تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 17:06
12 بازدید
کد خبر : 351998

قیمت نهایی دوخودروی جدید اکستریم در ایران اعلام شد + جزئیات

قیمت نهایی دوخودروی جدید اکستریم در ایران اعلام شد + جزئیات

شایانیوز- امروز پنجشنبه قیمت قطعی خودروهای اکستریم LX و اکستریم TLX با احتساب کلیه هزینه های جانبی از سوی شرکت مدیران خودرو ویژه مهر ۱۴۰۳ اعلام شد. طراحی اکستریم LX  این محصول یک کراس‌اور کامپکت اسپرت و مدرن است که با خطوط صاف و با اصل سادگی طراحی شده است. این SUV نیز همانند مدل

شایانیوز- امروز پنجشنبه قیمت قطعی خودروهای اکستریم LX و اکستریم TLX با احتساب کلیه هزینه های جانبی از سوی شرکت مدیران خودرو ویژه مهر ۱۴۰۳ اعلام شد.

طراحی اکستریم LX

 این محصول یک کراس‌اور کامپکت اسپرت و مدرن است که با خطوط صاف و با اصل سادگی طراحی شده است.

این SUV نیز همانند مدل TXL توانسته ۵ ستاره ایمنی را از موسسه CNCAP دریافت کند. ۱۵ دستیار هوشمند کمک رانندگی برای آن درنظر گرفته شده که نسبت به دو مدل دیگر اکستریم، کم‌تر است.

مدیران خودرو در این مراسم اعلام کرد که همه محصولات اکستریم با گارانتی ۷ ساله (۲۰۰ هزار کیلومتر) و سرویس دوره‌ای رایگان به مدت ۵ سال ارائه می‌شوند. 

قیمت اکستریم LX

نام اصلی این کراس‌اور لوکس، اکسید LX است که مدیران خودرو آن را با نام اکستریم عرضه می‌کند. اکسید زیرمجموعه لوکس برند چری محسوب می‌شود و محصولات اکستریم، در سطح بالاتری نسبت به فونیکس قرار می‌گیرند.

اکستریم LX با قیمت : ۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیارد تومان روانه بازار می شود.

مشخصات فنی اکستریم LX

اکستریم LX از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI نیرو می‌گیرد و ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.  این پیشرانه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر هماهنگ شده است. شتاب خودرو ۸.۸ ثانیه اعلام شده است. هر سه مدل اکستریم، با سامانه دو دیفرانسیل به بازار ایران عرضه خواهند شد و از این نظر به سایر محصولات چینی بازار برتری دارند.

کابین و امکانات اکستریم LX

در فضای داخلی اکستریم LX با طراحی زیبا و آشنایی مواجه می‌شویم که یادآور کابین مدل‌های تیگو ۸ و آریزو ۶ جی‌تی است. نمایشگر یکپارچه، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، فرمان جدید، پدال شیفتر و … از ویژگی‌های کابین این کراس‌اور لوکس است. دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی خمیده نیز در این کابین دیده می‌شود. صندلی‌های این خودرو کاملا اسپرت و یکپارچه طراحی شده‌اند. 

کیفیت کابین بالاست و در بخش‌هایی مانند بالای داشبورد و رودری‌ها از متریال نرم و در سایر بخش‌ها از متریال خشک باکیفیت استفاده شده است و همانند سایر مدل‌های اکستریم، حس لوکس بودن منتقل می‌شود. 

امکانات و تجهیزات اکستریم LX عبارتند از شش ایربگ ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان و نقطه کور، تنظیم حالت های رانندگی، نور بالای اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه ، ۶ ایربگ، سیستم صوتی سونی با ۹ اسپیکر، شارژر وایرلس، صندلی‌های برقی با گرمکن، تهویه مطبوع دوکاناله، رایحه مطبوع کابین، تصفیه هوا، روکش چرم صندلی‌ها و فرمان، سقف پاناروما بزرگ، دکمه‌های لمسی روی فرمان، ۱۵ دستیار رانندگی هوشمند، شش حالت رانندگی و … .

قیمت اکستریم TLX

اکستریم TXL با قیمت : ۳,۲۲۶,۷۰۰,۰۰۰ میلیارد تومان

طراحی اکستریم TXL

چری اکسید که نام کاملش چری اکسید TX است، نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و در جریان شصت و هفتمین نمایشگاه خودرو فرانکفورت به جهانیان معرفی شد. اکسید در کلاس نیمه لوکس‌ها طراحی شده و به همین دلیل نیز چری، آنرا با برند جدیدش یعنی EXEED به دست مشتریان خود رسانده است. 

چری اکسید TXL محصولی نیمه‌لوکس است و چری آنرا در کلاس کراس‌اورهای متوسط ساخته. به همین دلیل باید آنرا برادر دوقلوی چری تیگو ۸ بدانیم. البته فراموش نکنیم که در خانواده اکسید، مدل TXL، یک پله بالاتر از TX قرار دارد، طوریکه اکسید TXL هم به لحاظ ابعاد و هم به لحاظ قیمت، از اکسید TX بزرگتر و گران‌تر است.

این خودرو با خطوط صاف طراحی شده و تمامی چراغ‌ها LED هستند.

مشخصات فنی اکستریم TXL

خوشبختانه مدیران خودرو TXL را در نسخه قوی‌تر آن وارد می‌کند که از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره‌مند شده است. این موتور روی اکستریم VX نیز نصب شده است. این پیشرانه در سال ۲۰۲۱ توانست جایزه بهترین موتور بازار چین را کسب کند و اکنون نیز جزء ۱۰ موتور برتر در چین است. 

خروجی این پیشرانه باکیفیت چینی، به ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این پیشرانه با گیربکس هشت سرعته AT هماهنگ شده است و نیرو را به هر دو محور منتقل می‌کند. سیستم AWD این محصول، ساخته یک شرکت معروف آمریکایی است. شاسی آن توسط شرکت خوشنام آلمانی طراحی و ساخته شده است. 

امکانات و کابین اکستریم TXL

اکستریم TXL وارداتی مدیران خودرو، با ویژگی‌ها و امکانات فراوانی عرضه می‌شود. صندلی‌ها روکش چرم ناپا با منافذ باز دارند. این محصول یک سانروف بزرگ با ضخامت ۵ میلی‌متر دارد که عایق صدا و حرارت است. سرنشینان می‌توانند سانروف را با ریموت و یا با فرمان صوتی باز و بسته کنند. 

متریال استفاده شده در کابین TXL بسیار باکیفیت و عمدتا نرم هستند. دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در کابین دیده می‌شود. سایر ویژگی‌ها عبارتند از تنظیم برقی صندلی‌ها، پدال شیفتر،کاور فلزی اسپیکرها، ۶ ایربگ، تهویه مطبوع دوکاناله، تصفیه هوا، رایحه مطبوع کابین، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، ماساژور صندلی و … است.  

۲۱ رادار و دستیار کمک رانندگی در این خودرو نصب شده است. این رادارها شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی و هوشمند، رادار کمک رانندگی بین خطوط، هشدار نقاط کور و … . همچنین قابلیت پارک کاملا اتوماتیک در هر دو جهت عمودی و موازی و حتی خروج اتوماتیک از پارک نیز وجود دارد. 

 

هفت حالت رانندگی هوشمند مانند اکو، اسپرت، نرمال، آفرود و … وجود دارد که تنظیمات متفاوتی دارند. 

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn