگفت زده کرد.

از بنیامین تا الان چقدر حمایت مالی و مادی معنوی شده است؟  

بله به خاطر پتانسیلی که بنیامین دارد در چند سال اخیر حمایت مادی و معنوی خوبی از او شد ولی بیشتر اسپانسرهای شخصی مانند دکتر خلیلی نیا و مهندس احسانی مهر بودند؛ از طرفی فدراسیون تا حد توانش حمایت کرده است و هر آنچه از دستش برآمده انجام داده ولی به نظر من باید از طرف دولت، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک به صورت خاص به خاطر نخبه بودنش حمایت شود چرا که ورزشکار این چنین نخبه سخت پیدا می شود ولی خب آن طور که باید از طرف این ارگان ها به طور ویژه به خصوص از نظر مالی حمایت می شد، نشد و معتقدم باید بودجه خاصی برای چنین بازیکنانی گذاشته شود تا موفقیت های خیلی بیشتری به دست آورند‌. من قول می دهم اگر بودجه خاصی برای این بازیکنان که بنیامین یکی از آن ها است و ورزشکاران دیگری هم هستند که واقعا پتانسیل خیلی خوبی دارند اختصاص داده شود مطمئن باشید شاهد پیشرفت ورزش و پینگ پنگ خواهیم بود همین حالا در تیم ملی نوجوانان که زیر نظر من کار می کنند بازیکنان بسیار با استعداد و خوبی هستند که در صورت بودن بودجه خوب نتایج خیلی خوبی خواهیم گرفت و همیشه این را گفتم. این که می گویم بودجه خوب منظورم بودجه آنچنانی نیست ولی به نسبت مناسب باید باشد تا نتایج و مقام های خوبی را با این آینده سازان ورزش کشور به دست آوریم، این بچه ها در دنیا و المپیک حرف های زیادی خواهند داشت.

سال های زیادی کنار بنیامین بودید، تا الان از دغدغه هایش گفته است؟

بازیکنان دغدغه هایی دارند، بالا و پایین زیاد داشتند و بنیامین هم مانند دیگر ورزشکاران مشکلات زیاد داشته و درددل کرده است که تا جایی که توانستیم و از دست ما بر می آمد دغدغه هایش را کم کردیم‌.

مشخصه این ورزشکار از نگاه شما؟

جسارت؛ انگیزه و پشتکار او در کنار نگرش حرفه ایش به پینگ پنگ از مشخصه های بنیامین است.

از الان به بعد چطور می شود مراقب این نوجوان ستاره بود تا مسیر را از دست ندهد؟

مسائل مختلفی را باید در نظر گرفت، بنیامین بازیکن ۱۴ ساله است که با این همه توجه و شرایط خاص، همه باید برای مدیریت مسیر درست این نوجوان کمک کنند، سن او از هر نظر حساس است و باید به خیلی از موارد حتی استراحت و مسائل روحی و روانی و تفریحاتش توجه کرد و فشار خیلی زیادی نباید به او آورده شود، در کنارش باید تمرین های مناسب و در کنار توسعه تکنیک هایش باید آمادگی روحی و روانی او هم حفظ شود که نیازمند همکاری همه جانبه یک تیم است و به همین خاطر باید بیشتر از قبل از او حمایت شود. داشتن تیمی هم که پیشتیبان حفظ استعدادها می شود نیازمند هزینه است و به همین خاطر باید مسئولان کشور هم پای کار باشند. فدراسیون تنیس روی میز کشور بودجه محدودی دارد و با توجه به بودجه اش منابع را تامین می کند ولی حالا ما به حمایت بیشتری از طرف مسئولان سطوح بالاتر نیاز داریم.

مهران احدی مربی

توقع شما از مسئولان؟

در حال حاضر این رشته به مرحله ای رسیده که نیاز به یک برنامه منسجم حرفه ای تر دارد و داشتن این برنامه نیازمند کار تیمی است و همه ی این ها در درجه اول نیاز به حمایت های معنوی و مدیریتی و بعد حمایت های مالی است، کار حرفه ای و تیم حرفه ای هزینه های بالایی دارد، از مسئولان می خواهم که از نظر مالی این تیم را حمایت کنند و ما هم قول می دهیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم، باز هم می گویم که هزینه ای که نیاز داریم زیاد نیست شاید مبلغ یک سال مان به اندازه ی قرارداد فقط یک بازیکن فوتبال هم نباشد تا این تیم و آینده تنیس روی میز با این بودجه به نسبت کم تضمین شود، حمایت باشد با این برنامه ریزی قول مدال حتی المپیک را هم می توانیم بدهیم. از نظر مربی گری ما مربیان بسیار خوب و توانمندی داریم، نخبه های خوبی در اختیار داریم و فقط به حمایت مالی نیازمندیم.

فکر می کنید در ادامه همین مسابقات باز هم شاهد پیروزی های پسر نوجوان پینگ پنگ ایران باشیم؟

بله واقعا هر لحظه امکان دارد که شاهد بازی شوک آور و خاصی از بنیامین برای پینگ‌پونگ جهان باشیم، بنیامین دارای پتانسیل،عزم و جسارت بالایی است که هر کاری از او بر می آید و هر لحظه امکان دارد چنین اتفاق خوبی دوباره تکرار شود. ضمن این که بنیامین در کنار بازیکنان بزرگی مثل نوشاد بازی می کند و من برای همه تیم آرزوی موفقیت دارم ، برای بازیکنان، سرمربی و کمک مربی های تیم ملی و تیم ملی بانوان که امیدوارم خبرهای خوب بشنویم و شاهد موفقیت‌های بیشتر باشیم.

حرف پایانی شما برای این گفت‌وگو

با توجه به این که برای موفقیت همیشه کار تیمی باید انجام شود خیلی‌ها زحمت کشیدند که جا دارد همین جا از همه تشکر کنم، ابتدا از بازیکنان، بنیامین ، مربی شخصی و پدرش رضا فرجی که زحمت اصلی را کشید، کادر فنی تیم ملی، مربی بدنساز، مربی تمرینات ذهنی و همچنین حامیان مالی و مسئولان دانشگاه آزاد به خصوص دکتر لشگری، رئیس مرکز ورزش دانشگاه آزاد دکتر تهرانچی، ریاست عالی دانشگاه که از بنیامین خیلی هم مادی و هم معنوی حمایت کردند بسیار ممنونم. همچنین رئیس فدراسیون تنیس روی میز که این تیم را مدیریت کردند و این موفقیت ها برای بنیامین و تیم ملی نوجوانان و بزرگسالان به دست آمد. . از رسانه تیترکوتاه و همه دوستان در رسانه‌های مختلف که خبرهای این رشته را انعکاس می دهند و تاثیر خیلی خوبی در انگیزه و پیشرفت ورزشکاران دارند سپاسگزارم.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn