تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 22:18
10 بازدید
کد خبر : 353221

پرونده‌های مسن در حوزه های قضایی شرق استان کرمان تعیین تکلیف شود

پرونده‌های مسن در حوزه های قضایی شرق استان کرمان تعیین تکلیف شود

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حجت الاسلام والمسلمین علی نخعی، در نشست با کارکنان قضایی حوزه های شرق استان کرمان گفت: ۱۲ کارگروه در استان کرمان با هدف پیگیری۸ هدف سند تحول قضایی ۱۴۰۳ تشکیل شده است که پیگیری پرونده های مسن بالای یکسال عمر را در استان بر عهده دارند.   وی با اشاره

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حجت الاسلام والمسلمین علی نخعی، در نشست با کارکنان قضایی حوزه های شرق استان کرمان گفت: ۱۲ کارگروه در استان کرمان با هدف پیگیری۸ هدف سند تحول قضایی ۱۴۰۳ تشکیل شده است که پیگیری پرونده های مسن بالای یکسال عمر را در استان بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی موجودی پرونده در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سه ماهه  اول ۱۴۰۲، گفت: ۱۷۱ هزار ۵۰۲ فقره پرونده در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ ورودی پرونده داشتیم که نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ با ۱۵۴ هزار ۱۲۸ فقره پرونده وارده  ۱۱ درصد رشد را شاهدیم. 

 

وی ادامه داد: میزان موجودی پرونده های مسن در استان در ابتدای سال جاری ۱۴هزار فقره پرونده بوده است که به ۱۵ هزار پرونده در ابتدای نیمه دوم سال جاری رسیده است. 

 

این مقام قضایی بر تعیین تکلیف پروندههای مسن و عمر بیش از یک سال تاکید کرد و افزود: حوزه های قضایی شهرستان بم با ۴۵۰فقره پرونده  ۳.۲ درصد ،نرماشیر  با ۳۶۵فقره پرونده  ۰.۶ درصد، ریگان با ۲۰۱ فقره ۱.۴ درصد،  بروات با ۱۸۶ فقره پرونده  ۱.۳ درصد، فهرج با ۱۴۴ فقره پرونده ۱درصد  از پروندههای مسن استان را به خود اختصاص میدهد. 

 

معاون قضائی دادگستری استان کرمان با اشاره به تلاش رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تعیین تکلیف پروندههای مسن بالای ۴ سال تا پایان سال جاری افزود:  هدف گذاری استان بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۳، بیست درصد از حجم پروندههای مسن بالای چهار سال استان تعیین تکلیف شوند. 

 

حجت الاسلام نخعی با اشاره به موانع موجود در روند رسیدگی پیش روی قضات گفت: انتظار بر این است موانع و معضلات رسیدگی با اقدامات مدیریتی شناسایی و بر حل آنها در جهت تسریع در روند رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی اقدام گردد. 

 

وی ادامه داد:  استعلام مشخصات پروندههای مسن به واسطه عدم اعلام نظریه کارشناسی و ارسال آن به مراجع کارشناسی استان جهت پیگیری و اعلام نتیجه به کارگروه نظارت به کارشناسی در دستور کار دادگستری به عنوان بخشی از اهداف عملیاتی سال ۱۴۰۳ قرار گرفته است و قضات هرگونه تخلف کارشناسان را که موجب اطاله دادرسی می گردد، اعلام کنند.  

 

وی در پایان از همکاران قضایی ساعی که در اجرای مصوبات کارگروه در مرکز استان و حوزه های قضایی در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی، یاریگر محاکم قضایی در حل مشکلات مراجعین هستند تشکر و قدردانی کرد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn