تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 18:58
12 بازدید
کد خبر : 354190

فوتبال ایران منتظر وعده قوه قضاییه برای مجازات فاسدان

فوتبال ایران منتظر وعده قوه قضاییه برای مجازات فاسدان

تاریخ اعلام شده از سوی سخنگوی قوه قضاییه برای صدور رأی پرونده فساد در فوتبال در حال به سر رسیدن است و انتظار جامعه فوتبال جلوگیری این نهاد قضایی از جولان دادن مفسدین در فوتبال است. به گزارش سایت خبری پرسون، براساس آنجه قوه قضاییه وعده داده بود، آرای متهمین پرونده فساد در فوتبال


تاریخ اعلام شده از سوی سخنگوی قوه قضاییه برای صدور رأی پرونده فساد در فوتبال در حال به سر رسیدن است و انتظار جامعه فوتبال جلوگیری این نهاد قضایی از جولان دادن مفسدین در فوتبال است.

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس آنجه قوه قضاییه وعده داده بود، آرای متهمین پرونده فساد در فوتبال باید تا پایان هفته جاری صادر شود و این در حالی است که برخی محافل فوتبالی در حال زیر سؤال بردن آرای احتمالی را دارند.

پرونده فساد در فوتبال پس از تحقیقات جدی، بازداشت برخی عوامل، احضار برخی متهمان و دریافت دفاعیات آنها در انتظار رأی است، اما برخی متهمان این پرونده به صورت نامحسوس در حال فعالیت برای انتخابات پیش‌روی این فدراسیون هستند. حتی اگر موضوع حضور رسمی این افراد در انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح نباشد، آنها در تلاش هستند نفرات و گزینه‌های خود را به صندلی ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون برسانند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ۳ مهرماه ۱۴۰۳ اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پروند فساد در فوتبال گفت: «در این پرونده فعلاً تمام متهم‌ها با قرار وثیقه آزاد هستند. متهمین برای بیان آخرین دفاعیات خود دعوت شدند، دو نفر از آنها برای بیان آخرین دفاع مراجعه کردند و دفاعیات خود را مطرح کردند، اما پنج نفر از متهمین حاضر نشدند از جلسه آخرین دفاع برای خودشان استفاده کنند. در نهایت رأی پرونده فساد فوتبال حداکثر ظرف یک ماه آینده اعلام می‌شود.»

با این حال چیزی نمانده تا تاریخ اعلام شده از سوی قوه قضاییه به سر برسد و اهالی فوتبال ایران در انتظار صدور رأی فاسدان هستند که در سالیان اخیر هر کاری که توانستند انجام دادند تا فوتبال ایران روی خوش نبیند. از پرونده سکه‌های لای گز در دهه ۸۰ گرفته تا تلاش برای تغییر نتایج مسابقات لیگ برتر، رشوه به داوران، اتهاماتی همچون شرط بندی مسابقات فوتبال، تضییع اموال دولتی، افزایش پاداش سرمربی تیم ملی بدون مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون، قراردادهای تجاری مشکوک با اسپانسر سازمان لیگ و فسادهای ریز و درشت دیگری که به آنها رسیدگی شده یا در حال رسیدگی شدن است.

هرچه هست، پرونده‌های مختلف فساد در قوه قضاییه باز است و براساس وعده سخنگوی قوه قضاییه رأی اولین پرونده فساد باید به زودی اعلام شود. آن هم در حالی که در برخی محافل فوتبالی صحبت از آرای نه چندان بازدارنده در پرونده فساد در فوتبال است، اما تا زمانی که خبر رسمی و آرای قوه قضاییه صادر نشود، نمی‌توان چندان به این زمزمه‌ها اعتماد کرد. هرچند شاید با قدرت گرفتن این زمزمه‌ها، قوه قضاییه باید برخورد خود را جدی‌تر کند تا این زمزمه‌ها تبدیل به واقعیت نشود.

نگرانی اغلب جامعه در موضوع فساد در فوتبال، این است که مفسدان همچنان بتوانند همچون سالیان گذشته به جای حضور در زندان یا خانه‌نشینی، به فعالیت خود در فوتبال ادامه دهند و اداره فوتبال را در دست بگیرند. اگر قرار به چنین موضوعی باشد، شاید شاهد آرای جریمه‌های مالی چند ده میلیونی و چند صد میلیونی باشیم که مسلماً نه بازدارنده است و نه میان مردم اقناعی ایجاد می‌کند؛ حتی شاید برای فاسدان رأی تشویقی باشد که فساد کنند و در نهایت هم مشکلی برای آنها ایجاد نشود. موضوعی که قوه قضاییه به شدت باید از آن مراقبت کند تا اسیر جو ایجاد شده در محافلی که سعی در زیر سؤال بردن رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال را دارند، نشود و اجازه جولان به مفسدان را ندهد.


منبع: تابناک

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn