تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 18:36
14 بازدید
کد خبر : 345408

تیم ملی فلسفه بازی و دفاع وسط استاندارد ندارد!

تیم ملی فلسفه بازی و دفاع وسط استاندارد ندارد!

  به گزارش روزپلاس، مهدی پاشازاده در مورد تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در گروه C انتخابی جام جهانی منطقه آسیا، اظهار داشت: ۲ تیم با امتیازهای یکسان در این رقابت حضور داشتند اما ما ایران هستیم و خوب شروع کردیم؛ اگرچه رفته رفته تیم ازبکستان تقریباً بر بازی مسلط و سوار شد. در

 

پاشازاده: تیم ملی فلسفه بازی و دفاع وسط استاندارد ندارد!

به گزارش روزپلاس، مهدی پاشازاده در مورد تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در گروه C انتخابی جام جهانی منطقه آسیا، اظهار داشت: ۲ تیم با امتیازهای یکسان در این رقابت حضور داشتند اما ما ایران هستیم و خوب شروع کردیم؛ اگرچه رفته رفته تیم ازبکستان تقریباً بر بازی مسلط و سوار شد. در نیمه دوم نیز موقعیت‌های نیمه اول روی دروازه ۲ تیم ایجاد نشد.

وی افزود: اخراج بازیکن ما روی بازی تاثیر گذاشت. به نظرم از زمانی که ۱۰ نفره شدیم، ما شخصیت تیمی خودمان را نشان دادیم و حتی می‌توانستیم برنده بازی باشیم.

خطای حردانی از روی بی‌تجربگی بود
پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران در مورد خطای منجر به اخراج صالح حردانی در دقیقه ۵۷ مسابقه، تصریح کرد: قطعاً این خطا از روی بی‌تجربگی انجام شد. برخی بازیکنان ما در لیگ معتبری بازی نکرده‌اند و به همین دلیل تجربه‌ کافی ندارند. خودم چنین مسئله‌ای را در جام یوفا در لورکوزن تجربه کردم. در بوندسلیگا برخی خطاها معمول بود و داوران روی آن سختگیری نمی‌کردند. پشت محوطه بازیکن حریف صاحب توپ شد و من تکل انجام دادم اما همان خطا منجر به ضربه ایستگاهی شد. در صورتی که بازیکن حریف در عرض حرکت می‌کرد و شانس ضربه به سمت گل نداشت اما به هر حال داور تکل مرا خطا گرفت و فرصت ضربه ایستگاهی در اختیار رقیب قرار گرفت. آنجا من این تجربه بزرگ را درک کردم که در چنین موقعیتی نباید واکنش بدی انجام بدهم  و صرفاً باید مقابل او ایستاد. همان تجربه‌ای که در ۲۲ سالگی برای من اتفاق افتاد، در موردی مشابه برای صالح حردانی رخ داد. اگر کی‌روش می‌گفت بازیکنان ما در لیگ‌های بزرگ و اروپایی بازی کنند، به خاطر تجربه تنه به تنه شدن با بازیکنان بین‌المللی بود. آقای کی‌روش دنبال همین موضوع بود و در پی شکل دادن اتفاق دیگری نبود.

زحمت کشیدیم اما بدون عیب نیستیم
پاشازاده در انتقاد از تیم ملی فوتبال ایران، گفت: ما صاحب فلسفه بازی نیستیم. بچه‌ها زحمت کشیدند و تاثیر داشت، حتی در خانه حریف ۱۰ نفره امتیاز گرفتند اما این‌طور نیست که بگوییم عیبی نداشتیم. تیم عیب‌هایی داشت که می‌توان آن را درست کرد.

دلیل استفاده از بازیکنانی که در رده باشگاهی فرصت بازی ندارند
«برخی بازیکنان تیم ملی که در ترکیب قرار گرفتند در تیم باشگاهی‌شان فرصت بازی نداشتند. برای نمونه علیرضا جهانبخش ۴ ماه است که تیم ندارد و سعید عزت‌اللهی بیشتر در رقابت‌های آسیایی تیمش به میدان می‌رود.» وی در واکنش به این سوال خبرنگار تسنیم، عنوان کرد: باید به تصمیمات کادر فنی تیم ملی کشور احترام گذاشت و همین‌طور هم کادر فنی در مورد نتایج باید پاسخگو باشد. وقتی جهانبخش به صورت بازیکن تعویضی از زمین بیرون رفت و قایدی وارد زمین شد، ما توانستیم شانس گلزنی بیشتری به دست بیاوریم. ما باید بازیکنانی داشته باشیم که از لحاظ فیزیکی در جنگ‌های تن به تن کم نیاورند.

فقر تاکتیکی؟ اصلاً  فلسفه بازی نداریم!
پیشکسوت تیم فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا فقر تاکتیکی تیم ملی و اصرار بر ارسال از کناره‌ها در دوران قلعه‌نویی را می‌پذیرد،  اظهار داشت:  اصلاً‌ ما ارسالی حین جریان بازی داشتیم که بتوانیم با سر گل بزنیم؟ منظورم ارسال‌ها از روی ضربات ایستگاهی نیست، چون اصلاً در جریان بازی ارسالی نداشتیم. این بع همان موضوعی باز می‌گردد که به شما گفتم هیچ فلسفه‌ای نداشتیم؛ چه از کناره‌ها، چه از عمق چه از اصل!

وقتی گفتم دفاع وسط استاندارد نداریم، برخی ناراحت شدند
پاشازاده در مورد ارزیابی عملکرد مدافعان تیم ملی، اذعان کرد: خیلی تعجب برانگیز بود؛ البته دوباره می‌گویم، تفکرات کادر فنی تیم ملی شاید بر این مبنا بود که مهاجمان رقیب سرعتی بودند. علی نعمتی یک بازی ملی در کارنامه دارد و اصلاً چند بازی تجربه بازی در دفاع میانی تیم ملی را داشته است؟ البته من به کادر فنی تیم ملی خرده نمی‌گیرم. این موضوع فقری است که در تیم ملی حاکم است. حتی در جام جهانی هم گفتم ما فقر دفاع وسط داریم. اینکه گفتم دفاع وسط استاندارد نداریم، این حرفم به یکسری دوستان برخورد اما دوباره حرفم را می‌زنم؛ دفاع وسط استاندارد نداریم. دفاع وسط یک پست تخصصی است که در لیگ‌های ما پرورش داده نمی‌شود. بعضاً در  برخی لیگ‌های دنیا شاهد هستیم که یکسری دفاع وسط‌ها از مهاجمان گران‌تر هستند، چون پست حساسی است.

وی در پایان گفت: موضوع نقاط ضعف و این حرف‌ها نیست. موضوع مقاومت برخی افراد و چیزهای دیگر است. ما یکسری ایرادات داریم  و مشکلی اصلی ما این است که اصلاً فلسفه نداریم.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn