تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 2:35
8 بازدید
کد خبر : 351387

افزایش حملات شهرک نشینان صهیونیست در فصل برداشت زیتون

افزایش حملات شهرک نشینان صهیونیست در فصل برداشت زیتون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گزارشگران سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) طی بیانیه‌ای خواستار توقف حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به ساکنان کرانه باختری و پایان دادن به تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی فلسطینیان و فشار بر کشاورزان شدند. آن‌ها همچنین در این بیانیه بر ضرورت توقف حملات خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها و نابودی محصولات فلسطینی‌ها در فصل برداشت زیتون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گزارشگران سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) طی بیانیه‌ای خواستار توقف حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به ساکنان کرانه باختری و پایان دادن به تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی فلسطینیان و فشار بر کشاورزان شدند.

آن‌ها همچنین در این بیانیه بر ضرورت توقف حملات خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها و نابودی محصولات فلسطینی‌ها در فصل برداشت زیتون و پایان دادن به فشارها و ایجاد موانع برای دسترسی کشاورزان به اراضی زراعی آنان تأکید کرده و گفتند:  «فشارها و موانعی که شهرک‌نشینان اسرائیلی برای جلوگیری از دسترسی کشاورزان به زمین‌های زراعی ایجاد می‌کنند، زندگی اقتصادی آنان و خانواده‌هایشان را در معرض تهدید قرار می‌دهد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «برداشت زیتون مساله‌ای اساسی در زندگی و فرهنگ مردم فلسطین است. علاقه مردم فلسطین به درختان زیتون که ممکن است برای صدها سال ثمر دهد، به مثابه رابطه تنگاتنگ این مردم با اجداد، گذشته و آینده آن‌هاست؛ لذا ایجاد موانع برای برداشت این محصول و نابودی باغات زیتون و ممانعت از برداشت آب برای آبیاری درختان، اقدامی غیرقانونی و تلاشی برای توسعه شهرک‌سازی در زمین‌های فلسطینیان است».

طبق این گزارش، این حملات در ماه‌های اکتبر و نوامبر که فصل برداشت محصول زیتون است، به اوج خود می‌رسد. 

در این راستا روز دوشنبه گذشته، هلال احمر فلسطین گزارش داد که چهار فلسطینی در خلال درگیری با شهرک‌نشینان که به کشاورزان حمله کرده بودند، دچار جراحات عمیق شده‌اند.

حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها به ویژه از زمان آغاز جنگ غزه به شکل قابل توجهی افزایش یافته است؛ هرچند در مقابل نیز جوانان فلسطینی به شکل روزانه در شهرهای کرانه باختری دست به عملیات می‌زنند.

حملات اشغالگران در کرانه باختری در شرایطی است که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز همچنان ادامه دارد و به گفته وزارت بهداشت غزه، از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کشتار گسترده آنان که با حمایت کامل آمریکا انجام می‌شود، ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و مجروح شده و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود و خانه و کاشانه مردم بی‌گناه غزه نابود گردیده است. همچنین در این حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شده و از گرسنگی به عنوان سلاحی علیه مردم بی‌گناه استفاده کرده که موجب شهادت صدها کودک و کهنسال گردیده است.  

انتهای پیام/

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn