تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 19:52
13 بازدید
کد خبر : 354238

پایان سد سازی در مناطق حفاظت شده ! / بالاخره یک خبر خوب زیست محیطی !

پایان سد سازی در مناطق حفاظت شده ! / بالاخره یک خبر خوب زیست محیطی !

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش  خبرنگار اجتماعی آفتاب نو، پس از بالاگرفتن چالش های حقوقی ساخت سد در مناطق حفاظت شده ، اداره کل محیط زیست استان کهگلویه و بویر احمد در پاسخ به اظهارنامه دبیر اجرایی نشان اپوش اعلام کرد : صدور مجوز ساخت سد در مناطق حفاظت شده مغایر ماده یک قانون

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش  خبرنگار اجتماعی آفتاب نو، پس از بالاگرفتن چالش های حقوقی ساخت سد در مناطق حفاظت شده ، اداره کل محیط زیست استان کهگلویه و بویر احمد در پاسخ به اظهارنامه دبیر اجرایی نشان اپوش اعلام کرد : صدور مجوز ساخت سد در مناطق حفاظت شده مغایر ماده یک قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و وظایف و اهداف سازمان محیط زیست می باشد

در این پاسخ آمده است : محل احداث سد ماندگان در منطقه حفاظت شده دنا واقع شده است و با عنایت به ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست  و به استناد تبصره ۴ ماده ۳۱ اصلاحی قانون اصلاح فصل پنجم و پاره‌ای از مواد قانون حفاظت و بهره‌برداری (مصوب ۱۳۵۴) ، تبصره ۵ قانون اصلاح ماده ۳۳ اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری (مصوب ۱۳۸۶ مجمع تشخیص مصلحت نظام)، و بند الف ماده ۶ دستورالعمل اصلاحی شرایط و ضوابط واگذاری و تخصیص اراضی ( ابلاغیه شماره ۹۳/۱/۴۰۴۰۲ سازمان منابع طبیعی کشور به تاریخ ۱۳۹۳ ) واگذاری مناطق چهارگانه مصوب سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع می‌باشد.

در بخش دیگری از این پاسخ آمده است:  طبق ماده ۱ قانون حفاظت و بهسازی حفاظت و بهبود و بهسازی محیط زیست و پیشگیری و ممانعت از هر نوع آلودگی و هر اقدام مخربی که موجب برهم خوردن تعادل و‌ تناسب محیط زیست می‌شود را در حیطه وظایف سازمان حفاظت محیط زیست تعریف کرده است. تغییر اکوسیستم خشکی منطقه حفاظت شده دنا به اکو سیستم آبی ناشی از قرار گرفتن مخزن سد در منطقه حفاظت شده است نقض ماده یک قانون حفاظت و بهسازی می  باشد.

این اداره کل با بیان استدلال های بالا اظهار داشت : نظر به موارد پیش گفته سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون هیچ مجوزی در خصوص سد ماندگان صادر نکرده است.

گفتنی است پیش از این دادسرای عمومی و انقلاب در چهارمحال و بختیاری با صدور قرار مجرمیت برای آب منطقه ای اصفهان ساخت سد کوهرنگ سه در منطقه حفاظت شده قیصری در استان چهارمحال و بختیاری را غیر قانونی و صدور مجوز محیط زیستی در این منطقه حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست را فاقد مبانی قانونی عنوان کرده بود. به نظر می رسد ؛ سازمان محیط زیست با رویه ای جدید در صدد نفی رویکردهای منفعلانه است ؛ از سوی دیگر جامعه محیط زیستی با اعلام جرم علیه تخریب گران طبیعت فصلی جدید در فعالیت های محیط زیستی را رقم زده است. این اظهار نامه می تواند اولین موضع رسمی سازمان حفاظت محیط زیست در مخالفت با مکان یابی های خلاف مقررات در اجرای پروژه های عمرانی در دولت پزشکیان تلقی کرد.

 

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn