تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 13:42
8 بازدید
کد خبر : 350727

همتی: سود بانکی را کاهش می دهیم

همتی: سود بانکی را کاهش می دهیم

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: بالا بودن سود بانکی در بلند مدت آثار منفی دارد و تلاش می‌کنیم این سود را کاهش دهیم. وی در واکنش به اتصال حساب بانکی اشخاص به سامانه سازمان امور مالیاتی گفت: اتصال حساب بانکی مردم

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: بالا بودن سود بانکی در بلند مدت آثار منفی دارد و تلاش می‌کنیم این سود را کاهش دهیم.

وی در واکنش به اتصال حساب بانکی اشخاص به سامانه سازمان امور مالیاتی گفت: اتصال حساب بانکی مردم به سامانه سازمان امور مالیاتی هیچ اشکالی ندارد، الان هم هست.

همتی خاطرنشان کرد: عده‌ای گفتند دولت می‌خواهد به حساب مردم دست ببرد که اصلا چنین چیزی نیست. سازمان امور مالیاتی به موجب قانون برنامه هفتم توسعه موظف است اطلاعات مربوط به بانک‌ها و شهرداری‌ها را به صورت برخط داشته باشد. این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی انجام می‌شود نه برای دخالت در حساب شخصی افراد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی متذکر شد: فکر می‌کنم افرادی که می‌خواهند فرار مالیاتی داشته باشند به این شایعه دامن می‌زنند.

وی با رد تاثیرپذیری گردش حساب‌های بانکی افراد بر دهک‌بندی و صدک‌بندی و حذف افراد از نظام یارانه‌های نقدی گفت: این مسئله قطعا روی این موضوعات تاثیر ندارد. هدف فقط فراریان مالیاتی هستند و ربطی به مردم ندارد.

انتهای پیام/

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn