تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 14:43
14 بازدید
کد خبر : 352862

اسرائیل از نظر استراتژیک تمام شده است

اسرائیل از نظر استراتژیک تمام شده است

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در نماز جمعه تهران گفت: در طول ۷۶ سال گذشته تا امروز، رژیم اسرائیل با حمایت قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم و سازمان ملل و با قتل عام ۲۰۰ هزار فلسطینی و آوارگی بیش از ۸۰۰ هزار زن و کودک و… شکل گرفته است.

اسرائیل از نظر استراتژیک تمام شده است

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در نماز جمعه تهران گفت: در طول ۷۶ سال گذشته تا امروز، رژیم اسرائیل با حمایت قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم و سازمان ملل و با قتل عام ۲۰۰ هزار فلسطینی و آوارگی بیش از ۸۰۰ هزار زن و کودک و… شکل گرفته است.

صهیونیست‌ها منتظر معجزه حزب‌ الله که هیمنه آنها را لگدمال می‌کند، باشند

وی افزود: در جنگ‌های هفتگانه هیچ دولت عربی و لشکرهای کلاسیک حضور نداشت. بلکه انقلاب اسلامی و ایمان و عقیده حضور داشت.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در سال ۲۰۰۶ صهیونیست‌ها تهاجمی را برای محو و خلع سلاح حزب الله و تغییر نقشه خاورمیانه آغاز کردند که نتیجه آن شکست رژیم و افزایش اقتدار حزب الله بود. صهیونیست‌ها با حدود ۳۰۰ هزار نیروی نظامی، حزب الله را مورد تجاوز قرار دادند که با مقاومت و فرماندهی هوشمندانه شهید نصرالله، حزب الله پیروز شد و صهیونیست‌ها تقاضای آتش بس کردند.

وی گفت: صهیونیست‌ها در صورت ادامه تجاوزات باید منتظر معجزه حزب الله که هیمنه رژیم را لگد مال می‌کنند باشند.

از نظر استراتژیک اسرائیل تمام شده است

وی گفت: صهیونیست‌ها پس از تحمل هزینه‌های سنگین نظامی به هیچیک از اهداف تعریف شده خود در تجاوز به غزه دست نیافتند. تل‌آویو بیش از یک سال است دچار جنگ فرسایشی شده است.

ابوترابی فرد افزود: صاحبنظران غربی نوشته‌اند از نظر استراتژیک اسرائیل تمام شده است، همچنین از نظر واقعیت اجتماعی به شدت ناپایدار و متزلزل است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ عنوان کرد: این عملیات متراکم‌ترین، پیچیده‌ترین حمله موشکی بالستیک جهان است که هشدار جدی برای رژیم و شرکای آن در زمینه اقدامات تلافی‌جویانه به همراه داشته است.

نهج‌البلاغه دنیای اسلام را به حرکت درآورده است

ابوترابی فرد با گرامیداشت شهادت یحیی سنوار، اظهار کرد: شهید سنوار نمادی از ارزش‌های والای اسلام، قرآن و پیامبر و اهل‌بیت بود. او تاکید می‌کرد اندیشه و راه من همان راه علی بن ابی طالب (ع) است. امروز عاشورا در غزه وجود دارد. نهج‌البلاغه دنیای اسلام را به حرکت درآورده است.

وی افزود: نام و یاد فرمانده عالم، کارشناس ارشد نظامی، مجاهد خستگی‌ناپذیر شهید عباس نیلفروشان را که بعد از چهار دهه مجاهدت در راه تأمین امنیت ملی ایران به شهادت رسید، گرامی می‌داریم و از مردم حماسه‌آفرین ایران که در تشییع این شهید بار دیگر حماسه جمعه نصر را تکرار کردند، قدردانی می‌کنیم.

پیروزی انقلاب اسلامی صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی را تغییر داد

وی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب، این رژیم چهار جنگ را به همراه داشته است. جنگ اول حدود ۱۰ ماه به طول انجامید و متأسفانه با حمایت دنیای غرب و ناتوانی سران عرب شکست خورد. صهیونیست‌ها در این جنگ تقریباً تمام نواحی فلسطین را به جز غزه و کرانه باختری بدست آوردند.

وی افزود: جنگ بعدی در سال ۱۹۵۶ شکل گرفت که بعد از به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر در مصر رخ داد. در این جنگ مصر با حدود ۵ هزار کشته شکست خورد. جنگ سوم هم در ۱۹۶۷ میلادی رخ داد که با تهاجم صهیونیست‌ها آغاز شد و ارتش‌های کلاسیک سوریه، مصر و اردن را ظرف شش روز شکست دادند و ۲۱ هزار کشته و ۴۵ هزار مجروح و ۶ هزار اسیر از ارتش این سه کشور برجا ماند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: در جنگ چهارم در ۱۹۷۴ میلادی با خیانت بسیاری از سیاستمداران، نهایتاً رژیم صهیونیستی پیروز شد. صهیونیست‌ها در این جنگ ۲۸۰۰ کشته و اعراب ۱۸۵۰۰ کشته داشتند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی صحنه تغییر کرد و زلزله‌ای در جهان رخ داد که راه را برای اقتدار امت اسلام هموار کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در ۱۹۸۲ میلادی صهیونیست‌ها در میانه جنگ تحمیلی استکبار جهانی به ایران، تا ۱۸ سال جنوب لبنان را در دست خود داشتند اما در سال ۲۰۰۰ بود که مقاومت لبنان با همراهی مسیحیان لبنانی و فرماندهی سیدحسن نصرالله و حملات پی‌درپی نظامی صهیونیست‌ها را که هزینه‌های گزافی در جنوب لبنان پرداخت کرده بودند، مجبور به عقب‌نشینی کامل کردند؛ جز در برخی حوزه‌ها که از سوی رزمندگان آزاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سال ۲۰۰۶ میلادی صهیونیست‌ها تهاجمی برای محو و خلع سلاح حزب الله و تغییر نقشه خاورمیانه آغاز کردند و نتیجه این جنگ شکست رژیم صهیونی و افزایش روحیه مقاومت و جایگاه حزب‌الله بود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn