تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 19:37
9 بازدید
کد خبر : 347691

پیگیری خودروی سرقتی در مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی

پیگیری خودروی سرقتی در مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی

به گزارش روزپلاس، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی بعدازظهر امروز (یکشنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش، علی‌اصغر حسن‌زاده دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، احمد نامنی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش

پیگیری خودروی سرقتی در مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی

به گزارش روزپلاس، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی بعدازظهر امروز (یکشنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش، علی‌اصغر حسن‌زاده دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، احمد نامنی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش و سایر اعضای مجمع حضور داشتند.

مرتضی قربانی در ابتدای مجمع گفت: امروز سومین مجمع سالیانه را برگزار می‌کنیم. رؤسای هیئت‌ها در نشست صبح امروز نکاتی مختلف را بیان کردند. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که این ورزش را به یک سطح عالی برسانیم. خوشبختانه ارتباط رؤسای هیئت‌ها با مسئولان استانی ارتباط بسیار خوبی داریم و امیدواریم همه تلاش‌ها به این برسد که در المپیک آینده به چندین سهمیه برسیم و مدال کسب کنیم.

در ادامه ناصر رسولی دبیر فدراسیون تیراندازی گزارش عملکرد فدراسیون در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های مختلف را ارائه کرد و این گزارش مورد تأیید اعضای مجمع قرار گرفت.

ارائه گزارش از سوی حسابرس مستقل بخش بعدی مجمع بود. در ادامه مجمع گزارش حسابرسی توسط صداقت به‌عنوان حسابرس مستقل ارائه شد. اسبقیان نیز سؤالی را درباره یکی از بندهای گزارش مطرح کرد که خزانه‌دار فدراسیون اظهار کرد: به مدت دو سال است که این موارد مالیاتی برای ما مطرح است و ما همچنان منتظر پاسخ دیوان ۲۵۱ هستیم. بعد از پیگیری‌ها به این نتایج رسیدیم که اینها مربوط به سنوات سال ۹۱ تا ۹۷ است. لایحه را داده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم. ما ۲۰ روز پیش پیگیری کردیم. دو سال هم بیشتر است که کارها را انجام داده و شکایت کرده‌ایم. بالاخره پروسه طولانی دارد که باید دیوان ۲۵۱ پاسخ بدهد. مدیر شمیرانات جنتی است و منتظریم پاسخ بدهند.

مرتضی قربانی رئیس فدراسیون نیز در همین باره گفت: اداره مالیاتی حساب ما را بسته و در سیستم مالیاتی به‌عنوان بدهکار حساب می‌شویم. ما هم جریمه شدیم و هم حساب‌مان بسته است. برخی هم هستند که چوب لای کارمان می‌گذارند که کار پیش نرود.

اسبقیان در ادامه راجع به یکی از بندهای گزارش حسابرسی، از حسابرس سؤال پرسید که «آیا پولشویی در فدراسیون صورت گرفته است یا خیر؟» که پاسخ حسابرس نیز منفی بود. البته او ایرادی را به نحوه حسابرسی مطرح کرد و گفت که فرمت حسابرسی، باعث ایجاد ابهام می‌شود.

پس از گزارش کامل حسابرس و بررسی آن، خزانه‌دار فدراسیون گزارش خود را ارائه کرد و گفت: فدراسیون سال قبل ۱۱۱ میلیارد تومان درآمد داشت که ۳۱.۸ میلیارد از وزارت ورزش، ۱۰.۹ میلیارد از کمیته المپیک و ۱۷.۸  میلیارد هم به صورت اعتباری و برای خرید فشنگ از صنایع دفاع دریافت شده است. ضمن اینکه ۵۰ میلیارد تومان هم مربوط به درآمدهای فدراسیون خارج از پول دریافتی از این نهادها می‌شود. همچنین ۹۱ میلیارد نیز در سال گذشته هزینه شد.

در ادامه باقری بازرس فدراسیون گزارش داد و گفت: در سال قبل شش جلسه هیئت رئیسه برگزار شد. نکته مهم حضور حداکثری اعضای هیئت رئیسه در این جلسات بود که این موضوع در بین فدراسیون‌هایی که فعالیت داشتم، بی‌سابقه است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود ۲.۳ میلیارد تومان به هیئت‌ها کمک مالی شود، اظهار داشت: ۵۹۰ میلیون به صورت نقدی به هیئت‌ها داده شد و با ارائه تجهیزات ارزان قیمت به آنها، الباقی کمک به هیئت‌ها جبران شد. باید اشاره کنم که فدراسیون نزدیک به ۱۰ برابر تعهداتش، از طریق جذب اسپانسر درآمدزایی داشته است. همچنین موضوع دیگر بحث سرقت اتومبیل فدراسیون در سال ۱۴۰۱ است که در اختیار مبینی دبیر وقت فدراسیون بوده است و این مسئله باید تعیین تکلیف شود.

اسبقیان نیز گفت که مشکلات موجود از جمله بحث خودروی مورد نظر باید تعیین تکلیف شوند. در همین باره خزانه‌دار فدراسیون اعلام کرد از طرف کمیته حقوقی با بخش حقوقی وزارت ورزش، نامه‌نگاری در این باره انجام شده و موضوع در حال پیگیری است. اسبقیان نیز گفت که فدراسیون به او نامه بزند تا خودش این موضوع را پیگیری کند.

در بخش پایانی اسبقیان اظهار کرد: فضای فدراسیون تیراندازی یک فضای ارزشی و معنوی است و در رأس آن یکی از یادگاران دفاع مقدس قرار دارد که در راستای منویات مقام معظم رهبری افتخارآفرین بوده است. ما از فدراسیون تیراندازی به لحاظ همین بار معنوی و حضور مدیران انقلابی انتظاراتی داریم. گفتند که چرا وزارت ورزش به فدراسیون تیراندازی کم توجهی می‌کند. من البته معتقدم که همه افراد و دولت‌ها تلاش خود را کرده‌اند. من اعتقاد دارم که همه رؤسای هیئت‌ها تلاش می‌کنند، اما این تلاش درجه دارد. واقعیت قضیه این است که اتفاقی که در بحث اعتبارات ورزشی در سال جاری رخ داده، بی‌نظیر است.

وی در ادامه افزود: من می‌دانم که این ارقام باز هم کم است، اما اراده مسئولان وزارت ورزش مهم است. ابتدا آقای هاشمی و سپس حضور دکتر دنیامالی که بسیار ارزشمند بودن است. اعتبارات فدراسیون ۳۲۴ درصد رشد داشته است. برای اولین بار در طول تاریخ، تجهیزات به صورت ویژه دیده شده است که همان ۵۰ میلیارد تومان است. شرایط تحریم ناجوانمردانه وجود دارد، اما باید قدرتمندانه کار کنیم. اراده وزارت ورزش بر کمک کردن است و این افزایش اعتبارات نیز در همین راستا است.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: رویکرد این فدراسیون ارزشی و معنوی است. امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است. این جهش زمانی رخ می‌دهد که به تولیدات داخلی توجه کنیم. هم ما و هم فدراسیون چنین رویکردی دارند. موضوع برگزاری المپیاد استعدادیابی را پیگیر هستم، اما باید توجه کنیم که تغییرات کمی آسیب‌زاست. البته با توجه به شناختم از روحیات دکتر دنیامالی و توجه به موضوع استعدادیابی، این موضوع را پیگیری می‌کنم که انجام شود.

اسبقیان در پایان گفت: ما دو هدف مهم در پیش داریم؛ موضوع اول این است که ما بازی‌های آسیایی ناگویا را داریم. قدم اول موفقیت در آن رویداد است و این هدف اول ماست. موضوع دوم نیز این است که ما باید در المپیک لس‌آنجلس پرچم ایران را بار‌ها بالا ببریم. امروز باید به همه شما اعضای مجمع بگویم که هر طلا، خاری در چشم دشمنان است، چون اسکتبار جهانی از نواخته شدن سرود ایران ناراحت و عصبانی می‌شود.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn