تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 11:15
10 بازدید
کد خبر : 349400

نوری: اتحاد بازیکنان ایران برگ برنده بازی با تیم فوتبال قطر است

نوری: اتحاد بازیکنان ایران برگ برنده بازی با تیم فوتبال قطر است

  به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ محمد نوری پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگویی درباره بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: تیم ملی فوتبال با تفاضل گل کمتر از تیم ازبکستان پایین‌تر است و در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد و به طور حتم باید

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ محمد نوری پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگویی درباره بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: تیم ملی فوتبال با تفاضل گل کمتر از تیم ازبکستان پایین‌تر است و در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد و به طور حتم باید بازی با قطر را پیروز شود. من فکر می‌کنم در این گروه ایران به راحتی صعود کند و مشکل خاصی وجود ندارد، اما بازیکنان ما هم نباید انگیزه شان کم شود. در بازی قبلی این دو تیم، ایران مسلط‌تر بود و خیلی بهتر از قطر فوتبال بازی کرد، اما فوتبال قابل پیش بینی نیست.

او افزود: تیم ملی یک مقدار در فاز حمله مشکل دارد و  تعجب می‌کنم مهاجمان خوبی از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون و مهدی قایدی داریم، اما مشکل گلزنی داریم. خیلی بد است ما در فاز حمله بازیکنان خوبی داریم، اما متاسفانه گل کمی زدیم و ضعیف‌ترین خط حمله را در اختیار داریم و واقعا این تاسف آور است. البته ما در خط دفاع هم مشکل داریم و احساس می‌کنم تیم‌های دیگر یک مقدار فشار بیاورند عمق دفاعمان دچار مشکل می‌شود. به نظرم خط دفاعی مان باید بهتر شود و ترمیم پیدا کند، چون عمق دفاعمان ضعیف است.

نوری گفت: علاوه بر این، باید جوانگرایی در خط هافبک صورت بگیرد. به نظرم یک مقدار میانگین سنی‌مان بالا است و باید یک مقدار این میانگین سنی پایین بیاید و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه در تیم ملی باشند. قطعا ما باید برابر تیم ملی قطر پیروز شویم و به عنوان تیم اول گروه بالا بیاییم.

اکرم عفیف زهردار و با تجربه

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه حضور اکرم عفیف در تیم ملی قطر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اکرم عفیف در مسابقات جام ملت‌های آسیا ستاره  تیم ملی قطر بود و اعتقاد دارم که  او تیم ملی قطر را قهرمان این رقابت‌ها کرد. البته  او یک مقدار افت داشته،  اما بازیکن زهردار و باتجربه‌ای است. اگر به او در محوطه جریمه اجازه بدهند با تجربه‌ای که دارد  راحت می‌تواند گل بزند و حرکات یک در میان یک را خوب انجام می‌دهد و خوب رد می‌شود و بازیکن زهرداری است. بازیکنی که اگر آزادش بگذاریم و دستکم بگیریم و   یار مستقیم برایش نگذاریم  در نهایت می‌تواند برای خط دفاع ما دردسر ساز  شود، چون به نظرم خط دفاع ما کند است. به نظرم باید مقابل این بازیکن محکم بازی کنیم و یک یار مستقیم برای عفیف بگذاریم که بتواند یارگیری خوبی برای این بازیکن داشته باشد.

نوری درباره اینکه برگ برنده بازی ایران و قطر چه چیزی است، گفت: اکرم عفیف برای تیم ملی قطر می‌تواند تعیین کننده و سرنوشت ساز باشد. ما بازیکنان خوبی داریم و نمی‌توانیم فقط بگوییم طارمی، آزمون، قایدی، قدوس و جهانبخش خوب هستند و نفر به نفر بازیکنان ما بهتر از قطری‌ها هستند و برخی از بازیکنان ما لژیونر هستند.  طارمی و   آزمون بازیکنان  خوبی هستند  و قایدی هم  با توجه به سرعتی که این بازیکن دارد در خط جلو می‌تواند کارگشا باشد. انسجام تیمی و متحد بودن بازیکنان برگ برنده ما در این بازی است و ان شاء الله از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنند. امیدوارم  مهره‌های کلیدی ما هم بتوانند روزشان باشند و در این بازی گل بزنند.

او درباره اینکه نبود سامان قدوس و صالح حردانی را در این بازی چطور می‌بیند، گفت: به نظرم نبود این دو بازیکن در بازی با قطر احساس نمی‌شود. البته یک گلایه هم از قلعه نویی دارم که می‌توانست رامین رضاییان را به تیم ملی دعوت کند. حردانی در این بازی نیست و رامین رضاییان می‌توانست جایگزین این بازیکن شود و آماده است و در استقلال هم دارد خوب بازی می‌کند. به هر حال سلیقه قلعه نویی بوده و نمی‌دانم براساس چه چیزی رضاییان به تیم ملی دعوت نشده است. غیبت این دو بازیکن نمی‌تواند تاثیرگذار باشد چرا که بازیکنان جایگزین داریم که بتوانند جای این دو نفر را پر کنند.

مهاجمان ایران کم گل می‌زنند

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه قلعه نویی بیان کرده با توجه به اینکه در ۳ بازی اخیر گل نخوردیم و کلین شیت کردیم ساختار دفاعی مستحکمی داریم و به بلوغ تاکنیکی رسیدیم، گفت: اگر ما با ژاپن، کره جنوبی  بازی کنیم آن وقت ضعف هایمان آشکار خواهد شد و  عیار خط دفاعمان در جام جهانی مشخص می‌شود.   شما به بازی تیم‌های قطر و ازبکستان نگاه نکنید چرا که ازبکی‌ها مثل ما فیزیکی هستند و تیم ملی قطر هم مهره آن چنانی ندارد و  فقط اکرم عفیف دارند که می‌تواند در خط جلو تاثیر گذار باشد و بقیه مهرهایش آن قدر موثر نیستند که بتوانند خط دفاع ما را اذیت کنند. ما خط دفاعی مان قوی نیست و تیمی به خط دفاع ما فشار نیاورده که مهاجم حریف  تاثیرگذار باشد و گل بزند.  ان شاء الله ما در این بازی‌ها گل نخوریم و ایرانی هستیم و دوست داریم تیم ملی کشورمان موفق باشد. باید واقعیت‌ها و معایب را از دید خودمان بگوییم. البته خط حمله ما خوب است، اما اینکه چرا مهاجمان ما کم گل می‌زنند باید قلعه نویی و دستیارانش روی خط حمله ما کار کنند. من نمی‌دانم چه داستانی وجود دارد.

نوری تصریح کرد: تیم‌های ملی ایران و ازبکستان از این گروه بالا می‌آیند. امیدوارم ملی پوشان بتوانند در جام جهانی آبروداری کنند و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه در آنجا بازی کنند. کار در جام جهانی بسیار سخت است و ان شاء الله که ما در این رقابت‌ها زنگ تفریح نباشیم.

او درباره  پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی ایران و قطر گفت: ما روی کاغذ راحت  تیم ملی قطر را می‌زنیم، اما  زمین مسابقه  شرایط خاص خود را دارد و حوادثی پیش می‌آید و پنالتی و اخراجی ناگهان اتفاق می‌افتد. نباید اخراجی‌ها در تیم ملی ادامه دار باشد که عادت شود. به هر حال ما از این گروه باید راحت بیرون بیاییم که چیز خاصی نیست و ان‌شاء الله بازیکنان همت کنند و بازی‌ها را با برد پر گل و قاطعیت به پایان برسانند.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه میزبانی را از دست دادیم و این بازی در امارات برگزار می‌شود، بیان کرد: من احساس می‌کنم میزبانی تاثیرگذار است. اکنون ورزشگاه آزادی آماده نیست، اما اگر در شهر‌های دیگر برابر قطر بازی می‌کردیم طرفدار زیادی داشتیم و بازی را از نزدیک می‌دیدند و فکر می‌کنم حضور تماشاچی امتیاز بالایی است. البته می‌گویم که تیم ملی نفرات خوبی دارد و در گروه خوبی هستیم و گروه سختی نیست که به مشکل بربخوریم، اما فکر می‌کنم با توجه به هوادارانی که داریم میزبانی خیلی تاثیرگذار است، اما باید با واقعیت‌ها کنار بیاییم و باید در امارات برابر قطر بازی کنیم. ما در آنجا طرفدار داریم و امیدوارم هواداران از تیم ملی حمایت کنند.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn