تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 22:05
12 بازدید
کد خبر : 347809

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

فیلم‌های رزمی تایلندی به‌خاطر تنش و درگیری بی‌وقفه، بدلکاری های جذاب و خشونت وحشیانه شان شناخته می‌شوند، عناصری که منجر به خلق فیلم های رزمی کلاسیکی منجر شده است. با استفاده از سبک‌های هنرهای رزمی تایلندی مانند موی تای، هویت منحصربه‌فرد سینمای خود را در عرصه سینمای رزمی ایجاد کرده است که از بازیگرانی مانند

فیلم‌های رزمی تایلندی به‌خاطر تنش و درگیری بی‌وقفه، بدلکاری های جذاب و خشونت وحشیانه شان شناخته می‌شوند، عناصری که منجر به خلق فیلم های رزمی کلاسیکی منجر شده است. با استفاده از سبک‌های هنرهای رزمی تایلندی مانند موی تای، هویت منحصربه‌فرد سینمای خود را در عرصه سینمای رزمی ایجاد کرده است که از بازیگرانی مانند تونی جا و یانین “جی جا” ویسمیتاندا ستاره ساخته شده است. در ادامه این مطلب شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم های رزمی تایلندی آشنا خواهیم کرد.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

  • ۱۰- Power Kids (2009)
  • ۹- Fireball (2009)
  • ۸- Bangkok Knockout (2010)
  • ۷- Vengeance Of An Assassin (2014)
  • ۶- Raging Phoenix (2009)
  • ۵- Yamada: The Samurai Of Ayothaya (2010)
  • ۴- Born To Fight (2004)
  • ۳- Chocolate (2008)
  • ۲- Tom-Yum-Goong (2005)
  • ۱- Ong-Bak: Muay Thai Warrior (2003)
بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۱۰- Power Kids (2009)

بچه های قدرتمند یا بچه های قهرمان یک فیلم رزمی ساخته شده توسط تهیه کنندگان اونگ-بک بود در مورد گروهی از کودکان موی تای کار در نقش شخصیت های اصلی. در حالی که این روایت ممکن است شبیه یک فیلم کودک پسند به نظر برسد، اما در واقع هر چیزی غیر از یک فیلم کودکانه بود، اما این کودک بازیگران به‌جای جست و خیزهای ساده و بامزه، واقعاً دشمنان شرور خود را با همان شدتی که اسطوره‌های فیلم های رزمی تایلندی مانند تونی جا یا جی‌جا یانین نشان می دادند، شکست می دهند. با داستانی در مورد چهار کودک که یک قلب را از یک بیمارستان تحت کنترل تروریست ها می دزدند تا به بدن دوست بیمارشان پیوند بزنند، بچه های قهرمان از ابتدا تا انتها اکشن بی وقفه است.

با گروهی از مبارزان جوان فوق‌العاده با استعداد در راس داستان، Power Kids داستان را به خوبی پیش می برد تا به سکانس پایانی حیرت انگیزش برسد، در شرایطی که این کودکان از مسیر راهرویی باریک با شدت تمام با تروریست ها درگیری تن به تن دارند. در حالی که ترکیب سرخوشی، خوشمزگی کودکانه پسند و اکشن بسیار خشونت آمیز می تواند کمی دلهره آور باشد، این موضوع به Power Kids هویت منحصر به فردی می بخشد. در حالی که ممکن است با توجه به عنوان و مفهومش، شبیه یک فیلم کودکانه به نظر برسد، بچه‌های قدرتمند یک فیلم خانوادگی نیست.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۹- Fireball (2009)

توپ آتشین یک فیلم رزمی باکیفیت و پر از بدلکاری با خشونت و خونریزی فراوان است که به بررسی دنیای تکان دهنده و پرمخاطره بسکتبال موی تای می پردازد. در حالی که روایت فیلم درباره برادری است که تلاش می‌کند حقیقت را در پشت اعمال مخوف برادر به کما رفته اش، آشکار کند، چندان جذاب نیست، تصویر یک بازی مرگبار فایربال یا توپ آتشین چیزی بود که تماشای این فیلم را هیجان انگیز می کرد. Fireball تجربه‌ای از یک روایت سریع و بی‌رحمانه است که سرگرمی را به ناب‌ترین شکل خود به تصویر می کشد، در حالی که پریتی بارامینات نقش برادران دوقلوی تای و تان را ایفا می کند.

Fireball به عنوان یک فیلم ورزشی و رزمی بسیار خوب عمل می کند، فیلمی که بسکتبال، مبارزه و بدلکاری خارق العاده را با هم ترکیب می کند. در حالی که تدوین سریع و سکانس‌های مبارزه با نور ضعیف باعث شده این فیلم از بهترین فیلم‌های هنرهای رزمی تایلند پیشی نگیرد، کسانی از این فیلم لذت خواهند برد که فیلم‌های رزمی را برای سکانس های اکشن فراوانشان دوست داشته و به عمق روایت علاقه‌ای ندارند.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۸- Bangkok Knockout (2010)

نابودی بانکوک به عنوان فیلمی از پانا ریتیکرا طراح نابغه سکانس های اکشن رزمی در فیلم های تایلندی، از همان سبکی استفاده می کند که در فیلم های Ong-Bak: Muay Thai Warrior و Tom-Yum-Goong برای ارائه یک تجربه سینمایی با تنش بالا عملکرد مناسبی داشت. این فیلم داستان گروهی از هنرجویان هنرهای رزمی که در سبک هایی مانند موی تای، کاپوئرا، کونگ فو و تای چی آموزش دیده اند را روایت می کند که پس از مسموم شدن با مواد مخدر و مورد حمله آدمکشان قرار گرفتن، مجبور به پیوستن به این نیروها می شوند. با وجود دوستان ربوده شده ای که باید نجات داده شوند، این مبارزان با استعداد چاره ای ندارند جز اینکه از مهارت های خود برای کشاندن تبهکاران به پای میز محاکمه استفاده کنند.

نابودی بانکوک به عنوان داستانی در مورد مبارزانی شروع می شود که معتقدند در مسابقه ای برای بازی در یک فیلم هالیوودی حضور دارند، اما مدت کوتاهی بعد متوجه می شوند که این نمایش برای سرگرم کردن قماربازان ثروتمند طراحی شده است. این چیدمان داستانی منحصر به فرد شامل تورنمنت های رزمی، ربودن دوستان، و مبارزات اجباری بوده و کاتالیزور مناسبی برای سکانس‌های اکشن بی‌پایان و نبردهای رزمی با طراحی بسیار فوق العاده بود. فیلم رزمی تایلندی Bangkok Knockout با تعداد زیادی مبارزات فول کنتاکت، مهارت‌های فنی فوق‌العاده به نمایش گذاشته شده، و سطوح تقریباً غیرقابل تصوری از مهارت بدنی، فیلمی است که علاقمندان به هنرهای رزمی تایلندی باید حتماً ببینند.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۷- Vengeance Of An Assassin (2014)

انتقام یک قاتل به‌عنوان آخرین فیلم کارگردان تحسین‌شده و فقید فیلم‌های اکشن، پانا ریتیکرای، به‌عنوان یک ادای احترام به میراث این فیلمساز عمل می کند. با سبکی که بازتاب برخی از بهترین فیلم‌های رزمی دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بود، انتقام یک قاتل قهرمانانی قابل توجه را در بطن داستان خود داشت که آدم بدهای زیادی را کتک می زدند. این فقدان ظرافت و پیچیدگی در شخصیت پردازی بخشی از هدف فیلم بود، زیرا این موضوع بود که فیلم را تبدیل به یک تقابل مستقیم خیر در مقابل شر تبدیل می کرد که در آن دن چوپونگ در نقش تی تمام تلاش خود را برای پیدا کردن مردانی انجام می دهد که سال ها قبل والدین کارآگاهش را کشته اند.

انتقام یک قاتل با تعداد زیادی سکانس های اکشن باکیفیت که شبیه فیلم‌های هالیوود دهه ۱۹۸۰ است، سکانس‌های زیادی دارد که انگار مستقیماً از یک فیلم کلاسیک چاک نوریس یا سیلوستر استالونه بیرون آمده اند. با این حال، برخلاف برخی از تولیدات هالیوودی، واضح است که هر کسی که در این درگیری حضور دارد، دارای مهارت های واقعی رزمی برای پشتیبانی از تنش روی صفحه نمایش هست. در حالی که مرگ ریتیکرای در سال ۲۰۱۴ ضایعه بزرگی برای ژانر رزمی سینمای تایلند بود، او با آخرین فیلم خارق العاده خود، بار دیگر استعدادهایش را اثبات کرد.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۶- Raging Phoenix (2009)

یانین «جی‌جا» ویسمیتاناندا به عنوان یک ستاره زن هنرهای رزمی تایلندی اولین بازی عالی خود را در Chocolate را با Raging Phoenix ادامه داد. هنگامی که دیو (جی‌جا) از عملیاتی برای ربوده شدنش نجات داده می شود، به گروهی از خودسرها می پیوندد که تلاش دارند جنایتکاران بی رحمی را که در حال ربودن زنان بی گناه در سراسر تایلند هستند، سرنگون کنند. در این فرآیند، دیو مهارت‌های رزمی خود را توسعه می‌دهد و درگیر یک ماجراجویی حماسی می‌شود تا برای نجات زنان به اسارت گرفته شده، با دارودسته تبهکار داستان وارد نبرد شود.

با ترکیبی جذاب از رقص بریک، بوکس در حالت مستی و موی تای، ققنوس خشمگین از هنر رزمی آفریقایی-برزیلی کاپوئرا نیز استفاده می کند، سبکی که تماشاگران ممکن است از طریق فیلم رزمی Only the Strong با بازی مارک داکاسکوس با آن آشنایی داشته باشند. ققنوس خشمگین جی جا را به عنوان یک ستاره هنرهای رزمی با پتانسیل بالا نشان داده و او در فیلم های بعدی مانند Tom-Yum-Goong 2 به نشان دادن قدرت بازیگری خود ادامه داد. مملو از سکانس های اکشن باورنکردنی، Raging Phoenix ثابت می کند که وقتی صحبت از هنرهای رزمی تایلندی به میان می آید، زنان نیز به اندازه مردان توانمند هستند.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۵- Yamada: The Samurai Of Ayothaya (2010)

فیلم اکشن تایلندی یامادا: سامورایی آیوتایا بر اساس داسان یک ماجراجوی ژاپنی واقعی و فرماندار پادشاهی آیوتایا، به نام یامادا ناگاماسا ساخته شده است. آمیزه ای هیجان انگیز از تاریخ، هنرهای رزمی و جنگ، یامادا داستان چگونگی تبدیل شدن یک سامورایی ژاپنی به چهره مهمی در تاریخ تایلند را بازگو می کند. یامادا پس از اینکه توسط جنگجویان تایلندی مداوا می شود، با مهاجمان خود دوست شده و به زودی وفاداری خود را به پادشاهی آنها اعلام می کند.

یامادا دارای سکانس های رزمی فوق العاده زیادی است، اما فضای تاریخی و روشی که یک فرد ژاپنی تبار می تواند خانه جدیدی پیدا کرده و جایگاه قابل توجهی به عنوان رئیس یک دهکده تایلندی به دست آورد نیز از جذابیت های اصلی داستان است. در حالی که بخش بزرگی از روایت های واقعی این شخصیت تاریخی برای سرراست کردن داستان در مدت زمان ۱۰۰ دقیقه خلاصه سازی شده است، این موضوع با سکانس‌های دیدنی مبارزه و شمشیرزنی جبران شده است. یامادا یک افسانه تاریخی را در فیلمی با تصویرسازی زیبا و طراحی بی نقص سکانس های مبارزه به تصویر کشیده است.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۴- Born To Fight (2004)

پس از حضور به عنوان طراح سکانس های رزمی در Ong Bak، پانا ریتیکرای برای فیلم رزمی فوق العاده دیدنی متولد شده برای مبارزه در مقام کارگردان بازگشت. متولد شده برای مبارزه با داستان سرراستی درباره گروهی از ورزشکاران که با گروهی ظالم در یک روستا درگیر می شوند، در واقع بازسازی فیلمی به همین نام از ریتیکرای محصول ۱۹۸۶ بود. متولد شده برای مبارزه با یادگیری تمام درس هایی که در نزدیک به دو دهه گذشته آموخته بود، این اکشن را برای قرن بیست و یکم بروز کرد و نشان داد که فیلم های اکشن تایلندی در سال های پس از آن چقدر پیشرفت کرده اند.

در حالی که خط داستانی فیلم همان ایده‌هایی را که قبلاً در کلاسیک‌های هفت سامورایی و هفت دلاور دیده شده بود بازسازی می‌کند، جذابیت اصلی فیلم متولد شده برای مبارزه، بدلکاری های چشمگیر آن است. فیلم رزمی تایلندی Born to Fight از طریق سکانس های بدلکاری بی پایان و نبردهای غیرقابل باورش، تصویری منحصربفرد از تعهد و شرافت انسانی ارائه می دهد بسیار بهتر از فیلم های اکشن متوسط هالیوود است.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۳- Chocolate (2008)

یانین «جی‌جا» ویسمیتاناندا، ستاره هنرهای رزمی تایلندی، اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم Chocolate، که با نام Zen, Warrior Within نیز شناخته می شود، کسب کرد. جی جا نقش شخصیت زِن، رزمی‌کار با استعدادی را بازی می‌کند که برای تسویه بدهی‌های مادر بیمارش، مجبور می شود به سراغ گانگسترهای بی‌رحمی برود که به خانواده‌اش بدهکار هستند. به عنوان طلوع یک ستاره جدید هنرهای رزمی تایلندی، جی جا پتانسیل باورنکردنی خود را در داستانی به نمایش گذاشت که مملو از درگیری‌های خشونت‌آمیز، بدلکاری‌های اکشن و یک نمایش بسیار پرهیجان بود.

شکلات ادای احترامی به فیلم های رزمی کلاسیک و افسانه‌ ای از رزمی کارانی مانند بروس لی و جکی چان است و در عین حال اشاراتی ظریف به آثار رزمی موفق تونی جا در سینمای رزمی تایلند دارد. شکلات با برجسته کردن تاثیرات خود بر این ژانر، توانست چیزی جدید و هیجان انگیزی را در قلمرو فیلم های هنرهای رزمی تایلندی ایجاد کند. با یک قهرمان اوتیستیک، رویارویی با یاکوزا، و روایتی احساسی از بیماری خانوادگی، شکلات بسیار غنی تر از فیلم های اکشن رزمی متوسط است.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۲- Tom-Yum-Goong (2005)

تونی جا پس از موفقیت قابل توجه با فیلم Ong-Bak، با پراچیا پینکاو برای یک اکشن پرتنش دیگر همراه شد. یک بار دیگر، جا مهارت باورنکردنی خود را به عنوان یک متخصص موی تای برای خلق سکانس های پرتنش نبرد و به تصویر کشیدن یکی از بهترین صحنه های رزمی در تاریخ سینما به نمایش گذاشت. این زمانی اتفاق می افتد که شخصیت خام با بازی جا، در تلاش برای پیدا کردن فیل‌های دزدیده شده دهکده‌اش، به شکلی سیستماتیک چندین مهاجم را در چند سکانس پشت سر هم از نبرد تن به تن، از روی پله ها پایین می اندازد که تنها باید ببینیدشان تا بتوانید درکشان کنید.

تام-یوم-گونگ یا نگهبان یکی از بزرگترین بدلکاری های تاریخ سینمای رزمی که کسی غیر از جکی چان انجام داده را در خود دارد، جایی که بیرون پریدن تونی جا از هلیکوپتر یکی از دقیق ترین و تاثیرگذارترین لحظات در یک فیلم پر از اکشن بی وقفه بود. تام یام گونگ به عنوان فیلمی که با عناوین The Protector و The Warrior King نیز شناخته می شود، یک کلاسیک واقعی از سینمای رزمی تایلند بود. تماشای جنگیدن، پشتک زدن و انجام بدلکاری های خارق العاده یکی پس از دیگری، تام-یوم-گونگ را تبدیل به فیلمی رزمی می کند که باید حتماً آن را تماشا کنید.

بهترین فیلم های رزمی تایلندی

۱- Ong-Bak: Muay Thai Warrior (2003)

اونگ-بک: مبارز تایلندی، به عنوان فیلمی که تونی جا، ستاره موی تای را به شهرت رساند یک فیلم منحصربفرد و تاثیرگذار در سینمای رزمی تایلند بود. اونگ-بک به عنوان شروع کننده یک فرنچایز کامل که شامل دو پیش درآمد فوق العاده با بازی جا است، دوران جدیدی را برای فیلم های رزمی تایلندی آغاز کرد که فیلم های ساخته شده در آن به پای بهترین فیلم های کونگ فویی دیگر فیلم های رزمی آسیایی و هالیوودی می رسیدند. جا مجموعه مهارت‌های رزمی منحصر به فرد خود را به تصویر می کشد، در حالی که تمام بدلکاری‌هایش را خودش انجام می‌دهد، در حالی که به خوبی با استاد خود، پانا ریتیکرای همکاری می کند.

اونگ-بک با بیان داستان پرتنش دزدیده شدن یک مجسمه باستانی بودا به نام اونگ بک از یک دهکده کوچک تایلندی، جا را برای ردیابی دزدان و بازگرداندن این مجسمه به تایلند باز می گرداند. با سکانس های مبارزه تن به تن باورنکردنی، صحنه های تعقیب و گریز هیجان انگیز و نمایش دیدنی حرکات آکروباتیک، جای تعجب نیست که Ong-Bak جا را به یک ستاره بزرگ سینمای رزمی تبدیل کرد. برای کسانی که به دنبال یک فیلم رزمی تایلندی خارق العاده هستند، لازم نیست به دنبال چیزی فراتر از اونگ-بک باشید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn