تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 10:41
16 بازدید
کد خبر : 352683

شافعی: کار ترکیبی نقطه قوت پرسپولیس برابر السد است

شافعی: کار ترکیبی نقطه قوت پرسپولیس برابر السد است

  به گزارش لحظه؛ گروه ورزش سایت محمود شافعی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگویی درباره بازی سرخپوشان برابر تیم السد قطر در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: با توجه به اینکه  فوتبال ملی مان وضعیت خوبی از لحاظ روحی وروانی پیدا کرده و تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی قطر مقتدرانه

 

به گزارش لحظه؛ گروه ورزش سایت محمود شافعی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگویی درباره بازی سرخپوشان برابر تیم السد قطر در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: با توجه به اینکه  فوتبال ملی مان وضعیت خوبی از لحاظ روحی وروانی پیدا کرده و تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی قطر مقتدرانه پیروز شد به همین علت  یک مقدار بازی پرسپولیس تحت الشعاع دیدار تیم ملی قرار می‌گیرد. ضمن اینکه همیشه بازی پرسپولیس و السد قطر خوب، تاکنیکی و فنی از آب در آمده است.

او افزود: به نظرم بازی پرسپولیس و السد جالب و دیدنی خواهد شد و فکر کنم ۲ بازیکن ملی پوش قطر هم به این بازی نمی‌رسند و از آن طرف هم پرسپولیس با تمام قوا به قطر رفته است و امیدوارم با یک برد خوب بتواند در جدول مسابقات لیگ نخبگان بالا بیاورد و از روند موفقیت آمیزی که در سال‌های گذشته در آسیا داشته بتواند استفاده کند.

شافعی درباره اینکه کنعانی زادگان و اورونوف به علت مصدومیت و سعید صادقی به دلیل مسائل انضباطی همراه با سرخپوشان به قطر نرفتند و در بازی با السد غایب هستند، گفت: با توجه به شرایطی که اورونوف داشت فکر می‌کردم که تیم ملی ازبکستان هم از این بازیکن استفاده نمی‌کند تا بتواند از لحاظ مصدومیت به طور کامل بهبود پیدا کند و ظاهرا این اتفاق نیفتاده  و مصدومیتش تشدید شده است. کنعانی زادگان هم مصدومیت داشت و این آسیب دیدگی یک مقدار دراز مدت شد و به این بازی هم نمی‌رسد. من فکر می‌کنم پرسپولیس نفرات جایگزینی  در بخش دفاعی و حمله دارد که با یک ترکیب ایده آل می‌توانند جای بازیکنان مصدوم را پر کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سعید صادقی به علت اعتراض به نیمکت نشینی از سوی گاریدو با جریمه انضباطی روبرو شده و از لیست سرخپوشان در بازی با السد خط خورده است، بیان کرد: به نظرم این از شرایط حرفه‌ای به دور است. زمانی که بازیکنان موقع عقد  قرارداد  می‌گویند که ما حرفه‌ای هستیم و قرارداد‌های میلیاردی می‌گیرند تمام اصول حرفه‌ای را باید یاد بگیرند. بازیکن تابع مربی است و  باید تلاش خود را به کار بگیرد  و آن قدر قوی و خوب کار کند که مربی متقاعد شود که از او بهره ببرد. فکر نمی‌کنم مربی بدش بیاید که همه بازیکنانش آماده باشند و آنها را به خدمت بگیرد. به نظرم کار سعید صادقی آماتور و معمولی  بوده و  از شرایط حرفه‌ای به دور است. به هر حال باید بازیکنان دستور  سرمربی را اجرا کنند تا بتوانند به مراحل بالاتر فنی و اخلاقی برسند.

او درباره اینکه تیم السد توانست تیم استقلال را شکست بدهد و این تیم قطری می‌تواند برابر پرسپولیس دومین تیم ایرانی به برتری برسد، گفت: استقلالی‌ها  در روز بازی شرایط نرمالی نداشتند و بعضی از  بازیکنانشان  هم از لحاظ بدنی آماده نبودند و در نهایت السد توانست به برتری برسد. شرایط پرسپولیس نسبت به استقلال بهتر است و این تیم از لحاظ کیفی وضعیت بهتری دارد و تیم السد نمی‌تواند بازی راحتی همانند دیدار با استقلال داشته باشد. دوم اینکه همیشه بازی‌های پرسپولیس و السد فنی و خوب از آب در آمده است.

شافعی درباره اینکه اکرم عفیف به استقلال گل زده است و به نظرتان می‌تواند برابر پرسپولیس هم به موفقیت برسد، بیان کرد: من فکر می‌کنم اگر یک مقدار خط دفاعی پرسپولیس تدابیر خوبی داشته باشد در آن صورت می‌تواند این بازیکن را مهار کنند، چون آن قدر  مهره زهرداری نیست. ما در تیم‌های عربی فوروارد‌های خوبی داشتیم، اما به نظرم  اکرم عفیف در آن حد و اندازه‌ای نیست که آن قدر  رسانه‌ها بزرگش کردند باشد. ضمن اینکه بازیکنان باکیفیتی مثل عفیف را در پرسپولیس داریم و خیلی راحت می‌توانند از این شرایط استفاده کنند و بازی را در بیاورند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان در ۲ بازی قبلی خود در لیگ نخبگان آسیا پیروز نشدند و به نظرش برابر السد در هفته سوم  می‌توانند اولین برد آسیایی خود را کسب کنند، گفت: امیدوارم پرسپولیس اولین برد لیگ نخبگان را به دست آورد، اما از این مسئله هم نباید غافل شویم که سرخپوشان ۲ بازی فوق العاده برابر پاختاکور و الاهلی عربستان ارائه دادند و در این ۲ بازی  سطح کیفی بالایی داشتند. البته با بدشانسی‌هایی در آن ۲ بازی مواجه شدند و نتوانستند امتیازات کامل را کسب کنند. همچنین باید بازیکنان با تفکرات جدید گاریدو آشنا شوند که درادامه بازی‌ها بتوانند ۳ امتیاز را کسب کنند.

او درباره اینکه فرصت‌های زیادی برای مهاجمان پرسپولیس به وجود می‌آید، اما نمی‌توانند استفاده کنند، به نظرش این نگرانی ایجاد نمی‌کند، گفت: وظیفه مهاجمان در خط حمله این است که زحمات بازیکنان را به ثمر برسانند و بتوانند گلزنی کنند. به نظرم پرسپولیس با شرایطی که دارد باید  بیشتر بازی را به سمت کار‌های ترکیبی در خط حمله ببرد  تا از تک موقعیت به دست آمده استفاده کرده و به گل برسد چرا که این تیم  فوروارد گلزن تمام عیار ندارد. سرخپوشان شرایط ایده آلی برای  در اختیار داشتن مهاجم گلزن تمام عیار ندارند و باید ببینیم در کار‌های ترکیبی هجومی شان به چه نحو عمل می‌کنند.

شافعی درباره اینکه بازگشت کریم باقری به پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: به نظرم باقری جزیی از شناسنامه فوتبال ایران و تاریخ فوتبال پرسپولیس است. مشکلی هم نبود و به خاطر اختلاف سلیقه‌هایی که در بحث نفرات کادر فنی وجود داشت از جمع سرخپوشان جدا شد و دوباره به ترکیب تیم اضافه شد. باقری از لحاظ شخصیتی و فنی  توانمند هست و جزو بدنه باشگاه محسوب می شود و در قهرمانی‌های پرسپولیس حضور داشته است. بازگشت باقری خیلی خوب است و سبک مدیریتی و بزرگتری که در تیم دارد حضورش در کادر فنی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او درباره  برگ برنده بازی پرسپولیس و السد قطر گفت: من فکر می‌کنم کار ترکیبی پرسپولیس می‌تواند برگ برنده این بازی باشد. امیدوارم که این اتفاق بیفتد و بازی با الاهلی عربستان هم دیدید که در بعضی از مواقع با کار‌های ترکیبی می‌توانستند به گل برسند، اما یک مقدار گلر الاهلی آن روز خوب از دروازه اش مراقبت کرد و بدشانسی هم آوردند. به نظرم کار ترکیبی می‌تواند نقطه قوت این بازی باشد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه نتیجه بازی را چطور پیش بینی می‌کند، گفت: من فکر می‌کنم اگر روز خوب پرسپولیس باشد ۲ بر یک تیم السد را شکست می‌دهد.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn