تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 21:00
21 بازدید
کد خبر : 354301

ماجرای تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد

ماجرای تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد

اعتراضات دانشجویان از هفته گذشته به دلیل افزایش سه برابری شهریه از ۳۰ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان آغاز شده، اما تاکنون دانشگاه آزاد پاسخ قانع کننده‌ای به این اعتراضات نداده است. پس از اعتراض در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سخنگوی دانشگاه آزاد اعلام کرد که افزایش شهریه

اعتراضات دانشجویان از هفته گذشته به دلیل افزایش سه برابری شهریه از ۳۰ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان آغاز شده، اما تاکنون دانشگاه آزاد پاسخ قانع کننده‌ای به این اعتراضات نداده است.

پس از اعتراض در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سخنگوی دانشگاه آزاد اعلام کرد که افزایش شهریه قانونی است و مصوبه هیات امنای این دانشگاه است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای کیفیت خوب آموزش لازم بود شهریه در رشته‌های علوم پزشکی افزایش پیدا کند، افزایش به هیچ وجه بیش از سه برابر نبوده و حتی کمی کمتر از دو برابر است.

قربانی در پاسخ به این که افزایش شهریه چگونه با تورم جامعه تطابق دارد و آیا افزایش شهریه بیشتر از حد انتظار بوده است، عنوان کرد: افزایش شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی معمولاً بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است، اما این بار افزایش شهریه در رشته‌های علوم پزشکی کمتر از دو برابر شده است. دلیل این افزایش به تورم سالیانه و هزینه‌های بالای زیرساخت‌های آموزشی و تجهیزات پزشکی برمی‌گردد.

وی افزود: این افزایش به هیچ وجه بیش از سه برابر نبوده و حتی کمی کمتر از دو برابر است. حوزه آموزش پزشکی یک حوزه پرهزینه است و نه تنها برای دانشگاه آزاد، بلکه برای وزارت بهداشت نیز همین مسئله صادق است.

دانشجو

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn