تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 12:51
13 بازدید
کد خبر : 349484

فوری / قیمت لبنیات آزاد شد

فوری / قیمت لبنیات آزاد شد

جامعه ورزشی آفتاب نو:  به گزارش آفتاب نو، رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی در ارتباط با اعلام قیمت ۴ محصول لبنی مشمول قیمت گذاری تنظیم بازار اظهار داشت: ۴ محصولی تنظیم بازاری لبنی دیگر وجود ندارد و نرخ گذاری محصولات لبنی تابع یک رشد قیمت منطقی است. وی افزود:این سیاست، باعث تفکیک برخی کالا

جامعه ورزشی آفتاب نو:

 به گزارش آفتاب نو، رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی در ارتباط با اعلام قیمت ۴ محصول لبنی مشمول قیمت گذاری تنظیم بازار اظهار داشت: ۴ محصولی تنظیم بازاری لبنی دیگر وجود ندارد و نرخ گذاری محصولات لبنی تابع یک رشد قیمت منطقی است.

وی افزود:این سیاست، باعث تفکیک برخی کالا می کرد که منطق درست و نتایج خوبی هم نداشت در نتیجه امسال کلیه محصولات لبنی مشمول گروه ۴ کالایی هستند و از نظر قیمت گذاری تابع قیمت گذاری کالاهای تولید داخل به حساب می آید که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز بر صحت این قیمت گذاری های نظارت می کند.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها بر اساس دفاتر قانونی خود و بهای تمام شده در استانهای مختلف قیمت محصولات لبنی را ارائه می کند و دیگر لیست قیمت واحد برای ارائه توسط انجمن صنایع لبنی وجود ندارد.

باکری گفت: سازمان حمایت نرخ های جدید صنایع مختلف را با در نظر گرفتن گروه چهار و بر اساس قیمت تمام شده محاسبه کرده است و در جلسه که به زودی با صنایع لبنی برگزار، نرخ های صنایع بررسی در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی اظها ر داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشوری در سال قبل همه محصولات لبنی به گروه چهار کالایی منتقل شدند اما این مصوبه در سال گذشته مسکوت می ماند تا اینکه در سال جاری سازمان حمایت این مصوبه را فعال کرده است.

وزارت جهاد کشاورزی از نحوه نرخ گذاری لبنیات خبری ندارد!

بنابراین گزارش در حالی که  انجمن صنایع لبنی به صراحت خبر از انتقال لبنیات به گروه چهای کالایی خبر می دهد که امراللهی مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی اخیرا اعلان کرده بود که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که مرجع رسمی اعلام قیمت است، نرخ ۴ قلم فرآورده لبنی تنظیم بازاری را اعلام نکرده است و به نظر می رسد در جریان این مصوبه ستاد تنظیم بازار و تصمیم سازمان حمایت نیست.

بنابراین گزارش  ۴ قلم  محصولات لبنی تنظیم بازاری شامل پنیر UF 400 گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی، شیر یک لیتری کم‌چرب و شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی بود که شواهد نشان می دهد دیگر نرخ گذاری دستوری درباره آنها اعمال نمی‌شود.

به گزارش آفتاب نو، گفتنی است ۴ محصول لبنی بیشترین مصرف را بین دهک های پایین جامعه داشت و باتوجه به کاهش شدید سرانه مصرف لبنیات در ایران، خصوصا بین اقشار ضعیف جامعه، باید منتظر ماند که این تصمیم چه تاثیری در میزان مصرف لبنیات در کشور دارد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn