تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 22:36
10 بازدید
کد خبر : 348882

بهترین سریال های جنگی درام

بهترین سریال های جنگی درام

برخی از جذاب ترین و رضایت بخش ترین سریال های تلویزیونی در ژانر درام نظامی هستند. اگرچه این ژانر به اندازه سایر ژانرها رایج نیست، اما دهه هاست که این ژانر بخشی دورنمای تلویزیونی بوده و به بینندگان امکان داده تا از خانه های امن خود نگاهی اجمالی به جنگ داشته باشند، در حالی که

برخی از جذاب ترین و رضایت بخش ترین سریال های تلویزیونی در ژانر درام نظامی هستند. اگرچه این ژانر به اندازه سایر ژانرها رایج نیست، اما دهه هاست که این ژانر بخشی دورنمای تلویزیونی بوده و به بینندگان امکان داده تا از خانه های امن خود نگاهی اجمالی به جنگ داشته باشند، در حالی که سریال های جنگی توازن بین سکانس های اکشن پرتنش و درام احساسی را فراهم می کند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین سریال های جنگی درام آشنا کنیم.

بهترین سریال های جنگی درام

  • ۱۰- The Unit (2006-2009)
  • ۹- Six (2017-2018)
  • ۸- Baa Baa Black Sheep (1976-1978)
  • ۷- The Gallant Men (1962)
  • ۶- Tour of Duty (1987-1990)
  • ۵- Over There (2005)
  • ۴- SAS: Rogue Heroes (2022- )
  • ۳- Combat! (1962-1967)
  • ۲- The Pacific (2010)
  • ۱- Band of Brothers (2001)
بهترین سریال های جنگی درام

۱۰- The Unit (2006-2009)

در سریال جنگی واحد، یک تیم مخفی از ماموران نیروهای ویژه، ماموریت های مخفی خطرناکی را در سراسر جهان انجام می دهند. این سریال هم کار تیم داستان و هم زندگی آن‌ها در خانه، از جمله زندگی خانواده هایشان وقتی تیم در خارج از خانه مشغول ماموریت است را به تصویر می کشد و داستان آن بر اساس سرگذشت چندین تیم واقعی بود که کارهای مشابهی را انجام می‌دادند. این سریال چهار فصل طول کشید و از شبکه CBS پخش می شد. سریال واحد توسط نمایشنامه نویس نامدار، دیوید مامت ساخته شده است.

درام‌های نظامی همیشه زندگی روزمره سربازان و خانواده‌هایشان را در خانه به تصویر نمی‌کشند، اغلب تمرکز فقط روی جبهه جنگ است، اما The Unit یک استثنای نادر بود. به دلیل روایت و ماهیت ماموریت‌هایی که تیم انجام می‌داد، واحد یک سریال اکشن با لحن متفاوتی نسبت به یک درام نظامی معمولی بود، اگرچه سکانس های مربوط به همسران اعضای تیم گاهی به اندازه ماموریت ها و مناسبات اعضای تیم جالب یا سرگرم‌کننده نبود.

بهترین سریال های جنگی درام

۹- Six

سریال Six بر روی شش عضو نیروهای تفنگدار ویژه دریایی ایالات متحده تمرکز دارد که در ابتدا وظیفه کشتن یکی از رهبران طالبان را بر عهده داشتند، اما این ماموریت زمانی پیچیده تر می شود که در می یابند یک شهروند آمریکایی در حال همکاری با این گروه است. در فصل دوم، این گروه با یکی از افسران سیا همراه می شود، در حالی که به سازمان های تروریستی در اروپا نفوذ می کنند تا رهبر گروه طالبان را پیدا کنند. این سریال به مدت دو فصل از شبکه هیستوری پخش شد.

اگرچه این سریال داستانی ساختگی داشت، اما روایت های هیجان‌انگیز و خوش ساخت، بر اساس رویدادهای واقعی شکل گرفته و به ایجاد پایه ای قوی برای سریال کمک کرده و برای بینندگان احساس آشنایی بیشتری ایجاد می کرد. و اگرچه سریال‌های مشابهی قبلاً ساخته شده بود و Six می‌توانست کمی قابل پیش‌بینی باشد، این سریال همچنان به لطف شخصیت‌هایش سریالی متفاوت بود. علیرغم ایراداتش، سریال شش هنوز هم چیزهای زیادی برای طرفداران درام‌های نظامی داشت، به‌ویژه زمانی که اعضای تیم با هم همکاری می کردند و تنش و خطر همواره در حال افزایش بود.

بهترین سریال های جنگی درام

۸- Baa Baa Black Sheep (1976-1978)

Baa Baa Black Sheep که بعداها به Black Sheep Squadron تغییر نام داد، داستان گروهی متفاوت از تفنگداران دریایی در طول جنگ جهانی دوم و دردسرهایی که در اوقات استراحت و بدور از میدان نبرد در پایگاهشان با آن ها روبرو می شدند را روایت می کند، در حالی که این دردسرها رییسشان خلبان تک خال گرگ «پاپی» بوینگتون (رابرت کنراد) را وادار به مداخله می کند. این روایت تا حدودی مبتنی بر تجربیات واقعی یک خلبان تفنگداران دریایی بود. این سریال به مدت دو فصل از شبکه NBC پخش شد.

Baa Baa Black Sheep دقیقاً همان چیزی شد که نامش نشان می دهد و برداشتی کمیک و بامزه را از جنگ ارائه داد، در حالی که داستان‌هایش را با کمدی متعادل می‌کرد، لحن سریال با تم آغازین و این دیالوگ تنظیم می‌شد که «ما بره‌های کوچک بیچاره‌ای هستیم که راه خود را گم کرده‌ایم». این سریال اغلب ستارگان مهمان برجسته ای را وارد داستان می کرد که به یاد ماندنی ترین آنها جورج تاکی، ستاره پیشتازان فضا و پیتر فرامپتون، موسیقیدان سبک راک بود. این سریال به دلیل لحن خود با انتقادهایی روبرو شد، اما همچنان داستان های سرگرم کننده ای را بدون ورود بیش از حد به میدان تاریک نبرد روایت می کرد.

بهترین سریال های جنگی درام

۷- The Gallant Men (1962)

در سال ۱۹۶۲، سریال The Gallant Men داستان گروهی از پیاده نظام را در خط مقدم جنگ جهانی دوم دنبال می کرد، در حالی که مشغول پیشروی به سمت شبه جزیره ایتالیا بودند. هر اپیزود توسط یک گزارشگر همراه با جوخه (رابرت مک کوئینی)، روایت می شود که بر اساس یک گزارشگر واقعی در آن زمان ساخته شده بود، در حالی که روایت ها به جای خود جنگ، بر مسائل شخصی، روابط شخصیت ها و اختلافات سیاسی متمرکز بود. این سریال از شبکه ABC پخش شد و تنها یک فصل به طول انجامید.

The Gallant Men اغلب با Combat! که در همان سال منتشر شد، مقایسه می شد و هنوز هم این مقایسه ادامه دارد. همچنین این سریال به دلیل فرمولی بودن، با شخصیت‌های مبتنی بر کلیشه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است، اگرچه آن شخصیت‌ها هنوز هم انواع مختلفی از پرسوناها را نشان می‌دهند که نه تنها در ارتش، بلکه در همه جا وجود دارند. با وجود این نقص ها، مردان شجاع هنوز یک سریال سرگرم کننده و نمونه ای اولیه از درام های نظامی و چگونگی تکامل این ژانر بود.

بهترین سریال های جنگی درام

۶- Tour of Duty (1987-1990)

Tour of Duty داستان یک جوخه در طول جنگ ویتنام را روایت می کند. در حالی که فصل اول بر روی فعالیت‌های معمول یک جوخه پیاده‌نظام متمرکز بود، فصل دوم به ماموریت های جستجو و نابود کردن می پرداخت و به دنبال آن این رویه در فصل سوم به سمت عملیات‌های مخفی تغییر کرد. این سریال سه فصل ادامه داشت، از شبکه CBS پخش می شد و بازیگران فصل های آخر آن شامل کارل ودرز، کایل چندلر و لی میجرز بودند. این سریال از فیلم Platoon الهام گرفته شده بود.

Tour of Duty اولین سریالی بود که به طور مرتب آمریکایی‌ها را در جریان نبرد در ویتنام به تصویر می‌کشید و به موضوعاتی مانند سیاست، ایمان، نژادپرستی و موارد دیگر، و البته مهم‌تر از همه، تأثیر جنگ بر سربازان و غیرنظامیان می پرداخت. این سریال همچنین یک روایت ساختگی از یورش به زندان سون تای را نیز به نمایش می گذاشت. موسیقی متن سریال شامل تعدادی از آهنگ های مشهور آن دوران بود که مهم‌ترین آن نسخه کوتاه شده «Paint It Black» از رولینگ استونز بود.

بهترین سریال های جنگی درام

۵- Over There (2005)

سریال جنگی Over There داستان یگانی عمدتاً تشکیل شده از سربازان تازه وارد، درست پس از ورود آنها به عراق برای اولین دوره ماموریت هایشان، و همچنین تأثیری که اعزام آنها بر خانواده هایشان در خانه داشت، را دنبال می کند. عنوان این سریال برگرفته از آهنگی از جورج ام. کوهن است که در سال ۱۹۱۷ درباره جنگ جهانی اول نوشته شده بود. این سریال یک فصل به طول انجامید و از FX پخش می شد. سریال Over There توسط تهیه کننده استفن بوچکو که بیشتر برای سریال های NYPD Blue و L.A. Law شناخته می شود، ساخته شده است.

در آنجا عمدتاً بر زندگی شخصی سربازان متمرکز است، به ویژه درگیری هایی که در نتیجه پیشینه، گرایش های سیاسی و دیگر ویژگی های متفاوت آن ها به وجود می آید، اما به همین ها محدود نمی شود. همچنین این سریال موقعیت‌های جنگی را به تصویر می‌کشید و گهگاه به بوروکراسی و سیاست نظامی نیز می پرداخت، به‌ویژه اینکه چگونه ممکن است مردم در آمریکا به دلیل دوری از میدان نبرد، درک متفاوتی از تصمیمات نظامی داشته باشند. این سریال همچنین به دلیل این که اولین سریال فیلمنامه ای بود که در جریان مشارکت آمریکا در یک عملیات نظامی در حال انجام ساخته می شد، سریالی متمایز و برجسته است.

بهترین سریال های جنگی درام
SAS Rogue Heroes,20-11-2022,Ep4,4,Paddy Mayne (JACK O’CONNELL),Kudos,Rory Mulvey

۴- SAS: Rogue Heroes (2022- )

پس از یک دوره آموزشی که افسری بریتانیایی به نام دیوید استرلینگ را بستری می کند، او شروع به استخدام سربازان می کند تا آنچه را که در نهایت به عنوان نیروهای SAS در سریال بریتانیایی Rogue Heroes شناخته می شود، دور هم جمع کند. این سریال تقلاها و مشکلات استرلینگ در طول مسیر را دنبال می کند. یک فصل تاکنون از این سریال پخش شده و فصل دوم در راه است و انتظار می رود در اواخر سال ۲۰۲۴ پخش شود. این سریال بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده و دومینیک وست در آن نقش آفرینی می کند.

Rogue Heroes پیچشی سرگرم‌کننده در ژانر نظامی و جنگی ایجاد کرده، با حس شوخ طبعی و انتخاب‌های موسیقایی غیرمنتظره ای که انجام می‌دهد، به برجسته‌تر شدن آن کمک می‌کند، اما قلب و احساسات زیادی نیز در داستان سریال جریان دارد. این سریال امتیاز قابل توجه ۱۰۰ درصد را در راتن تومیتوز کسب کرده و برای بی‌بی‌سی موفقیت‌آمیز بوده است، بنابراین جای تعجب نیست که قسمت‌های جدیدی در راه است. انتظار می رود که فصل دوم این سریال حتی از فصل اول هم بهتر و هیجان انگیزتر باشد.

بهترین سریال های جنگی درام

۳- Combat! (1962-1967)

سریال جنگی درام Combat! که در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد، داستان یک جوخه ارتش ایالات متحده را دنبال می کند که در طول جنگ جهانی دوم و در فرانسه با آلمان ها مبارزه می کنند، به ویژه سربازان رده پایین تری که داستان هایی در مورد معضلات اخلاقی، موقعیت های بقا و دیگر مسائل آن ها به تصویر کشیده می شود. خالق سریال، رابرت پیروش تصمیم گرفت تا سریالی تا حد ممکن واقعی درباره جنگ بسازد که باعث شد توجه قابل توجهی به جزییات سریال صورت بگیرد. این سریال پنج فصل به طول انجامید و بیش از ۱۵۰ قسمت آن از شبکه ABC پخش شد که آن را به طولانی‌ترین درام تلویزیونی جنگی در مورد جنگ جهانی دوم تبدیل کرد.

Combat! یک نگاه نسبتاً واقع گرایانه به زندگی سربازان در طول جنگ جهانی دوم دارد. از اواخر دهه ۵۰، این اولین سریال موفق فیلمنامه ای درباره جنگ بود و ثابت کرد که یک سریال تأثیرگذار است که باعث شروع موجی از سریال های مشابه شد. از آنجایی که در آن زمان انسجام مهم نبود، چندین تناقض و عدم انسجام در بحث خط داستانی و شخصیت پردازی سریال وجود داشت، اما مهمتر از همه، Combat! به طور مداوم داستان های رضایت بخشی را بدون تمجید از جنگ روایت می کرد.

بهترین سریال های جنگی درام

۲- The Pacific (2010)

The Pacific یک مینی سریال از شبکه HBO با داستان های مرتبطی در مورد سه تفنگدار دریایی بود که در هنگ های مختلف در عرصه اقیانوس آرام و در طول جنگ جهانی دوم می جنگند، نبردهایی که پس از حمله ژاپن به پرل هاربر اتفاق می افتد. این سریال بر اساس گزارش‌های واقعی تفنگداران دریایی که در جنگ خدمت کرده‌ بودند ساخته شده و چند نبرد معروف این دوره از تاریخ جنگ جهانی دوم، از جمله نبرد آیوو جیما را به تصویر می کشد. سریال The Pacific را می توان سریالی تکمیل کننده برای مینی سریال قدیمی تر جوخه برادران دانست و توسط تام هنکس و استیون اسپیلبرگ ساخته شده بود.

اگرچه این سریال از لحاظ کیفیت و محبوبیت و تحسین منتقدان در حد و اندازه های جوخه برادران نبود، اما The Pacific به نوبه خود یک درام جنگی جذاب با تصویری دلخراش از جنگ و همچنین تصویرسازی هایی خیره کننده بود و تماشای آن به همان اندازه سریال دیگر دشوار بود. به لطف دیدگاه‌های هر تفنگدار دریایی که در این داستان به تصویر کشیده می شود، این سریال بسیار سرگرم کننده و جذاب بود. در زمان خود، این سریال گران‌ترین مینی سریالی بود که تا به آن زمان ساخته شده بود.

بهترین سریال های جنگی درام

۱- Band of Brothers (2001)

مینی سریال جوخه برادران از شبکه HBO داستان جوخه ایزی کامپنی، از هنگ ۵۰۶ لشکر ۱۰۱ هوابرد را روایت می کند که در طول جنگ جهانی دوم خدمت می کردند، در حالی که داستان آن ها از دوران آموزش تا پایان جنگ روایت می شود. همانند The Pacific، این سریال نیز توسط هنکس و اسپیلبرگ و بر اساس کتابی به همین نام اثر استفان امبروز ساخته شد.

اگرچه بیش از ۲۰ سال از انتشار آن می گذرد، جوخه برادران همچنان یکی از شناخته شده ترین و تحسین شده ترین مینی سریال های شبکه HBO است و همچنان به عنوان یکی از بهترین سریال ها در مورد جنگ جهانی دوم شناخته می شود. این سریال علاوه بر نویسندگی درخشان، تصویری تقریباً دقیق از جنگ جهانی دوم ارائه می دهد. گنجاندن مصاحبه با سربازان واقعی جوخه ایزی کامپنی کمک می کند تا این سریال یادآوری واضحی باشد که این سریال بر اساس تجربیات واقعی آنها ساخته شده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn