تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 8:40
9 بازدید
کد خبر : 354794

نقش شهدای مقاومت در شکل‌‌گیری «امت اسلامی»

نقش شهدای مقاومت در شکل‌‌گیری «امت اسلامی»

بی‌تردید، خون شهدای مقاومت در تثبیت و نضج‌یافتن این مهم، بیش از هر عامل دیگری مؤثر بوده است. در این خصوص نکاتی وجود دارد که نمی‌توان نسبت به آنها غافل شد؛ نخست این‌که ما در یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار با جبهه باطل به سر می‌بریم که تنها یکی از اضلاع و جوانب آن، تحولات نظامی است.

بی‌تردید، خون شهدای مقاومت در تثبیت و نضج‌یافتن این مهم، بیش از هر عامل دیگری مؤثر بوده است. در این خصوص نکاتی وجود دارد که نمی‌توان نسبت به آنها غافل شد؛

نخست این‌که ما در یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار با جبهه باطل به سر می‌بریم که تنها یکی از اضلاع و جوانب آن، تحولات نظامی است. چرایی تمرکز روایتگری دشمنان از تحولات میدان، حول این محور و پنهان نگه‌داشتن اغراض اصلی نبرد، بسیار روشن است؛ زیرا ورود به اضلاع و جوانب مهم‌تر و فرامتنی آن، خط قرمز ساختار رسانه‌ای و سیاسی غرب و رژیم اشغالگر قدس به‌شمار می‌‌آید. واقعیت این است که ترس و واهمه اصلی دشمنان پس از وقوع طوفان‌الاقصی، معطوف به شکل‌‌گیری «امت واحده اسلامی» در بطن جنگ غزه و لبنان است. ازهمین‌ رو القای جدایی و انفکاک میان این دو جبهه در دستور کار رسانه‌های صهیونیستی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها قرار گرفته است. تغییر نام‌گذاری عملیات شیطانی رژیم‌صهیونیستی و حامیانش از «شمشیرهای آهنین» به «جنگ رستاخیز»، ترجمانی از این هراس و وحشت گسترده در اردوگاه باطل است. نتانیاهو و همراهانش، جنگ رستاخیز را به خیال خام خود، آنتی‌تز و قرینه‌ای در مواجهه با شکل‌‌گیری امت اسلامی تلقی می‌کنند، هرچند تصور باطل آنها در ادامه این نبرد آشکار خواهد شد.

نکته دوم،
معطوف به نقش و جایگاهی است که رهبران شهید مقاومت، در تثبیت روند امت‌سازی در جهان اسلام ایفا می‌کنند. شهید سیدحسن نصرا…، دبیرکل شیعه حزب‌ا… لبنان و شهید یحیی السنوار، رهبر و فرمانده اهل تسنن حماس، در یک نقطه مقدس، یعنی آزادی قدس شریف، به یکدیگر رسیده‌اند.زمانی که ازسید مقاومت خواسته می‌شوددست از حمایت مردم غزه بردارد تا حزب‌ا…لبنان در امان باشد، ایشان می‌فرماید‌: ما دو جبهه نداریم، جبهه غزه همان جبهه لبنان است. این واقعیت که خون این دو شهید درمسیر آزادی قدس و وحدت جهان اسلام با یکدیگرممزوج شده، همان حقیقتی است که دشمن از تبلور آن هراسان است و تلاش می‌کند با جنگ رسانه‌ای مانع از تثبیت آن شود.فرامتن عملیات روانی و تبلیغاتی غرب و صهیونیست‌ها در قبال شهادت این دو فرمانده رشید جهان اسلام ناظر بر همین وحشت‌زدگی وسراسیمگی است.نکته پایانی، مربوط به مسئولیت سنگینی است که کلیه مسلمانان، اعم از رهبران، علما و اندیشمندان مسلمان در تمرکز و تشریک مساعی حول میراث گرانسنگ دو فرمانده شهید مقاومت و دیگر شهدای این مسیر نورانی و مقدس در پیش دارند.رهبرحکیم انقلاب اسلامی چندین‌بار در فرمایشات ارزنده خود در توصیف میدان نبرد حق و باطل، از «امت واحده اسلامی» به مثابه میراثی گرانسنگ یاد فرموده‌اند که تاویل آن در جهان اسلام، مترادف‌شمردن پیروزی نهایی جبهه حق، حول شکل‌‌گیری «امت اسلامی» است. اصلی‌ترین مأموریت آحاد مسلمین، مواجهه با این جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن و تمرکززدایی از تقلیل جنگ غزه و لبنان از یک «صحنه نبرد گفتمانی» به«صحنه نبردنظامی»است. کارویژه ومأموریت مهره‌های بازی غرب ورژیم اشغالگر قدس درمنطقه،تقویت همین تصویرسازی و ممانعت از توجه افکار عمومی جهان اسلام به مقوله «امت واحد اسلامی» است. این روند از سوی جریان غرب‌زده در لبنان تا طرفداران گفتمان سازش در دیگر نقاط منطقه دنبال می‌شود؛ بنابراین بایدضمن رصد هوشمندانه بازی دشمن، متوجه دستاوردعظیم شهادت دبیرکل حزب‌ا…لبنان وفرمانده عملیات طوفان‌الاقصی و لزوم صیانت از این میراث گرانبها در مسیر شکل‌‌گیری منظومه وحدت و پیوستگی در جهان اسلام بود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn