تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 12:45
13 بازدید
کد خبر : 355010

کمیته انضباطی باید رای بیرانوند را بعد از تکمیل بررسی ها اعلام می‌کرد/ فدراسیون فوتبال با زنوزی هیچ برخوردی نکرد

کمیته انضباطی باید رای بیرانوند را بعد از تکمیل بررسی ها اعلام می‌کرد/ فدراسیون فوتبال با زنوزی هیچ برخوردی نکرد

واکنش کارشناس حقوقی در واکنش به رای کمیته انضباطی: کارشناس حقوقی ورزش گفت: از نظر کمیته انضباطی محرومیت مالی برای بازیکنان بازدارندگی بیشتری نسبت به محرومیت از مسابقات دارد. رسول باختر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد علیرضا بیرانوند و

واکنش کارشناس حقوقی در واکنش به رای کمیته انضباطی:

کمیته انضباطی باید رای بیرانوند را بعد از تکمیل بررسی ها اعلام می‌کرد  فدراسیون فوتبال با زنوزی هیچ برخوردی نکرد

کارشناس حقوقی ورزش گفت: از نظر کمیته انضباطی محرومیت مالی برای بازیکنان بازدارندگی بیشتری نسبت به محرومیت از مسابقات دارد.

رسول باختر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد علیرضا بیرانوند و اینکه این بازیکن اگر عذرخواهی کند با یک جلسه محرومیت تعلیقی مواجه می شود اظهار کرد: از نظر کمیته انضباطی مهم نیست بازیکن چند جلسه محروم می شود چون آنها مدعی هستند در این سالهایی که که در این کمیته بودند متوجه شدند بازیکنان از محرومیت مالی بیشتر ناراحت می شوند تا اینکه از مسابقات محروم شوند.  بنابر این دو میلیارد جریمه ای که برای بیرانوند در نظر گرفته شده است حتما بازدارنده خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط ممکن است هر بازیکن یا مربی با این وضعیت به راحتی به دیگری اتهام بزند گفت: طبیعتا اگر محرومیت وی چند جلسه بیشتر می شد بهتر بود. این بازیکن صحبتی را کرده و طبق مقررات حداقل یک جلسه محرومیت برای وی در نظر گرفته شده ولی شاید اگر مقداری محرومیت را بیشتر می کردند شاید در آینده بیشتر جواب می داد و اثر گذاری بیشتری روی جامعه فوتبال داشت.

باختر در خصوص اینکه کمیته انضباطی در خصوص صدور آراء سیاست یک بام و دوهوا دارد چون پیش از درویش زنوزی دو بار علیه فدراسیون فوتبال مصاحبه کرد اما اتفاقی برای او رخ نداد، افزود: این اولین رای کمیته انضباطی در مورد بیرانوند است چون پرونده قبلی مربوط به کمیته وضعیت بود. آن رای هم ایرادات اساسی خودش را داشت و خیلی ها هم جبهه گرفتند. متاسفانه حرف شما در مورد زنوزی درست است و ای کاش فدراسیون فوتبال در مورد مالک تراکتور هم اقدام به موقع می کرد و همان روز که مصاحبه شد این فرد را احضار و یا برخورد می کرد. زنوزی دوبار صراحتا رئیس فدراسوین را تهدید کرد ولی برخوردی با او نشد. البته رضا درویش هم در مصاحبه اش حرف های خوبی نزد و مشخص بود که جریمه می شود. 

این وکیل آشنا به حقوق ورزش در این ارتباط که نظرش در مورد جرایم مالی در نظر گرفته شده برای درویش و بیرانوند چیست، گفت: کمیته انضابطی بر اساس یک مصوبه ای که در نظر گرفته اند در خصوص مصاحبه های غیر فنی جرائم مالی را در نظر گرفته اند که البته دستورالعمل این جرایم هرگز منتشر نشده که بتوانیم تفسیر درستی از آن داشته باشیم و فقط در اعلام آراء تاکید می شود که به آن مصوبه ها استناد می کنند. اما در مورد بحث شرینی و رشوه در رای بیرانوند کمیته انضباطی در انتهای رای ذکر کرده برای شناسایی عضو رشوه گیرنده پرونده محفوظ است. کاش کمیته انضباطی رای این پرونده را تا بررسی نهایی نگه می داشت و بعد اعلام می کرد.

باختر تاکید کرد: کمیته انضباطی باید رسیدگی می کرد یا صحبت های بیرانوند درست بود که در چنین مواقعی قانون مشخص است و حداقل هر دو طرف یک سال باید محروم شوند و یا غلط بوده که باز به دلیل اتهام یک برخورد دیگر باید با بیرانوند می شد.

وی تاکید کرد: در یک برنامه ای آقای حسن زاده رئیس کمیته انضباطی گفت بازیکن ها به او پیام می دهند وقتی می خواهند آنها را جریمه کنند بهتر است محروم شوند تا جریمه نقدی. حالا کمیته انضباطی هم بر اساس مصوبه هایی که دارد افراد را جریمه می کند. درآمد فدراسیون فوتبال در ارکان قضایی و کمیته وضعیت به مراتب بیشتر از بخش های دیگر فدراسیون است و بعید می دانم در بخش های دیگر افراد بتوانند چنین درآمدزایی داشته باشند. چون به جز بحث جریمه ها هزینه های دادرسی هم این درآمدزایی را به شدت بالا می برد.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn