تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 22:46
9 بازدید
کد خبر : 346686

خودرو ایرانی از اسپانیا سر درآورد

خودرو ایرانی از اسپانیا سر درآورد

خودروهای تولید داخلی در ۶ ماهه ابتدای امسال به کشورهای اسپانیا، بلاروس، ترکیه، چین، عراق و برخی از مناطق ویژه اقتصادی کشورهای مختلف صادر شده است. با توجه به عدم رضایت کافی از کیفیت تولیدات خودروهای داخلی در داخل کشور شاید تصور شود که خودروهای تولید ایران به هیچ کشوری صادر نمی‌شود اما در حقیقت

خودروهای تولید داخلی در ۶ ماهه ابتدای امسال به کشورهای اسپانیا، بلاروس، ترکیه، چین، عراق و برخی از مناطق ویژه اقتصادی کشورهای مختلف صادر شده است.

با توجه به عدم رضایت کافی از کیفیت تولیدات خودروهای داخلی در داخل کشور شاید تصور شود که خودروهای تولید ایران به هیچ کشوری صادر نمی‌شود اما در حقیقت شرکت‌های خودروساز داخلی در زمینه صادرات خودرو تا حدودی فعالیت می‌کنند اگرچه در سال‌های گذشته میزان صادرات کاهش یافته اما باز هم رقم اندکی از صادرات کشور را صادرات خودرو به خود اختصاص می‌دهد. در ۶ ماهه ابتدای امسال خودروهای ایران به کشورهای اسپانیا، بلاروس، ترکیه، چین، عراق و برخی از مناطق ویژه اقتصادی کشورهای مختلف صادر شده است. ارزش صادرات خودرو به اسپانیا در ۶ ماهه ابتدای امسال ۱۱۴ هزار و ۳۳۴ دلار و ارزش صادرات خودرو طی مدت زمان یاد شده به بلاروس معادل ۱۰ هزار و ۶۰۰ دلار بوده است.  همچنین ارزش صادرات خودرو به ترکیه ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار بوده است.

صادرات خودرو به چین از سه گمرک غرب تهران، منطقه ویژه اقتصادی بم و منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی انجام شده که صادرات خودرو از گمرک غرب تهران به چین معادل ۵۳ هزار و ۵۷۹ دلار، از منطقه ویژه اقتصادی بم ۴۸۱ هزار و ۶۰۷ دلار و از منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی ۳۱ هزار و ۸۹۲ دلار بوده است. براین اساس صادرات خودرو به چین در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۵۶۷ هزار و ۷۹ دلار بوده است. ارزش صادرات خودرو به عراق یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۳۱ دلار و به مناطق ویژه ۳۸ هزار و ۶۷۸ دلار بوده است. به گزارش فارس در مجموع ارزش صادرات خودرو با کد تعرفه ۸۷۰۳۲۲۹۰ در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ به لحاظ ارزش معادل ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۴۲۲ دلار بوده است.

فارس

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn