تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 13:30
77 بازدید
کد خبر : 353863

رسوایی تکان‌دهنده / قتل نوزادان به دست پزشکان و پرستاران + عکس

رسوایی تکان‌دهنده / قتل نوزادان به دست پزشکان و پرستاران + عکس

یک پرونده تکان‌دهنده در شهرهای استانبول و تکیرداغ ترکیه افشا شده است که در آن تعدادی از پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها درگیر یک تجارت غیرقانونی و خطرناک بوده‌اند. این افراد نوزادان بیمار را به واحدهای مراقبت ویژه نوزادان در بیمارستان‌های خصوصی به ازای دریافت پول منتقل می‌کردند. همچنین از خانواده‌ها نیز مبلغی به عنوان رشوه

یک پرونده تکان‌دهنده در شهرهای استانبول و تکیرداغ ترکیه افشا شده است که در آن تعدادی از پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها درگیر یک تجارت غیرقانونی و خطرناک بوده‌اند. این افراد نوزادان بیمار را به واحدهای مراقبت ویژه نوزادان در بیمارستان‌های خصوصی به ازای دریافت پول منتقل می‌کردند. همچنین از خانواده‌ها نیز مبلغی به عنوان رشوه دریافت می‌کردند تا بتوانند فرزندشان را در این بیمارستان‌ها بستری کنند.

دستگیری-باند-پزشکان-پرستاران (1)

شرح ماجرا: 

تحقیقات اولیه نشان داد که برخی از پزشکان و کارکنان بیمارستان‌های استانبول و تکیرداغ درگیر این عملیات غیرقانونی بودند. در مرحله اول، ۳۸ نفر از جمله تعدادی پزشک دستگیر شدند. اما در ادامه تحقیقات، تعداد بازداشت‌شدگان به ۴۷ نفر افزایش یافت.

دستگیری-باند-پزشکان-پرستاران (2)

تحقیقات تکمیلی حاکی از آن است که دکتر فیرات سار به عنوان رهبر این سازمان مجرمانه شناسایی شده و دکتر ایلکر گونن و راننده آمبولانس گیاس‌الدین مرت اوزدمیر به عنوان مدیران این سازمان فعالیت می‌کردند.

دستگیری-باند-پزشکان-پرستاران (5)

این سازمان نه تنها از نوزادان بیمار سودجویی کرده، بلکه به دلیل ناتوانی در مراقبت مناسب، برخی از نوزادان در حین این روند جان خود را از دست داده‌اند. به‌علاوه، دادستانی که این پرونده را پیگیری می‌کرد، به دلیل افشای این ماجرا از سوی اعضای این باند با تهدید به مرگ مواجه شده است.

دستگیری-باند-پزشکان-پرستاران (6)

دستگیری-باند-پزشکان-پرستاران (7)

دستگیری-باند-پزشکان-پرستاران (8)

دستگیری-باند-پزشکان-پرستاران (9)

 جزئیات تلخ مرگ یک نوزاد

یکی از تکان‌دهنده‌ترین اعترافات گؤک مربوط به مرگ یک نوزاد بود. او توضیح داد که یک نوزاد در حالی به بیمارستان آورده شد که وضعیت جسمی‌اش در ابتدا بحرانی نبود، اما در روزهای دوم و سوم بستری، به دلیل مشکلات قلبی، حالش وخیم شد. فیرات ساری به دلیل شرایط نامناسب بیمارستان، از انجام عمل جراحی روی نوزاد خودداری کرده و نوزاد به بیمارستان دیگری منتقل نشده بود.

هاکان دوغوکان تاشجی نیز در این روند نقش داشت و به گفته گؤک، خود را به والدین نوزاد به‌ عنوان پزشک معرفی کرده و داروی قلبی مورد نیاز نوزاد را تجویز می‌کرد. او مدتی بعد تجویز دارو را متوقف کرده و نوزاد را با داروهای سنگین مخدر بیهوش کرده بود. علیرغم تلاش‌ها، نوزاد به دلیل مشکلات قلبی روز به روز وضعیت بدتری پیدا کرده و پس از ۱.۵ ماه درگذشت.

مکالمات تلفنی مجرمین

شواهد جمع‌آوری شده شامل مکالمات تلفنی میان اعضای این باند است که به وضوح نشان‌دهنده رفتار بی‌رحمانه و غیرانسانی آنهاست. یکی از مکالمات به این شرح است:

– حسن بصری: «مهتاب بچه را بکش، بچه‌ای که سطح اشباع اکسیژنش ۵۰ است زنده نمی‌ماند.» 

– پرستار مهتاب: «می‌دانم، اما کشتنش هم خودش دردسر است.» 

– هاکان دوعان: «اطلاعاتی در مورد نوزادی که قرار است منتقل شود، داری؟» 

– حسن بصری: «بله، خیالت راحت انجامش می دهم. امروز پول ما واریز شود، بعدش با خانواده برای عمل صحبت خواهم کرد. مبلغش را ۱۵۰ هزار می گویم. اوکی؟» 

– هاکان دوعان: «اما بیمار بیشتر از این دوام نمی‌آورد، ریه‌هایش کامل بسته شده است.» 

– حسن بصری: «بچه می‌میرد، دیشب در خوابم دیدم.» 

– هاکان دوعان: «سطح اشباع اکسیژنش به ۱۰ رسیده، خیلی دوام نمی‌آورد، باید سریع منتقل کنیم وگرنه دردسر خواهیم داشت.» 

– حسن بصری: «تو بچه را امروز زنده نگه دار، من امروز با پدر و مادرش صحبت می‌کنم و پول را می‌گیرم. امشبو جشن می‌گیریم.»

سخن پایانی

این رسوایی شوک بزرگی به جامعه پزشکی و خانواده‌های ترکیه وارد کرده است. سوءاستفاده از اعتماد خانواده‌ها و آسیب رساندن به نوزادان بیمار به دلایل مالی یکی از بدترین نوع فسادها در سیستم بهداشت و درمان است. این پرونده همچنان در دست بررسی است و انتظار می‌رود که با محاکمه مجرمان، اقدامات سختگیرانه‌تری برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی انجام شود. خانواده‌هایی که از دست این باند متضرر شده‌اند، خواهان عدالت و بازگرداندن اعتماد عمومی به سیستم بهداشت کشور هستند.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn