تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 10:27
8 بازدید
کد خبر : 347169

سعیدی: افزایش فدراسیون‌ها به توسعه ورزش کمک می‌کند/ استانداردسازی استادیوم آزادی باید به اصولی‌ترین روش اجرایی شود

سعیدی: افزایش فدراسیون‌ها به توسعه ورزش کمک می‌کند/ استانداردسازی استادیوم آزادی باید به اصولی‌ترین روش اجرایی شود

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک گفت: بازسازی، بهسازی و استانداردسازی مجموعه ورزشی آزادی باید به اصولی‌ترین و بهترین روش اجرایی شود، چون این مجموعه می‌تواند سالیان متمادی به ورزش کشور خدمت کند.   کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره اینکه افزایش فدراسیون‌های ورزشی از سوی احمد دنیامالی وزیر ورزش با توجه به شرایط

سعیدی: افزایش فدراسیون‌ها به توسعه ورزش کمک می‌کند  استانداردسازی استادیوم آزادی باید به اصولی‌ترین روش اجرایی شود

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک گفت: بازسازی، بهسازی و استانداردسازی مجموعه ورزشی آزادی باید به اصولی‌ترین و بهترین روش اجرایی شود، چون این مجموعه می‌تواند سالیان متمادی به ورزش کشور خدمت کند.  

کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره اینکه افزایش فدراسیون‌های ورزشی از سوی احمد دنیامالی وزیر ورزش با توجه به شرایط زیرساختی ورزش کشور تصمیم درستی است، اظهار کرد: فدراسیون‌های بین‌المللی داریم که چند رشته‌ای هستند و ممکن است نهاد بالادستی آنها دو یا سه فدراسیون جهانی باشند. به عنوان مثال راگبی یا رویینگ رشته‌های المپیکی هستند؛ لذا رشته‌هایی که به صورت بالقوه ظرفیت مدال آوری دارند اگر تقویت ساختار و امکانات شوند، این ظرفیت بالفعل می‌شود. برداشت من این است که وزیر ورزش به این معنا توجه ویژه کرده‌اند.  

ظرفیت‌های بین‌المللی و مدال‌آوری را در نظر بگیریم

وی افزود: ضمن اینکه نمی‌توانیم تعداد فدراسیون‌های ورزشی را محدود به عدد خاصی کنیم، چون معیار دقیقی برای ساختار ورزش کشور نیست. ما باید به شاخص‌های ملی و علایق شخصی خود توجه کنیم. ظرفیت‌های بین‌المللی و مدال‌آوری خود را در نظر بگیریم. وقتی بر اساس شاخصه‌ها تصمیم بگیریم می‌توانیم درست عمل کنیم. این موضوع به توسعه ورزش قهرمانی کشور کمک خواهند کرد. بعضی رشته‌ها ظرفیت مدال‌آوری دارند و برخی دیگر، جامعه هدف گسترده‌تری دارند و می‌توانند در بخش همگانی هم حضور داشته باشند. باعث جذب مخاطب و مردم می‌شود و می‌تواند میزان ورزش کشور را بیشتر کند.  

برخی انجمن‌های ورزشی قابلیت فدراسیون مجزا را دارند

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک افزود: فدراسیون انجمن‌های ورزشی تأسیس شد تا تمامی رشته‌هایی که امکان تبدیل شدن به فدراسیون را دارند، اما به لحاظ محدودیت قانونی نتوانستند فدراسیون شوند در قالب زیرمجموعه این فدراسیون کار کنند تا بتوانند رشد کنند و به شرایطی برسند که فدراسیون مجزایی شوند. برخی انجمن‌ها این قابلیت را دارند تا فدراسیون مجزایی شوند و در قالب زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار نگیرند. البته تعدادی محدود هستند که زیرنظر معاونت توسعه قهرمانی وزارت ورزش کار می‌کنند. فقط بحث ساختار نیست و الزامات دیگری هم وجود دارد. نهاد‌های بالادستی هر رشته، منابع مالی، ظرفیت‌های حقوقی از دیگر مواردی است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد تا بتوانند به ظرفیت مدال آوری برسند. ضمن اینکه استعدادیابی هم باید در امور فدراسیون‌ها قرار بگیرد.

آزادی سالیان متمادی به ورزش کشور خدمت کند

وی در خصوص اینکه ورود وزیر ورزش به بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها تا چه اندازه می‌تواند مثمرثمر باشد، گفت: ما به تناسب رشد جمعیت و میزان تقاضای جامعه به فکر توسعه زیرساخت‌ها باشیم. ولی دو مورد را باید لحاظ کنیم، اول حفظ داشته‌های ماست که به لحاظ روش‌های نگهداری و بهسازی در شرایط مطلوب نگه داریم. به خصوص در رشته‌های پرمخاطب به جایی برسانیم که رضایت حداکثری را به همراه داشته باشد. برای برگزار مسابقات نیاز به استادیوم استاندارد داریم. استادیومی که تمامی فاکتور‌های روز دنیا را به همراه معیار‌های اجتماعی و فرهنگی داشته باشد. مورد دوم هم بحث توسعه است و ما نمی‌توانیم متوقف شویم. بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور داریم که تکمیل آنها باید در اولویت قرار بگیرد بحث تآمین منابع برای ایجاد اماکن جدید هم در برنامه قرار بگیرد. البته بازسازی، بهسازی و استانداردسازی مجموعه ورزشی آزادی باید به اصولی‌ترین و بهترین روش اجرایی شود، چون این مجموعه می‌تواند سالیان متمادی به ورزش کشور خدمت کند.  

از تمامی جهات صاحب زیرساخت‌های ورزشی شویم

سعیدی در مورد اینکه ساخت مجموعه بزرگ ورزشی تهران امری شدنی است و چه کمکی به ورزش کشور خواهد کرد، یادآور شد: هر تصمیم بزرگ ملی باید پشتوانه و عقبه کارشناسی داشته و بر اساس نیاز‌های فنی باشد. بعد از نیازسنجی کارشناسی و تأیید مدیران به تصمیم راهبردی و اجرایی تبدیل شود. پس از آن به مرحله تأمین منابع مالی برسد تا بقیه مراحل طی شود. شاخص‌های استاندارد‌های رشته‌های ورزشی به مرور زمان تغییر می‌کند و باید متناسب با مقررات و قوانین بین‌المللی شرایط را جلو ببریم تا از تمامی جهات بتوانیم صاحب زیرساخت‌های ورزشی شویم. ما نیاز به ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی داریم که بتواند سالیان زیادی به ورزش کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی کمک کند. نباید به سمتی برویم که پروژه‌های ورزشی نیمه تمام جدیدی را ایجاد کنیم.  

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn