تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 14:50
12 بازدید
کد خبر : 346250

جسارتا تکلیف وعده جوانگرایی چی شد امیرخان؟/ خط قرمز قلعه نویی؛ وفاداری به سنت!

جسارتا تکلیف وعده جوانگرایی چی شد امیرخان؟/ خط قرمز قلعه نویی؛ وفاداری به سنت!

به گزارش آفتاب نو، از فیفادی شهریور دور نهایی مقدماتی جام جهانی در آسیا آغاز و تیم ملی کشورمان تا این لحظه سه بار در این مسیر به میدان رفته است و جالب اینکه در هر سه بازی، با یک تغییر متفاوت گام به میدان گذاشته که نشان می‌دهد قلعه نوعی هنوز نفرات اصلی خود

به گزارش آفتاب نو، از فیفادی شهریور دور نهایی مقدماتی جام جهانی در آسیا آغاز و تیم ملی کشورمان تا این لحظه سه بار در این مسیر به میدان رفته است و جالب اینکه در هر سه بازی، با یک تغییر متفاوت گام به میدان گذاشته که نشان می‌دهد قلعه نوعی هنوز نفرات اصلی خود را نمی‌شناسد!

در بازی اول، پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ایران در فولادشهر مقابل قرقیزستان با این ترکیب ۱۱ نفره به میدان رفت؛ بیرانوند، آریا یوسفی دفاع راست، زوج شجاع خلیل‌زاده و امین حزباوی در مرکز دفاع، میلاد محمدی دفاع چپ، علی قلی‌زاده هافبک راست، مهدی قایدی هافبک چپ، امید نورافکن هافبک دفاعی، سامان قدوس هافبک تهاجمی و زوج سردار و طارمی در خط حمله… در این مسابقه سعید عزت اللهی مصدوم بود. علیرضا جهانبخش نیز علاوه بر اینکه مثل سامان قدوس تیم نداشت، اما مصدومیت هم داشت! همه می‌دانستند که اگر این دو بازیکن شرایط بازی داشتن در ترکیب قرار می‌گرفتند!

ایران هر دو مسابقه اول را با یک گل برد تا اینکه پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ نوبت به مصاف تاشکند برابر ازبکستان رسید. تیمی که مثل خود ما هر دو بازی اول را برده و به خاطر گل زده بیشتر در صدر جدول بود. جدی‌ترین رقیب ما در این گروه و قلعه نویی در این مسابقه دوباره ترجیح داد به روش ۴-۴-۲ لوزی برگردد.

این بار علی نعمتی در قلب خط دفاع، زوج شجاع خلیل‌زاده شده بود. محمد محبی نیز در بازگشت از مصدومیت به ترکیب تیم ملی برگشت و به جای قایدی پیستون چپ شد، یعنی دو تغییر نسبت به بازی قبل!

ریشه مشکل، دردسر بود و نبود رامین!  

اینکه تیمی در بالاترین سطح برای رسیدن به جام جهانی تلاش می‌کند اما هنوز ترکیب اصلی ۱۱ نفره خود را نشناخته قطعاً یک امتیاز منفی است. همین حالا ما در آستانه بازی روز سه‌شنبه ۲۴ مهر برابر قطر هستیم و می‌دانیم که حداقل دو ترکیب تغییر در ترکیب، نسبت به همین بازی با ازبکستان خواهیم داشت!

صالح حردانی در بازی قبل اخراج شد و سامان قدوس هم دومین کارت زرد را گرفت. یعنی تیم ملی بای دیفالت، باید با دو تغییر قطعی نسبت به بازی قبل به میدان برود تا سنت تغییرات همیشگی ادامه پیدا کند! اما اگر ریزتر به این تغییرات دقت کنیم مشخص می‌شود که بازیکنانی چون جهانبخش یا محبی جایی ثابت در ترکیب ذهنی قلعه نویی دارند. آنها فقط در صورت مصدومیت یا محرومیت جای خود را به جایگزینان می‌دهند! گیر ذهنی قلعه نویی در دفاع راست و زوج قلب خط دفاعی است. جایی که او روی شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی حساب می‌کرد اما نفراتی چون حزباوی و نعمتی را هم در کنار شجاع امتحان کرده است.

و کماکان بزرگترین مشکل ما در سمت راست خط دفاعی است! تا روزی که صادق محرمی برگردد، قلعه نویی باید به دیگران میدان بدهد و تا اینجا او فقط به صالح حردانی و آریا یوسفی اعتماد کرده که آنها نیز همیشه او را در ترکیب تیم ملی ناامید کرده‌اند!

جسارتا تکلیف وعده جوانگرایی چی شد امیرخان؟/ خط قرمز قلعه نویی؛ وفاداری به سنت!

جسارتا تکلیف وعده جوانگرایی چی شد امیرخان؟

مشخص نیست چرا قلعه نویی به سایر دفاع راست‌های لیگ نگاه نمی‌کند؟ و البته زمانی که صادق محرمی برگردد قرار از همان تیمی که کارلوس کیروش ساخت و اسکوچیچ هم به آنها اعتماد داشت، دوباره به میدان بروند! در این صورت وعده جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی چه خواهد شد؟

این تیم در دوران اوج بحران ثابت کرد که بدون مربی هم می‌تواند ایران را به جام جهانی ببرد! بدون شک آنها با این گروه آسان به جام جهانی ۲۰۲۶ هم می‌رسند اما ما در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پیرترین تیم جهان بودیم، ۴ سال بعد ۴ سال به میانگین پیری این تیم اضافه خواهد شد، برای فردای فوتبال ایران چه کاری کرده‌ایم؟ آیا دنیا بعد جام جهانی به پایان می رسد؟

اینکه چند جوان را به اردو دعوت و آنها را روی نیمکت بنشانیم تا میانگین سنی تیم پایین بیاید، کمکی به فردای فوتبال ایران نخواهد کرد. اگر به این روال باشد مهدی طارمی و جهانبخش و سایر دوستان تا ۵۰ سالگی برای ایران بازی می‌کنند! چون تا زمانی که به جوانترها اعتماد نکنید آنها نمی‌توانند لیاقت خود را برای جانشینی بزرگان ثابت کنند!

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn