تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 19:04
15 بازدید
کد خبر : 348706

پیش ثبت‌نام حج ۱۴۰۴ در روزهای آینده آغاز می‌شود

پیش ثبت‌نام حج ۱۴۰۴ در روزهای آینده آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت از پیش ثبت‌نام سفر حج ۱۴۰۴ در روزهای آینده خبر داد. او پیش‌تر زمان حدودی این پیش‌ ثبت‌نام را قبل از پایان آبان ماه اعلام کرده بود. شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نشست این هفته به بررسی وضعیت اعزام‌های عتبات عالیات

رئیس سازمان حج و زیارت از پیش ثبت‌نام سفر حج ۱۴۰۴ در روزهای آینده خبر داد. او پیش‌تر زمان حدودی این پیش‌ ثبت‌نام را قبل از پایان آبان ماه اعلام کرده بود.

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نشست این هفته به بررسی وضعیت اعزام‌های عتبات عالیات و عمره و همچنین پیش ثبت‌نام‌ حج تمتع ۱۴۰۴ پرداخت.

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت از پیش ثبت‌نام سفر حج ۱۴۰۴ در روزهای آینده خبر داد و با ارائه گزارشی از روند اعزام زائران به عمره، گفت: تاکنون ۹۶ هزار نفر برای سفر عمره  اعلام آمادگی کرده و ۴۳ هزار نفر هزینه این سفر را واریز کرده‌اند.

غلامرضا رضایی، معاون سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به زمان‌بندی و طرح جدید وزارت حج و عمره عربستان برای سفر حج، مسئولیت هواپیمایی درباره عملیات پروازی و برنامه‌ریزی برای انجام این مسئولیت سنگین و هماهنگی در مورد جداول پروازی با کشور میزبان را ضروری خواند.

او با بیان اینکه در عملیات عمره هم‌اکنون ۱۴ هتل در مدینه و ۷ هتل در مکه در اختیار عمره‌گزاران ایرانی است، از پیگیری‌های انجام شده برای رفع نواقص در دو هتل از هتل‌های مکه سخن گفت و تاکید کرد: در عمره همانند حج حقوق زائران مطالبه می‌شود و اگر هتلی نتواند به سرعت نواقص را رفع کند با توجه به وجود هتل‌های خالی به‌راحتی جایگزین خواهد شد.

رشد نرخ ارز مبادله‌ای هزینه سفر عراق را بیشتر کرد

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۱۵ مهر حدود ۲۰۳ هزار نفر در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عتبات عالیات عراق اعزام شدند، افزود: این افراد در قالب ۵۰۷۵ کاروان به عراق رفتند و این درحالی ست که نرخ ارز مبادله‌ای روند رو به رشدی داشته و باعث افزایش هزینه اعزام زائر شده است.

او همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت ارائه خدمات به زائران در بخش‌های اسکان، تغذیه و حمل و نقل، به راهکارهایی که در برخی استان‌ها  برای اعزام زائر به کار گرفته می‌شود، اشاره کرد و گفت: سازمان حج و زیارت بسته‌های دو تا هفت روزه برای جذب و اعزام زائران در قالب کاروان‌های تحت نظارت این سازمان تعریف کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز که ریاست این شورا را به عهده دارد، با توجه به شرایط و وضعیت اعزام و جذب زائر در سال ۱۴۰۳ لزوم بازنگری در برنامه‌ها و توجه به کاهش هزینه‌ها با به کارگیری ساختار مناسب را یادآور شد و بار دیگر از مسئولان این حوزه خواست مدیران استان‌هایی را که عملکرد موفقی در اعزام زائر به عتبات عالیات داشتند، تشویق و معرفی کنند.

ایسنا

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn