تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 9:32
38 بازدید
کد خبر : 353649

استقبال ایران از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان

استقبال ایران از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان

در اجلاس ۳+۳ صورت گرفت؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین نشست وزرای امور خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ در استانبول ترکیه از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال کرد. به گزارش خبرگزاری آنا، سومین نشست وزرای امور خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ روز جمعه در

در اجلاس ۳+۳ صورت گرفت؛

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین نشست وزرای امور خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ در استانبول ترکیه از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، سومین نشست وزرای امور خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ روز جمعه در استانبول ترکیه برگزار شد.

در این نشست که با حضور وزرای امورخارجه ایران، ترکیه، روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد، حل‌و‌فصل مسائل قفقاز جنوبی از طریق گفت‌وگو و راه‌های توسعه و تقویت همکاری و همگرایی در منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس بیانیه نهایی این نشست، مقرر شد علاوه بر تعامل بین ساختار‌های دولتی، تسهیل تعاملات مردمی و همکاری‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در سخنانی برگزاری نشست‌های وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ را نمادی از اراده این کشور‌ها برای حل‌وفصل مسائل منطقه توسط کشور‌های منطقه ذکر کرد.

عراقچی با استقبال از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان، احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، مرز‌های شناخته‌شده بین‌المللی و اجتناب از توسل یا تهدید به استفاده از زور را لازمه صلح پایدار در منطقه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، سکوت آمریکا و برخی کشور‌های غربی در مقابل این جنایات را نمادی از رفتار ریاکارانه آنها دانست.

عراقچی خواستار توقف حمایت سیاسی و نظامی این کشور‌ها از رژیم صهیونیستی و اقدام جدی جامعه جهانی برای توقف این رژیم در تداوم نسل کشی در غزه و جنایات علیه بشریت و حمله به مراکز درمانی، بهداشتی، آموزشی و مذهبی شد و بر لزوم ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به آوارگان غزه و لبنان تاکید کرد.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn